Bruun Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) Jeg har begynt å bruke bittorrent nå og er fornøyd med det. Det eneste problemet er at det er umulig for verken min eller noen andre maskiner i nettverket å bruke internett når den går. Det er ganske rart, for den laster ned i rundt 10-20 kb\s x2(2 nedlastinger), og jeg har 1024\256 linje.. Hvorfor tar den hele linja?? EDIT: Post nummer 100 Endret 3. mai 2004 av Thompzen Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Fordi Bittorrent er laget slik at du laster opp samtidig som du laster ned. Og med de asymmetriske linjene vi desverre har så kveles nedlastingshastigheten. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 hm, smart måte å få folk til å dele på...men alikevel, dumt for meg. har hørt om noen andre bittorrent versjoner, noen som har noen å anbefale? Lenke til kommentar
Globe Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Prøv Netlimiter, prog som du kan cappe linja f.eks 12kb\s upload istede for 24kb\s så går det sikkert litt glattere Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Vel, som bamsefar sier: Dette er ikke et klientproblem, men et problem med ADSL som teknologi som har en tendens til å strupe nedlastingen når man laster opp. Lenke til kommentar
bjarters Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hvorfor ikke bare prøve en annen klient? Ta en kikk på denne klienten så ordner det seg nok. http://www.novatorrent.com/ Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hvis du bruker et program som NetLimiter, så kan du begrense uploadhastigheten til Bittorrent. Husk at hvis du struper for mye, så ødelegger du for deg selv. Bruk f.eks. 200 kbps. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) NetLimiter kuttet opplastingshastigheten betydelig, men med den sank også nedlastingshastigheten. Er det mulig at Bittorrent prøver å "straffe deg" hvis du har liten opplastingshastighet? EDIT: Prøvde Nova Torrent nå, og det fungerer utrlig bra, tusen takk for hjelpen folkens! Endret 3. mai 2004 av Thompzen Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 du kan prøve burst som er en av de bedre clientene.eller mammoth som er en fasttrack client uten spyware og annet tull.gå til zeropaid.com å les om det der Lenke til kommentar
DaXi Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Prøv ABC. En mer avansert BitTorrent Klient som er basert på "Shad0w's bittorrent Klient" Sett så upload på 60-70% av din virkelige upload hastighet. http://pingpong-abc.sourceforge.net/index.html Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 NetLimiter kuttet opplastingshastigheten betydelig, men med den sank også nedlastingshastigheten. Er det mulig at Bittorrent prøver å "straffe deg" hvis du har liten opplastingshastighet? EDIT: Prøvde Nova Torrent nå, og det fungerer utrlig bra, tusen takk for hjelpen folkens! Den "straffer" deg vel ikke egentlig.. men som det står beskrevet - "jo mer du laster opp, jo mer får du laste ned" Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 NetLimiter kuttet opplastingshastigheten betydelig, men med den sank også nedlastingshastigheten. Er det mulig at Bittorrent prøver å "straffe deg" hvis du har liten opplastingshastighet? EDIT: Prøvde Nova Torrent nå, og det fungerer utrlig bra, tusen takk for hjelpen folkens! Den "straffer" deg vel ikke egentlig.. men som det står beskrevet - "jo mer du laster opp, jo mer får du laste ned" nettopp, og det er det som er det geniale med BT, det vil gjøre at systemet ikke blir utsatt for leeching osv. BT funker i enkel teori slik: Du finner en tracker, laster ned "instruksfila" og åpner den med en BT-klient. Der vil klienten automatisk finne hvem som er ferdige eller seeder fila, og etter folk som leecher som deg. Er det ingen leechere, og bare seedere, kan du laste ned uten å laste opp, men så fort det er flere leechere så deler man linjene mellom seg, har du for eksempel en del av fila som den andre leecheren ikke har, så laster du den over til ham mens du kanskje laster ned resten fra seeder osv... Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Tips. Vær forsikting med hva dere laster ned. Fikk telefon fra internettleverandøren min i dag. "Vi har mottatt en mail fra Paramount...". Det var for å laste ned en enkel tv-serie episode via bittorrent. Det logges tid, IP, filnavn, filstørrelse og datostempel. PeerGuardian kan være løsningen. Usikker på om den holder da jeg tror det er trackeren som leverer ut informasjon til alle sine klienter om hvem alle de andre klientene er (og indirekte at de deler ut den aktuelle filen). -Wolf5 Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Tips. Vær forsikting med hva dere laster ned.Fikk telefon fra internettleverandøren min i dag. "Vi har mottatt en mail fra Paramount...". Det var for å laste ned en enkel tv-serie episode via bittorrent. Det logges tid, IP, filnavn, filstørrelse og datostempel. PeerGuardian kan være løsningen. Usikker på om den holder da jeg tror det er trackeren som leverer ut informasjon til alle sine klienter om hvem alle de andre klientene er (og indirekte at de deler ut den aktuelle filen). -Wolf5 Og hva skjedde videre? Bot? Advarsel? Fortell! Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Ngt som er min isp har vel gått ut og sagt at de ikke ville levere ut slik informasjon? Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Kun advarsel denne gangen. Agentene som sitter og lytter sender nok ut mail automatisk til IP'ens tilhørende internettleverandør(ISP). Dermed kan ISPene advare sine brukere (skremme?). -Wolf5 Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Dumt av meg å spørre hva Bittorrent er? Lenke til kommentar
Herm Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Ingen spørsmål er for dumme.. Les litt her. Denne guiden forklarer en hel del. Endret 4. mai 2004 av Herm Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Tips. Vær forsikting med hva dere laster ned.Fikk telefon fra internettleverandøren min i dag. "Vi har mottatt en mail fra Paramount...". Det var for å laste ned en enkel tv-serie episode via bittorrent. Det logges tid, IP, filnavn, filstørrelse og datostempel. PeerGuardian kan være løsningen. Usikker på om den holder da jeg tror det er trackeren som leverer ut informasjon til alle sine klienter om hvem alle de andre klientene er (og indirekte at de deler ut den aktuelle filen). -Wolf5 hvilken isp er det du har? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg hadde Telenor avidi for en stund tilbake. Da sa en telenor fyr som skulle sjekke linjen min, fordi jeg klagde på pingtime.(Fikk forøvrig ikke løst problemet, "skal være slik") Han sa at når jeg bruker p2p programmer som f.eks bittorrent, så struper de linjen min, fordi de mener og tro at jeg driver med servervirksomhet. Har det rot i virkligheten, eller er det for å skremme folk? Byttet forøvrig til NGT, og problemene forsvannt - Var vel noe med at uploaden var på 128Kb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå