Gå til innhold

Whitebox CL1557 og trådløst G-nettverk

Anbefalte innlegg

har du skrudd av wep og kryptering? (du har vel ikke noe mac.adresse filter på routeren/ap`et ditt?)

det er ingen for for kryptering, regnet kanskje med at det var et problem muligens, så ikke noe slikt står på.

Kjører en slik 3com base.

3Com OfficeConnect 54Mbps Wirel. Cab KIT

funker perfekt med 3com kortet som følger med.url til 3com sake]mpx

Endret av zuhr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror jeg har fått det til å funke. Jeg har dessverre ikke noe trådløst nett å teste det på nå, men jeg skal prøve å koble meg på skolen til tirsdag.

Men på listen over tilgjengelige nettverk går det å trykke på avansert knappen, noe jeg ikke kunne før.

Det jeg gjorde, var i hvert fall følgende:

1. Før jeg begynte å oppdatere, avinstallerte jeg driverene til kortet.

2. Når jeg oppdaterte biosen passet jeg på å skru maskinen helt av mellom hver oppdatering, som whitebox skrev i mailen til zuhr, og jeg oppdaterte i nøyaktig rekkefølge som veiledningen.

3. Når jeg installerte driverene til kortet igjen, brukte jeg de nyeste driverene til GN-WIAG (De som ligger på sidene til gigabyte).

Som sagt får jeg ikke bekreftet dette før tirsdag, men jeg håper det fungerer  :yes:

det er bare å bruke det "g-ezlink utillity" der kan du slå på kortet, ved å trykke på den saken helt ned på programmet det er et bilde av en maskin, når du trykker på denne så skal du få en sann sak med at du har slått det på. og dersom du er en av alle oss andre så funker det i 2 sekunder, og etter det så er det med en x over sann som før du slo det på.

ja,, dere har sikkert fått med dere at dere kan instalere alle driver ifra gigabyte. men det er da bare en som skal inn. men hvilke er det dere bruker da?

jeg har driver c:\wind.........\GNWLIA.sys

versjon 3.0.0.43

driver date 15 dec 2003

Endret av tivolieselet
Lenke til kommentar
installerte windows (uten sp1), la inn drivere fra medfølgende cd, skrudde av wep og kryptering som en eller annen nevnte tidlig i denne tråden og alt virket.

(har en d-link 614+ hvis det noen lurer (routeren i den er ustabil, så jeg bruker den bare som aksesspunkt))

la inn sp1 til windows og det kommer opp et vindu som sier at jeg må installere driveren på ny hvis jeg vil ha wep (eller kryptering husker ikke) når jeg starter opp, men det funker ennå selv om jeg ikke har lagt inn driveren på ny.

Du har ikke flashet bios eller noe, det bare funket med en gang? Vet du om wb selv har gjort dette på pcen du har?

Hvorfor skru av wep, fungerer det ikke med?

Jeg får også opp sånn boks med at jeg må installere wep, hvis jeg avinstallerer dette, men kortet virker ikke aktivt allikevel.... fann....

Jeg får kanskje prøve å legge inn xp på nytt, uten sp1(hvis jeg har cd uten sp1 på da).

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

zuhr: har du mars 2004 som dato for driver??

Edit: Glem det, jeg fant ut hva du mente, men det er jo bare datoen på g-ezlink, ikke på drivern... Drivern er den samme gamle. :(

mvh

greiguttn

Endret av greiguttn
Lenke til kommentar

Siden de tydeligvis har fått det til på noen maskiner, BØR de jo for F klare å lage en "oppskrift" så vi selv kan fikse problemet... Det kan ikke BARE være at vi alle sitter med SP1 ? Jeg GIDDER ikke installere xp på nytt uten sp1 bare for å teste dette...

Snart så jeg må fakturere wb for testing av produktet dems;)

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar
zuhr: har du mars 2004 som dato for driver??

Edit: Glem det, jeg fant ut hva du mente, men det er jo bare datoen på g-ezlink, ikke på drivern... Drivern er den samme gamle. :(

mvh

greiguttn

ja det er datoen på den g-ezlink saken, og ikke drivern. Skjønner ikke hvorfor ikke den blir oppdatert?

Lenke til kommentar
Siden de tydeligvis har fått det til på noen maskiner, BØR de jo for F klare å lage en "oppskrift" så vi selv kan fikse problemet... Det kan ikke BARE være at vi alle sitter med SP1 ? Jeg GIDDER ikke installere xp på nytt uten sp1 bare for å teste dette...

Snart så jeg må fakturere wb for testing av produktet dems;)

mvh

greiguttn

skjønner bare ikke at dem kan gi ut en oppdatering som ikke fungerer, også sier whitebox at den fungerer. så legger dem ut:

Oppdatering av driveren vil komme pa web i lopet av helgen. Oppdateringsfrekvensen fungerer hos oss men vi

sitter i kontinuerlig dialog med fabrikk for a fa den fulle oppdateringen ferdig.

Oppdateringsfrekvensen ??

dem kan jo ikke bare følge install.txt heh

å fjerne sp1 kan jo umulig løse greia..

Endret av zuhr
Lenke til kommentar

Jeg liker wb i den forstand at jeg fikk VEEEEEEEELDIG billig maskin av dem, men missliker å bli løyet til... For det sier seg selv at ikke alt er som det skal med den oppdateringen når de sier enda en ny patch kommer i løpet av helgen... (Noe som igjen er meget usansynlig at den kommer til å gjøre) Men det er jo lov å håpe... Jeg tror wb må innstille seg på forandringer om de skal få nye kunder, pris er ikke alt...

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar
Jeg liker wb i den forstand at jeg fikk VEEEEEEEELDIG billig maskin av dem, men missliker å bli løyet til... For det sier seg selv at ikke alt er som det skal med den oppdateringen når de sier enda en ny patch kommer i løpet av helgen... (Noe som igjen er meget usansynlig at den kommer til å gjøre) Men det er jo lov å håpe... Jeg tror wb må innstille seg på forandringer om de skal få nye kunder, pris er ikke alt...

mvh

greiguttn

jepp, kjett at ikke wlanet fungerer. Fått veldig bra pris og hjelp ellers. Bare synd det med nettverkskortet. Det er det eneste negative jeg har å si egentlig.

selv er jeg stor fornøyd med pcen.

Selv om wlanet er en liten del. så børr det fungere. Og selv er jeg ganske avhengig av det. Kjører et ekstern et nå..

Lenke til kommentar

Heisann,

nå har ikke jeg hatt tid til å lese igjennom hele dette forumet, men et spørsmål bare,

hvordan få kortet til whitebox cl1557 til å fungere?

Er det evt noen drivere jeg trenger, eller er det mer som må ordnes?

Lenke til kommentar

Jeg måtte vente 5 uker på pcen min, og hele veien så var det at "den blir sendt imorgen, den blir sendt på fredag" eller lignende, og det synes jeg er veldig unødvendig.... Hadde de vært ærlige og åpne hadde ventetiden vært mye enklere, for når en ikke forventer å få noe så er man heller ikke så spent hele tiden... Menmen, skal ikke kaste dritt om wb, bare håper de kan bli litt mer ærlige, ærlighet varer jo lengst sies det. ;)

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar
Heisann,

nå har ikke jeg hatt tid til å lese igjennom hele dette forumet, men et spørsmål bare,

hvordan få kortet til whitebox cl1557 til å fungere?

Er det evt noen drivere jeg trenger, eller er det mer som må ordnes?

si ifra om du får det til å fungere :p hehe :

http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...n%5CPro%2DTurbodrivere

der har du drivere/bios oppdateringer. se install.txt

meld fra om du lykkes evt mislykkes

:thumbs:

Endret av zuhr
Lenke til kommentar
Jeg måtte vente 5 uker på pcen min, og hele veien så var det at "den blir sendt imorgen, den blir sendt på fredag" eller lignende, og det synes jeg er veldig unødvendig.... Hadde de vært ærlige og åpne hadde ventetiden vært mye enklere, for når en ikke forventer å få noe så er man heller ikke så spent hele tiden... Menmen, skal ikke kaste dritt om wb, bare håper de kan bli litt mer ærlige, ærlighet varer jo lengst sies det. ;)

mvh

greiguttn

tok meg litt over ei uke faktisk, hvor bra avslag fikk du?

Lenke til kommentar
Hehe, for morro skyld kjørte jeg inn en gammel w2k på lappisen, og da fløy nettverkskortet RETT inn, uten problemer... Så det kan jo faktisk være at det er sp1 som fucker da....?!?

mvh

greiguttn

ehh,, er det xp med sp1 som roter til eller??? fortell fortell da..

er det alle av oss her som har prøvd og bruker xp med sp1 ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...