Gå til innhold

hvordan legge inn film fra dv kamera til pc

Anbefalte innlegg

Hei.

har akkurat kjøpt meg et dv kamera(canon mv 750i) og skulle legge inn filmen på pcèn men det får jeg ikke til.Den vil bare legge inn bildene som er på minnebrikken.

lurer da på om er det sånn at jeg må kjøpe meg et videoredigerings program,eller er det jeg som rett og slett er dum. :blush:

takker meget for svar :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å overføre video må du bruke firewire (også kalt IEEE1394 og i-Link). Du trenger da ett firewire kort på PC'n om det ikke er integrert på hovedkortet (kun på enkelte nyere PC'er) og en firewire kabel. Du finner bundler med kabel og bra kort til en 4-500 kroner.

Hvis du har Windows XP, kan du bruke medfølgende program, Windows Movie Maker, til å hente video inn på PC'n og redigere det, men det er ett veldig enkelt program kun for enkle klipp. Ikke så mye spennende du kan gjøre her. Hvis du ikke har Windows XP, eller vil ha ett noe mer avansert og morsomt program, kan du gå for Pinnacle Studio 9. Enkelt og brukervennlig, men allikevel bra og med mye funksjoner.

Du får Pinnacle Studio 9 med firewire kort og firewire kabel i samme pakke til 795 kroner på Komplett :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124060&cks=PRL

USB, som du bruker til å overføre fra minnekortet, er alt for tregt til å overføre video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...