Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital eller Telenor Online ADSL


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skaffe meg raskere bredbånd, fra før har jeg et midi abonnement fra Canal Digital og jeg vurderer et abonnement på bredbånd med en innhastighet på 2 kb/s. Bør jeg beholde mitt gamle abonnement og bare oppgradere hastigheten eller gå over til online ADSL? Er online ADSL verdt den ekstra engangssummen som jeg må betale hvis jeg skaffer meg det?

 

På forhånd takk for svar.

Endret av GarbiZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle akkorat til å si det samme. Sitter nå med 1250/1250 linje for samme prisen som den gamle 1024/256, men da må du ha gått over til den nye modemplattformen deres. Kan bare si at jeg er storfornøy, knuser adsl til samme pris, nå må man jo opp i sdsl for å få samme speed og det koster over det dobbelte mange plasser Mere om avidi og de nye hastighetene på Avidis hastighetsøkning

Lenke til kommentar

Ja, har lest litt om de nye hastighetene til Canal Digital, men er det ikke slik at det er bare i de store byene det er mulighet for symmetrisk linje? Eller har det noe med det nye modemet som jeg har lest at noen har fått, kommer alle til å få det?

Lenke til kommentar
Jeg bor på Orkanger, ca. 4 mil sør for Trondheim

Ny plattform for deg 6 juni ;)

Betyr det at jeg kan få symmetrisk bredbånd fra 6. juni?

Det er den datoen vi har fått for omlegging, så f.o.m. 6 juni skal det da være mulig ja.

Gjelder hele Trondheim området. Du vil få mere info i posten når modemet kommer. Det vil bli sendt ut i god tid før bytte (ca 14 dager om jeg ikke husker feil).

Lenke til kommentar

Blir hastigheten stabil på rundt 2000 hvis jeg skaffer meg denne linjen? Jeg ser at gjennomsnittshastigheten på online MEGA på bredbåndstesten på IT avisen er under 1500. Blir den høyere med den nye platformen(altså som den SKAL være)?

Lenke til kommentar

Kikk på denne tråden : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=217502

 

De som har fått ligger rundt 2 -> 2,2Mbit.

Selv så vil jeg si at IT avisen er kun en pekepinne. Mange av de som måler der er somregel dem som er missfornøyde, og de som måler kan mulignes ha p2p eller annet lugubert i bakgrunnen som trekker ned linjen.

På den nye platformen så er også flaskehalsen borte da disse modemene faktisk kan klare like mye ut som inn. Dette klarte ikke de gamle.

Jeg har ikke testet modemet selv, men vet om mange som har testet dem og er veldig fornøyde med hastighetene.

Og om linja er stabil på 2Mbit kan ingen garrantere da dette avhenger også av fra hvor du laster ned o.l. men det vet du nok ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...