angry_norwegian Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg skal kjøpe ny pc før neste skoleår, og lurer på om jeg har tid til å vente på Socket T standarden. Har noen peiling på når dette kommer? Leste dessuten et sted på forumet at skal komme en BTX standard på hovedkort. Vet noen noe om dette? Har ikke funnet noe om det noe sted... Lenke til kommentar
genesis Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) jeg kaster meg på denne..... lurer også litt omkring hva som kommer. Er socket T for intel? Er BTX (har med PSU g gjøre, sant?) bare for intel? Vil det kreves BTX, eller er det bare sikrere/bedre? Hva er det neste som kommer av CPU fra AMD 64? og hovedkort? hva kommer etter denne 250 greia? *se på amd roadmap Hva vil winchester støtte som blir nytt/bedre? Hvilke frekvenser vil den komme på? Hva svarer intel med? Endret 3. mai 2004 av genesis Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Har hørt med Microplex, og kabinetter fra Lian Li som er klargjort for BTX kommer i juni. Jippi!! edit: Socket T er for intel, socket 939 for AMD. Visstnok er det Intel som har tatt initiativet til BTX, men regner da med at AMD hiver seg på bølgen? I.o.m. at det heter BTX-standard... Endret 5. mai 2004 av o-haavard Lenke til kommentar
lizon Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 er det sånn at socket 939 (amd 64) ikke paser i vanlige atx da?? blir litt forvirra... Lenke til kommentar
Cid Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 BTX bestemmer hvilke mål hovedkort, strømforsyning og kabinett må forholde seg til. Lite annet. Alle nåværende AMD passer i ATX. Jeg tror ikke du skal vente på BTX, da det kun er toppmodellene til Intel som ser ut til å komme, på denne standarden de neste 6mnd. Dermed kan du regne - DYR cpu, DYR psu, DYRT hk, og DYRT kabinett. da det tar litt tid før rema-produsentene leverer rimeligere løsninger. Lenke til kommentar
lizon Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 okay Cid, ble litt klokere nå... men socket 939 da, kommer den på BTX?? Lenke til kommentar
Cid Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 AMD har sagt at de ikke kommer til å gå for BTX enda, muligens fordi nettop kab og strømforsyning kommer til å være litt dyre til å begynne med. MEN, dersom BTX får god støtte i markedet og hos ymse produsenter, er det vel naturlig at AMD dilter etter når tiden er moden. Ett år fra nå kansje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå