Gå til innhold

Hvilken reciever bør jeg velge.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt når man kommer opp med helt nye alternativer, men jeg for min del ville valgt enten Yamaha eller Harman/Kardon og da først og fremst Harman/Kardon. Kongeforsterkere til hjemmekino-bruk

Endret av Øyst
Lenke til kommentar

Denon og Dali (uansett hvilken høyttaler opp til middel-klassen) passer meget godt sammen. Det er en grunn til at HiFi klubben anbefaler dette (tross andre dyrere merker i butikken). Yamaha og Pioneer ville jeg ikke ha vurdert et øyeblikk. H/K tror jeg blir for "røff" da denne er best på bass gjengivelse. Dali Concept er for raffinert for denne, og da passer Denon som en god allrounder, med mer balanse enn H/K.

 

Lykke til, Denon og Dali er et godt par/valg. :thumbup:

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Denon og Dali (uansett hvilken høyttaler opp til middel-klassen) passer meget godt sammen. Det er en grunn til at HiFi klubben anbefaler dette (tross andre dyrere merker i butikken). Yamaha og Pioneer ville jeg ikke ha vurdert et øyeblikk. H/K tror jeg blir for "røff" da denne er best på bass gjengivelse. Dali Concept er for raffinert for denne, og da passer Denon som en god allrounder, med mer balanse enn H/K.

 

Lykke til, Denon og Dali er et godt par/valg. :thumbup:

Yamaha lager faktisk knall-bra recieverre! Som spiller bra på musikk i 2 kanaler, eller hjemmekino i 7...

Lenke til kommentar
Denon og Dali (uansett hvilken høyttaler opp til middel-klassen) passer meget godt sammen. Det er en grunn til at HiFi klubben anbefaler dette (tross andre dyrere merker i butikken). Yamaha og Pioneer ville jeg ikke ha vurdert et øyeblikk. H/K tror jeg blir for "røff" da denne er best på bass gjengivelse. Dali Concept er for raffinert for denne, og da passer Denon som en god allrounder, med mer balanse enn H/K.

 

Lykke til, Denon og Dali er et godt par/valg. :thumbup:

Yamaha lager faktisk knall-bra recieverre! Som spiller bra på musikk i 2 kanaler, eller hjemmekino i 7...

I 2 og i 7 kanaler? oi oi oi oi! Denon er testet av flere fagfolk og har falt i smak nettopp med Dali. Dette har med en noe nøytralitet i både Denon og Dali, en nøytral forsterker og høyttaler passer sammen. Med nøytral mener jeg at det ikke er spesiell fylde, basskvaliteter osv, men ikke på en negativ måte. Min personlige smak liker dette, da dette er mest allsidig til forskjellig musikk/film. Men derfor har man en oppfinnelse som heter Subwoofer. Yamaha og (Pioneer) etter min mening har billige og relativt dårlige produkter helt opp til 10.000,- klassen (yamaha sine recievere er grei i denne prisklassen), og siden trådstarter spurte om råd i lavere prisklasser anbefaler jeg personlig Denon eller H/K! Men nok engang; imponert at Yamaha greier både to og syv kanaler :roll:

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
... Yamaha og (Pioneer) etter min mening har billige og relativt dårlige produkter helt opp  til 10.000,- klassen...

Dersom du mener at de billigere receiverne til Yamaha er dårlige, så kan du umulig ha hørt på de eller satt deg noe videre inn i dem. De er faktisk veldig gode, og gir gode prestasjoner både på musikk i stereo og film.

Det er viktig å parre de med riktige høyttalere, og jeg vil nok ikke anbefale Dali sammen med en slik.

Lenke til kommentar
... Yamaha og (Pioneer) etter min mening har billige og relativt dårlige produkter helt opp  til 10.000,- klassen...

Dersom du mener at de billigere receiverne til Yamaha er dårlige, så kan du umulig ha hørt på de eller satt deg noe videre inn i dem. De er faktisk veldig gode, og gir gode prestasjoner både på musikk i stereo og film.

Det er viktig å parre de med riktige høyttalere, og jeg vil nok ikke anbefale Dali sammen med en slik.

Etter min mening er de billigste utgavene til Yamaha ikke noe tess. Og jeg har faktisk testet og prøvd en god del av deres forsterkere. Kanskje jeg formulerte meg litt feil: de er ikke dårlige i seg selv, men jeg hadde før valgt en rekke konkurrenter fremfor Yamaha: Marantz, Nad, H/K, Denon o.l. Så dårlig er de nok ikke, matchet med riktige høyttalere. Men som sagt ikke mitt første valg, spesiellt ikke med riktig gode høyttalere :)

Lenke til kommentar

Det er nå en ærlig sak det. Vi har alle forskjellig smak, så det som jeg liker, trenger ikke nødvendigvis alle andre like. Og omvendt. :)

Det er derfor det er så farlig å anbefale andre å kjøpe noe spesiellt innen HiFi. Eneste man kan gjøre, er å gi tips slik at de kan gå og lytte selv.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Takker for alle svarene. Var akkurat i går på besøk hos Hificenter her i Bergen og høre på Harman-Kardon AVR230 i lag med Proson MK2 surround sett og må si at jeg ble imponert. Deretter gikk ture til et eller annet hifi butikk (husker ikke navn) og der fikk jeg vite at Harman-Kardon(som de også førte) er ungdoms reciever med kraftig bass, noe jeg ikke var helt interessert i. De anbefalte Yamaha RX-V740, som hadde visst bedre STEREO lyd (noe jeg er interessert i) enn både Dennon og H-K.

 

Nå tenker jeg hvorda ville Yamaha RX-V740 gått sammen i lag med de Proson høytallere? Noe å satse på?

 

Har ennå ikke hatt annledning (jobber mye) å ta en tur innom HiFiklubben for å høre på Denon/Dali anlegg, men gjør det så snart som mulig.

 

 

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...