Uxzuigal Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=225997 Hva holder de på med? :/ De prøver og rive ut sjela av gitaren, for og lage den om til et instrument for Symfoni orkester og elendig høysjikt musikk! Hva mener dere om denne blasfemien? Du kan ikke bare komme og si "Nei den låter dårlig, vi gjør den digital uten forvrengning lyd" til en ting som er så høyt elsket.. Det er som og skrive om bibelen fordi du ikke er enig i det som står der.. arrg Endret 3. mai 2004 av Snabben Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hadde aldri skaffa meg ein slik gitar. Takke meg til min gode, gamle Ibanez RG Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Huff! At noe er digitalt er ikke synonymt med at det er bedre... Lenke til kommentar
STrat2k Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hadde aldri skaffa meg ein slik gitar. Takke meg til min gode, gamle Ibanez RG Å jo da.. vet du har en slik en hjemme i stua.. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Tja, vedder på at den kan brukes til noe kult. Men den kommer nok ikke til å erstatte den gode gamle, den blir bare et tillegg. Lenke til kommentar
carnage Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 hva me oss som ikke har helt "teken" da?!? Ulydene vi klarer å produsere me dagens gitar, vil vel høres enda bedre nå når alt skal filtreres å gjøres helt cleant? holder fast på dagens gitar jeg Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) Holder meg til min hellige(musikalsk sett) Fender Stratocaster jeg:) Venter forøvrig på en ny.. Digital Gitar... fyf, blir kvalm jeg.. neste blir vel DJ-GuitarFr3ak, blargh Endret 3. mai 2004 av Snabben Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Det er en gammel nyhet (ja, jeg vet at det er en Gibson og ikke Line 6 Variax). Det er helt typisk at folk skriker opp om slike forandringer, men iløpet av en liten stund har de vennet seg til det og innsett de store fordelene. For å si det slik: "History repeats itself". Er litt rart å se en Gibson med noe slikt da.. *hevede øyebryn* Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 ulydene er jo det beste med gitar (for meg ihvertfall, som strever med Se Min Kjole), vekker mamma søndag morgen med: JEG VIL HA FROKOST *vill, ekstremt dårlig gitar solo* JEG VIL HA DET NÅ!! *rocke løøøøøst* Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 skjønner at dette er et sårt punkt for guitarister. men for meg som lager beats kunne jeg godt tenkt meg en slik i studio... men som sakt guitar skal ha sjel... Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Kommer an på hvem som spiller instrumentet... bare man ikke forgaper seg i ny teknologi. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Det er en gammel nyhet (ja, jeg vet at det er en Gibson og ikke Line 6 Variax). Det er helt typisk at folk skriker opp om slike forandringer, men iløpet av en liten stund har de vennet seg til det og innsett de store fordelene. For å si det slik: "History repeats itself". Er litt rart å se en Gibson med noe slikt da.. *hevede øyebryn* Gammel og Gammel.. Men tror du virkelig vi metal gitarister kommer til og venne oss til Digital Skrap av gitarer? Nei Fysj, litt respekt for seg selv må en gitarist ha.. dette er skuffende å se skje.. History Repeats itself.. mulig, men i aushwitch står det "If History was to be forgotten, it would repeat itself", og jeg tror ikke så mange av oss som hører på metal eller spiller gitar glemmer hva slags forbannelse Data og Digital lyd har vært for musikken, hvertfall sett fra vårt punkt.. Dette tar nok ikke over i metal verdenen, men det jeg er redd for er at det skal komme elendige DJ's med gitarer de har putta inn rare saker i og påstå at de kan spille gitar, mens de står med en diger digital trestokk.. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 jaja .. kan sikkert være behaglig for folk som er forbannet kresne under studioinnspillinger, da Lenke til kommentar
Even. Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 jeg ville ikke hatt en slik guitar om så noen hev den etter meg.... jeg liker bedre en skikkelig guitar med sjel Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Eg hadde tatt imot, så solgt den. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) digital gitar er blasfemi deluxe. ikke faen om jeg rører en digital gitar/bass, hadde heller ikke tatt den imot hvis noen hadde kasta den etter meg. Elektrisk gitar/bass er og forblir analogt edit : BLASFEMI!!!!!!!!!!!1 http://www.gibsonmagic.com/digitalguitar.html Endret 4. mai 2004 av Jonki Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Væææ... TP kabel i gitaren? Nei pokker heller! Ingen ting som følelsen av å sette i en diger jackplugg som sier nesten bang når du putter den inn. Er liksom ikke det samme som å sette i en RJ* plugg. Snart kommer vel gitaren uten strenger som bare registrerer håndsbevegelsen. Da trenger man snart ikke gitar og man kan spille luftgitar med lyd! Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Væææ... TP kabel i gitaren? Nei pokker heller! Ingen ting som følelsen av å sette i en diger jackplugg som sier nesten bang når du putter den inn. Er liksom ikke det samme som å sette i en RJ* plugg. Snart kommer vel gitaren uten strenger som bare registrerer håndsbevegelsen. Da trenger man snart ikke gitar og man kan spille luftgitar med lyd! skal ikke se bort fra det, man vet jo aldri med disse teknologi horene som alltid må finne på nytt Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Er helt enig med dere at gitar og bass skal være analogt. Men jeg gleder meg allikvel litt til å høre hvordan den høres ut med en skikkelig gitarist. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Enn synth gitar? (Cynic, Jason Gobel & Paul Masvidal) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå