Hoax Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Dette har sikkert vært diskutert før (fant ikke noe ved søk), men jeg synes kanskje det bør få en ny runde... Forumet bør ha en "Bank" der registrerte brukere kan få laste opp og lagre sin avartar i sin profil. Ved å lage enkle innprogramerte regler på størrelser og sånnt så kan man unngå at noen prøver å laste opp for store avartarer og sånnt. Dette gir også folk uten egen hjemmeside for oppbevaring av sin egene avartar en mulighet til å få seg en avartar. Når valget om du vil ha avartar eller ikke, ligger der så synes jeg alle skal få benytte seg av "tilbudet" Å måtte opprette en hjemmeside bare for å oppbevare en avartar til et forum virker veldig unødvendig for meg ihvertfall. Kunne kanske fått i gang en poll på dette? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 bilder tar båndbredde, og hw.no betaler for datamengde overført såvidt jeg vet så tror ikke dette er aktuelt. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 dessuten behøver du ikke ha hjemmeside for å ha en avatar. du behøver bare ha en plass å legge den, og det finnes flere som tilbyr dette gratis. Mener det er start.no eller noe sånt mange her bruker. det eneste du da trenger er å linke til bildet i "avatar" feltet i profilen, men som sagt trenger du ikke ha en hjemmeside for å fixe det... Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Du kan se på denne siden for å se etter plass til avataren. I de fleste av disse websidene trenger du ikke engang registrere deg, alt er automatisk og enkelt. Du browser fram filen, uploader den og bildet er på nett. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 aadnk - Takk for tipset, men nå har jeg prøvd flere forskjellige som tilbyr denne tjenesten uten at det kommer frem noe avartar her, jeg har sjekket format og størrelse, men det virker rett og slett ikke. Bildet jeg prøver å bruke er Gif format, 2.72 KB (2,789 bytes) stort, 67 pixler bredt og 80 høyt. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hvis du poster linken til bildet ditt, så kan vi se på saken. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 De jeg hadde prøvd å få til å oppbevare bilder til avartar bruk, lagret bildene og ga dem PHP i adresselinjen...det var det som ikke funket. Fant omsider en "Host" som virket http://www.imgspot.com/ Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Dette er et godt forslag som bør tas tak i. Om man implementerer dette vil det blant annet bety raskere lasting av forumsider, ettersom man slipper å vente på treg hosting for enkeltes avatar-bilder. I tillegg vil ikke datatrafikken være veldig stor, ettersom bildene er begrenset i størrelse. Bildene lagres også i nettleser-cache for de fleste brukerne, så de lastes ikke ved hver sidevisning. Altså kan dette være et ledd i å gjøre forumet enda mer brukervennlig, noe i alle fall jeg vil sette pris på -Kowalski Lenke til kommentar
jocke Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg er i grunn enig med Kowalski. Slik jeg har oppfattet det, ligger alle søstersidene til hw-nettverket på èn og samme server/serverpark. Det kunne vel da være mulig å skaffe en "fri trafikk" løsning. Bare forumet på hw.no bruker jo over 150GB/mnd (etter det jeg har fått med meg), så dette burde vært en fin løsning. Og hw-nettverket øker jo bare for hvert år, så det blir i så fall bare dyrere og dyrere med trafikk. (som selvsagt skaffes inn vha reklame, etc). Men dere skjønner ka eg mener.... Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Kunne jo bare brukt linking der du legger til forum avartar... "Legg ditt bilde her http://www.imgspot.com" (max blablabla størrelse og sånnt) Lim inn linken som kommer opp. Eksempel http://www.imgspot.com/uploads/BILDENAVN.JPG Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 QUOTE (Hoax @ 03/05/2004 : 19:38) Dette gir også folk uten egen hjemmeside for oppbevaring av sin egene avartar en mulighet til å få seg en avartar. Når valget om du vil ha avartar eller ikke, ligger der så synes jeg alle skal få benytte seg av "tilbudet" Hvis en bruker ikke er istand til å registrere seg på f.eks. start.no, får han værsågod bare være uten avartar. Synes ikke at hardware.no bør bruke tid, penger, lagringsplass og linje på lagring av avartarer. De ressursene bør de heller bruke på å gi en raskere respons på forumet generellt. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Poenget mitt er ikke å gi frelse til de som ikke har avatar i utgangspunktet, det er snarere å slippe å måtte vente på trege hosts. Vi vet jo alle at f.eks. home.no kan være ulidelig trege med jevne mellomrom, og når noen hoster sin avatar der så må man vente på det før siden er ferdig lastet. Derfor ligger en av fordelene i hosting gjennom hardware.no i nettopp det at sidevisninger vil gå fortere, noe som er i alles tjeneste. Jeg er interessert i at forumet skal gå kjapt å lese, samtidig ønsker jeg å se avatar hos de forskjellige brukerne (det hjelper meg å kjenne de igjen kjappere). Derfor dette ønsket om hosting gjennom hardware.no Innspill? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 The avatarbank is "Herved åpnet" for bruk Lenke til kommentar
jocke Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 QUOTE (Mr.Ueland @ 07/05/2004 : 15:14) The avatarbank is "Herved åpnet" for bruk Genialt. Så får vi se hvor mye det magiske transfer-tallet øker da Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Veldig flott, takk for kjapp respons! Så får vi bare håpe at de som velger å ha avatar, og har ustabile hosts, faktisk lar hardware.no hoste avataren for en. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 QUOTE (Kowalski @ 07/05/2004 : 15:30) Så får vi bare håpe at de som velger å ha avatar, og har ustabile hosts, faktisk lar hardware.no hoste avataren for en. Det er bare å si ifra til en moderator det, så fikser han det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) QUOTE QUOTE (Kowalski @ 07/05/2004 : 15:30) Så får vi bare håpe at de som velger å ha avatar, og har ustabile hosts, faktisk lar hardware.no hoste avataren for en. Det er bare å si ifra til en moderator det, så fikser han det. Kvifor ikkje bruke den funksjonen som ligger i Kontrollpanel under "Endre avatar"? Endret 7. mai 2004 av zeph Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Fordi det var den de spurte etter Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Gjennomslag på MITT forslag? WOOT Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Endelig...! Snart er det kanskje mulig å skru på visning av avatar, uten å måtte sitte å vente på lasting av sider pga diverse "avatar-hoster" (home.no...) er nede... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg