zuhr Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Huff. Vel, det virker ikke som om noen har fått oppdateringen til å fungere. Men jeg må vel gjøre et forsøk i kveld så jeg har noen gode argumenter mot Whitebox i morgen. Gidder definitivt ikke å svi av 3 CD-R plater på noe som neppe fungerer, så jeg får finne frem noen CD-RW plater. Jeg fikk først melding om oppdateringen fra Whitebox i går kveld kl 22. Kanskje like greit det siden det ikke funket. fått testet enda? mail igår kveld klokka 22? hm? Lenke til kommentar
LizardK Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Har lagt inn de tre BIOS-oppgraderingene nå. WLAN-kortet virker like dødt som før oppgraderingen. Synes forresten New1557 hadde en nyere dato (år 2004 og noe) når jeg oppgraderte, 1557 hadde år 2002. Litt rart kanskje å oppgradere til en ny versjon og så til en gammel. Nu vel. Nå blir det en ny telefon til Whitebox i morgen. Nå vil jeg ha et splitter nytt kort. Gidder faen meg ikke å vente mer. zuhr: Jada, jeg fikk e-post fra Whitebox først i går rundt kl 22. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Synes forresten New1557 hadde en nyere dato (år 2004 og noe) når jeg oppgraderte, 1557 hadde år 2002. Litt rart kanskje å oppgradere til en ny versjon og så til en gammel. jepp jeg lurter litt på det der jeg også, men jeg fikk ikke noe nyttig svar fra support. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 ut ifra http://whitebox.no/subpages/spesifications.asp?nComputer=10 så er dette en http://solution.aopen.com.tw/products/nb/1557-G.htm som har bare fått et trådløst nettverks kort som ikke funker. men det er kommet en ny BIOS ifra de da. ny bios http://download.aopen.com.tw/downloads/def...type=&selpage=2 Product Notebooks Model Category Notebook Solution Applied Model 1557-G Type BIOS Version RA1B File Name 1557_a1b.zip File Size 406KB Downloads 322 Descriptions BIOS for 1557 notebook OS Support WinXP, Win98SE, WinME, Win2000 Released Date 2004/04/16 jeg har ikke tenkt å teste denne i kveld da, men dersom det er noen som har tid og lyst så er det bare å sette i gang da. jeg spurte whitebox for lenge siden om det var denne, det jeg fikk til svar var at det var en sann, MEN de forandret noen deler osv. men den har samme kort osv. så det skal vel gå greit da. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 prøve den imorgen kanskje.. Men synes det er rart at whitebox folka har fått det til å fungere jeg.. heh Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 prøve den imorgen kanskje.. Men synes det er rart at whitebox folka har fått det til å fungere jeg.. heh Det skal du ikke banne på at de har gjort! mvh greiguttn Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) får jeg får #%"¤ ikke noe nettverk ! testet kun med NEW_1557 biosen. men nettverket fungerer ikke for det.. hehe Endret 14. mai 2004 av zuhr Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 ny mail sendt til whitebox: Nå har jeg testet det 2 ganger til. Fulgt install.txt fra punkt 1 til 5. men jeg får det enda ikke til å fungere. Det står forsatt at wireless network interface is disabled. Og noen ganger står det bare Linksys. Men jeg får ikke inn noen signaler. Og jeg veit det er flere som sliter forsatt etter oppgraderingen. Lenke til kommentar
1557 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Har som så mange andre prøvd oppdateringen som ligger ute, uten resultat. Whitebox påstår hardnakket at alle som har snakket med dem har fått det til. Noen som har fått det til? Lenke til kommentar
LizardK Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Nei, jeg har ikke fått det til. Og ut i fra dette forumet så er det helt tydelig at INGEN av oss på forumet har fått det til. Når pratet du med Whitebox? Trur de bare har servert deg en liten whitebox-løgn. Det kommer til å bli et nytt uttrykk i dataverden, det er jeg sikker på Apropos Aopen 1557: Oppdaterte 9600 video-driveren fra Aopen sin hjemmeside. Star Wars Knight of the Old Republic krevde en helt ny 9600M driver. Det gikk helt fint. Å oppgradere BIOS er litt mer skummelt, bare så du er klar over det. Men en 1557 er jo en 1557, skulle man tro. Tilpasningene Whitebox gjør er jo helt kosmetiske, WLAN-kort, HD, RAM, DVD/CD brenner og o.l. Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 hvite løgner er da et kjent begrep allerede... Lenke til kommentar
