Even. Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Dakkar gitarister en digital gitar!! Nå er vel ikke akkurat gitarister Nasa materiell i utgangspunktet for å si det på den måten. At en gitar har sjel er jo ganske , det er en treplanke med noen mikrofoner som omformer strengene til spenning som den sender inn i en forsterker fullt av elektronikk. Om dette er analogt eller digital har overhodet ingenting med saken å gjøre. Det finnes idag flere programmer til PC/Mac som bruker en teknologi som kalles fysisk modellering (Roland oppfinnelse, andre produsenter kaller det ofte noe annet) som emulerer elektronikken i en forsterker/gitar og som låter 100 prosent som the real thing med hensyn til lyd/spillbarhet. Det det hele koker ned til er om man kan høre det, all musikk og tale vi hører er faktisk kun frekvenser enten det kommer fra Scooter, veitrafikk støy eller Pink Floyd. Og hvis noen er så redd digital lyd så er vel strengt tatt en CD plate digital ? masse 01010101 og sånt Det at noen presterer å dra inn DJ'r som spiller lissom gitar vitner vel om høøy IQ over hele fjæla...sist jeg sjekka så må det fortsatt ett menneske til får å kunne lage musikk fra bunn av... Kan til slutt nevne at jeg lager elektronisk musikk på fritida selv, og kunne aldri falle meg inn å bruke gitar samplinger eller spille gitar på en synth. Da ringer jeg heller en som kan traktere en gitar... jeg går ut ifra at du aldri har spillt på gitar I fremtiden går det sikkert an å lage sånne über roboter som oppfører seg som mennesker, men det blir liksom ikke det samme som å snakke med et vanlig menneske.... skjønner. Sånn er det med gitaren og. Det finnes jo også folk som kjører rundt i 30`talls biler selv om det finnes hydrogenbiler og el-biler. Det blir også noe av det samme Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 En av de største bakdelene syns jeg er at TP-kabelen absolutt ikke passer på en gitar. (som dere ser på bildet tidligere i tråden) Er enig i at ellers blir dette akkurat det samme som overgangen fra LP til CD. LP er stas det ja Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 TP- kabel/plugger er vel ikke laget for denslags bruk- ser for meg hvordan dette går når sologitaristen danser "gitarheltdansen" og snubler i ledningen.. Blir ikke mer lyd den kvelden.. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 TP- kabel/plugger er vel ikke laget for denslags bruk- ser for meg hvordan dette går når sologitaristen danser "gitarheltdansen" og snubler i ledningen.. Blir ikke mer lyd den kvelden.. Er jo ganske hot med trådløst nettverk nå da Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 lol ja.. og så blir det sikkert ping! "lagg! ikke min skyld jeg spiller så dårlig!!" Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 lol ja.. og så blir det sikkert ping! "lagg! ikke min skyld jeg spiller så dårlig!!" LOL Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Knegg. Gitar med WLAN? og en helvetes hau med batterier Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Heh.. Så begynner batteriene å gå tomme, så kommer plutselig bare lyden fra 2strenger. Eller på en konsert så må du lade gitaren etter en heftig solo.. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Vel vel... mye festligheter ute å går her, men er det noen som faktisk har prøvd gitaren? Nei, tenkte jeg det ikke... Er ikke alt som er like analogt i vanlige el-gitarer heller. Gitarister har sjel, ikke gitarer (etter min mening)... Masse nostalgi og følelser ute å går er det og. Hvis gitaren er god, så er gitaren god... Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Heh.. Så begynner batteriene å gå tomme, så kommer plutselig bare lyden fra 2strenger. Eller på en konsert så må du lade gitaren etter en heftig solo.. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Gitarister har sjel, ikke gitarer begge har sjel Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Er jo ganske hot med trådløst nettverk nå da Wireless til gitar/bass/mikrofoner kom jo for mange år siden..... mvh Pantera Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 DVS at det blir umuligt å spille falsk Huuumm en vinner på fest Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Er jo ganske hot med trådløst nettverk nå da Wireless til gitar/bass/mikrofoner kom jo for mange år siden..... mvh Pantera Jo, er klar over det. Men her var det snakk om bruk av tp kabel i stedet for vanlig gitarkabel. Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Digitale instrumenter skulle ikke vært funnet opp. Kan strekke meg til noe keyboard men der stopper det. Musikk skal skapes av personer og ikke data! Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Digitale instrumenter skulle ikke vært funnet opp. Kan strekke meg til noe keyboard men der stopper det. Musikk skal skapes av personer og ikke data! word Lenke til kommentar
andesam Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) a\d (analog - digital) konvertere til gitarer er jo ikke noen nyhet. Koster et par tusen for en på riff. Har ikke lest hele artikkelen på vg, men jeg antar det er noe temmelig likt dette de snakker om... EDTI: snakker om en dings som konverterer gitar signalene og sender de inn i dataen via USB. Det kan være jeg er helt på jordet da... Endret 19. mai 2004 av andesam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå