Gå til innhold

Whitebox CL1557 og trådløst G-nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg fant igjen en w2kcd som lå her og slang, siden jeg ikke har noen xp uten sp1 integrert... Etter install av w2k la jeg bare inn lankort, så wlankort som fungerte med EN gang..... Skal teste med xp igjen nå, men tviler jo på at det funker med sp1... Jeg brukte forøvrig nyeste gn-wiag01drivern som ligger hos giga-byte....

Og skjønner ikke hvorfor jeg skal skru av wep, wep funker som f det;)

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fant igjen en w2kcd som lå her og slang, siden jeg ikke har noen xp uten sp1 integrert... Etter install av w2k la jeg bare inn lankort, så wlankort som fungerte med EN gang.....

Hæ! Fikk du Gigabyte-kortet til å funke??? Jeg har hatt Windows 2000 installert hele tida og jeg får WLAN kortet definitivt ikke til å fungere.

Må man gjøre BIOS-oppgraderinga før man installerer OS? Nå skjønner jeg ingenting. Dette virker utrolig ulogisk, eller hva?

Lenke til kommentar

Etter oppgraderinger via de 3 cdene til wb installerte jeg w2k, kortet kom da opp med en gang, samme sak i xp... Så virker nesten som en må reinstallere da... For jeg fjernet virkelig de gamle driverne SKIKKELIG(Sørget for at xp ikke fant en gammel driver og installerte kortet selv ved boot) og installerte de på nytt mange ganger uten å få det til å fungere før jeg tok fresh install... Fungerer hvertfall nå....

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar
Etter oppgraderinger via de 3 cdene til wb installerte jeg w2k, kortet kom da opp med en gang, samme sak i xp... Så virker nesten som en må reinstallere da... For jeg fjernet virkelig de gamle driverne SKIKKELIG(Sørget for at xp ikke fant en gammel driver og installerte kortet selv ved boot) og installerte de på nytt mange ganger uten å få det til å fungere før jeg tok fresh install... Fungerer hvertfall nå....

Hadde det ikke vært for at jeg vet du har slitt like mye med Whitebox og WLAN-kortet som meg, så hadde jeg hatt vanskelig for å tro deg :wow:

Ahh, gode gud, jeg har liten lyst til å avinstallere Windows nå. Jeg får ikke tatt i bruk WLAN-kortet før jeg drar på jobb tirsdag, så jeg kan jo vente litt på en oppdatering fra Whitebox. Selv om det er som å tro på julenissen igjen :dribble:

Lenke til kommentar

Hehe... Jeg har ikke prøvd oppdateringen før nå jeg, men prøvde endel krimskrams da jeg fikk pcen.... Innså at jeg like gjerne kunne vente til noen fikk til, og når jeg hørte noen hadde fått pc som funka tenkte jeg kanskje de var håp.

En liten unskyldning til wb for min krasse kritikk, men d står INGEN ting om at man må installere OS på nytt, så jeg er ikke så den unskyldningen ekke veldig stor!

Nå fungerer det hvertfall! :D:D

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

greiguttn: kan du gi litt mere info om hvilke dirver du bruker? dato og en link til de. og om det er noen andre bios oppdateringer du har brukt, samt om det er noen andre deler du ikke har instalert eks, modemet osv.. bare for å sjekke om det er en hardware konfilikt en eller anen plass.

Lenke til kommentar
greiguttn: kan du gi litt mere info om hvilke dirver du bruker? dato og en link til de. og om det er noen andre bios oppdateringer du har brukt, samt om det er noen andre deler du ikke har instalert eks, modemet osv.. bare for å sjekke om det er en hardware konfilikt en eller anen plass.

Det er siste wiag01drier som ligger hos giga-byte.com. Jeg linka til den for noen få poster siden....

Enkle steg

1. Gjorde nøyaktig som wb sa i howtoen sin..

2. Installerte xp på nytt...

3. Installerte lankortet

4. Lasta ned gn-wiag01drivere fra gigabyte

5. Installerte disse.

6. Da funka kortet !;)

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

3. Installerte lankortet

2. uten sp1 eller??

3. la windows finne den selv?? hos meg så finner den en GN-WPEAG som de prøver å bruke.

under device manager kortet driver så er det dato 07.10.2003 hos meg og driver version 3.0.0.43 ? hos deg er det?

Lenke til kommentar

3. Installerte lankortet

2. uten sp1 eller??

3. la windows finne den selv?? hos meg så finner den en GN-WPEAG som de prøver å bruke.

under device manager kortet driver så er det dato 07.10.2003 hos meg og driver version 3.0.0.43 ? hos deg er det?

Jeg har sp1 integrert i xpinstallsettet mitt, så sp1 er installert ja....

Jeg lar ikke windows finne programvaren selv, jeg bare kjører installasjonssettet til wiag01 jeg.... For rett etter man har installert xp ligger begge ethernetkortene bare med utropstegn i device manager.....

Husker ikke dato, men tror det er 07.10 og 3.0.0.43 hos meg også, det er jo linka til drivern for kanskje 7 poster tilbake... og det er den eneste som ligger på www.giga-byte.com til wiag01....

Å reinstallere xp er nok det heteste tipset...

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar
Alle dere som har flasha biosen med den eldste fila sist, hvilken prosessor står det at dere har på enhetsbehandling?. På maskinen min står det iallfall at det er en mobile genuine intel processor.

Skal det ikke egentlig være intel pentium M?

ja også fikk denne..

synes at dette er litt rart og hvorfor skal vi legge inn en ny bios, patche skjermen og legge inn en gammel bios?? seps. at det ligger en bios som er nyere på aopen sin side da.

Lenke til kommentar

Ja, det er litt rart dette.... Jeg prøvde nå å legge inn igjen aller nyeste bios fra aopen sine sider, og da falt kortet ut igjen med en gang.... Så det her blir en midlertidig løsning til nyeste bios også støtter wiagkortet......

mvh

greigutt

Lenke til kommentar

Etter at jeg installerte endel drivere falt kortet ut igjen, og dum som jeg var installeerte jeg flere av gangen, så jeg vet ikkehvilken driver som fucka, men nå vet jeg hvertfall at kortet funker, og det yter ganske ok også... 2550 kB/s lå jeg på, og det er da brukbart...

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

gledelig nyhet til alle som sliter =P har nå reinstallert windows. kjøre install.txt før jeg reinstallerte. Også kjørte jeg inn den nyeste drivern fra gigabyte siden. Og nå funker kortet perfekt..

woho!

folkens: reinstall xp hiih

men jeg sliter med å legge inn SM Bus Controller drivern.

Hvor ligger den?

----------

gleden varte ikke lenge, får nå fungerer det ikke lengre. Etter å kjørt inn alt av drivere osv. Sluttet kortet å fungere. Jeg finner nå ingen base og det står kun wireless network is disabled

Så bah.. tragisk..

Endret av zuhr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...