LizardK Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 hvite løgner er da et kjent begrep allerede... Ja, men en hvit løgn er en usannhet som er gitt i beste mening, en løgn for å spare andre for en ubehagelig sannhet. En whitebox-løgn er å alltid hevde at man får varen i morgen (uansett hvor mange uker det er fra sannheten) eller at det ikke er et problem med en vare selv om man har fått en drøss med telefoner om det motsatte o.l... Lenke til kommentar
siggs Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Nei, jeg har ikke fått det til. Og ut i fra dette forumet så er det helt tydelig at INGEN av oss på forumet har fått det til. Når pratet du med Whitebox? Trur de bare har servert deg en liten whitebox-løgn. Det kommer til å bli et nytt uttrykk i dataverden, det er jeg sikker på Apropos Aopen 1557: Oppdaterte 9600 video-driveren fra Aopen sin hjemmeside. Star Wars Knight of the Old Republic krevde en helt ny 9600M driver. Det gikk helt fint. Å oppgradere BIOS er litt mer skummelt, bare så du er klar over det. Men en 1557 er jo en 1557, skulle man tro. Tilpasningene Whitebox gjør er jo helt kosmetiske, WLAN-kort, HD, RAM, DVD/CD brenner og o.l. hvilen driver var dette? kan du legge ved en link? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 dersom de får det til og ikke oss, hvorfor vil de da ikke ta på seg i ta inn de laptopene våres da og fikse de?? men det er vel det som er problemet at de heller ikke får de til å funke. Lenke til kommentar
LizardK Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Apropos Aopen 1557: Oppdaterte 9600 video-driveren fra Aopen sin hjemmeside. Star Wars Knight of the Old Republic krevde en helt ny 9600M driver. Det gikk helt fint. hvilen driver var dette? kan du legge ved en link? Har ikke linken lengre. Bare søk etter driveroppdateringer til 1557 på aopen sine sider. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Nei, jeg har ikke fått det til. Og ut i fra dette forumet så er det helt tydelig at INGEN av oss på forumet har fått det til. Når pratet du med Whitebox? Trur de bare har servert deg en liten whitebox-løgn. Det kommer til å bli et nytt uttrykk i dataverden, det er jeg sikker på Apropos Aopen 1557: Oppdaterte 9600 video-driveren fra Aopen sin hjemmeside. Star Wars Knight of the Old Republic krevde en helt ny 9600M driver. Det gikk helt fint. Å oppgradere BIOS er litt mer skummelt, bare så du er klar over det. Men en 1557 er jo en 1557, skulle man tro. Tilpasningene Whitebox gjør er jo helt kosmetiske, WLAN-kort, HD, RAM, DVD/CD brenner og o.l. hvilen driver var dette? kan du legge ved en link? http://www.whitebox.no/Support/Drivere/CL%...urbo/update.exe Lenke til kommentar
LizardK Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Dobbelt arg! Nå har jeg prøvd halve dagen å få kontakt med support på Whitebox uten å få svar! Og nå har du plutselig stengt, allerede kl 15. Mandag skal jeg ringe Whitebox for å få dem til å sende et erstatnings-WLAN-kort. Etter loven har jeg rett på det hvis reprasjonen går over ei uke. Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet.http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjo...ikasjon_view.pt Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 ja, de har da prøvd 2 ganger nå da. først med den filen som det var 2 bioser i og så den med 3 bioser i. så de har vel brukt opp sjangsen sin. men vi fikk da det 108 kortet siden vi hadde ventet lenge osv.. og det som var orginalt har fått dårlig kritikk da, i den teste til "hjemme pc", så hva kan de tilby oss da? jeg også har prøvd å ringe til de i dag, men det var opptatt signaler. Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 dersom de får det til og ikke oss, hvorfor vil de da ikke ta på seg i ta inn de laptopene våres da og fikse de?? men det er vel det som er problemet at de heller ikke får de til å funke. De ville ta inn min maskin og fikse den, men jeg vil ikke sende fra meg maskinen. Så jeg håper dette ordner seg snart. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 heh, dem kan da si hva dem gjør eksakt.. isteder for at mange folk sender inn laptopene sine.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå