Hoel Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 LizardK, det kom jo faktisk en "ProTurbo" mappe på www.whitebox.no i forgje uke engang, men disse driverene virket jo heller ikke! Pratet selv med whitebox nå, de sa også onsdag til meg. Så vi får vente på onsdagen. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 hehe, jeg har ikke fått noe svar på mail enda. Men whitebox får vel ikke gjort så mye når det ikke er dem som produserer kortene, men det er ganske latterligt at dem selger kort som ikke fungerer. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 LizardK, det kom jo faktisk en "ProTurbo" mappe på www.whitebox.no i forgje uke engang, men disse driverene virket jo heller ikke! Pratet selv med whitebox nå, de sa også onsdag til meg. Så vi får vente på onsdagen. jeg fikk med en driver cd. Versjon 1.0. Det er nok den samme som ligger på whitebox sine sider. Var også inne hos produsenten sin side. Der lå også 1.0. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Har ringt Whitebox support. De erkjente problemet med Gigabytekortet og sa de bare ventet på en oppdatering fra produsenten. De bedyret at en softwareoppdatering ville komme innen onsdag. De var imidlertid innstilt på å sende ut det originale WLAN-kortet, men jeg sa jeg kunne vente to dager hvis han garanterte oppdateringen var på plass til onsdag. Det gjorde han. utskifting til det orginale som er på 54 mb skal (et g kort) skal du ikke god ta.. det som er grunnen til at de skiftet ifra det og over til dette 108mb kortet var vel at den testen som de henviser til at de ble best i test på, der får det nettkortet dårlig kritikk.. og jeg fikk dette 108 kortet for kom. siden jeg ventet lengre enn det som var avtalt osv.. nei, de whitebox gutta får skjerpe seg, og endten få gigabyte til å fikse kortet eller,, gi meg noe anent, men ikke dårligre. det som er feilen er vel at det en maskin vare konflik her en plass da.. når du bruker det programmet som følger med, og du slår det på, så går det 2 sek. og det er avslått.. men,, jeg ikke da med en ps\2 mus i tillegg på kjøpet da.. og for dersom ikke har den whiteboxen det er snakk om, så kan jeg si at det ikke er ps\2 portet på den da.. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 sitter her å sliter med samme kort som alle. Noen som har fått det til å fungere enda eller? sendte mail til support: "Hei Hvis du har et G trådløst nettverkskort skal det ikke være noe problem å koble til denne basestasjonen. Sjekk om det er noen sperring som f.eks. wep koding eller mac filthering er aktivert på basestasjonen. " sendte på en ny mail til de: http://www.zuhr.org/~zuhr/mail.txt stemmer det da, du spør om type G da, dette som vi snakker om er G turbo eller G- extream eller hva de mer måtte kalle det da.. den er på 108 mb kort da. g er 54. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 jeg har ikke G kortet jeg har turbo selv. 108 aner ikke hvorfor dem sendte slik svar.. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg fikk akkurat nå mail om at det "straks" kommer løsning på problemet, og at jeg da vil få en mail om dette... "Straks" er vel et begrep jeg ikke helt vet hvordan jeg skal tolke når det gjelder wb, men jeg håper dette betyr at ventingen snart er over. mvh greiguttn Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hei Vi vil straks ha en klargjøring på oppdatering av det trådløse nettverkskortet på deres maskin. Oppdatering sendes automatisk på e-mail straks dette blir tilgjengelig. Med vennlig hilsen Whitebox Data Systems Måtte da straks være innen for en tid det oxo da.. men det er da bra at de har sluttet med "i morgen" eller den andre "det er sendt".. bare lurer på hva det er da.. tror vel egentlig ikke at det er bare whitebox som har rotet, gigabyte får vel ta en del av kaken de oxo da. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Gigabyte vil hvertfall ikke svare på spørsmål angående driverproblemer, de svarer på alt annet jeg spør om, men ikke akkurat det..... Kan jo tyde på at det er problemer det, synes jeg... mvh greiguttn Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 endelig? fikk mail fra whitebox idag: Hei Vi vil straks ha en klargjøring på oppdatering av det trådløse nettverkskortet på deres maskin. Oppdatering sendes automatisk på e-mail straks dette blir tilgjengelig. Med vennlig hilsen Whitebox Data Systems fikk litt senre en ny mail: Hei Sender over oppdateringspakke for Gigabyte 108Pro-Turbo kortet til din 1557. Med vennlig hilsen Whitebox Data Systems Anders support ny bios ligger ute på http://www.whitebox.no/Support/Drivere/CL%...urbo/Update.exe Synd jeg ikke har whiteboxen min her så jeg får testet. Noen andre som rekker det ? Fikk også en mail fra Pål her rett etter den siste: Hei, Vet ikke om support har takk kontakt med deg men nettverksproblemet er nå løst. Det dreide seg vistnok noe om skjermkort bios. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 oppskrift: INSTALLASJONSVEILEDNING FOR AKTIVERING AV PRO-TURBO KORT I CL-1557 1. Last ned filene 1557 og vga_fw Disse filene må du brenne ut på en cd som et disc image. Hvis du bruker nero express velger du disc image og åpner hver enkelt fil og brenner ut disse på hver sin cd. 2. Start opp maskinen med cd'en som inneholder vga_fw Ved spørsmål om dato og tid tast enter for å gå videre. Ved markøren taster du inn følgende kommando: 15AUSXGA og trykk enter. 3. Ta ut cd'en og sett inn cd merket 1557 Start maskinen på nytt og vent mens cd'en laster inn ny bios. 4. Ta ut cd og start maskinen på nytt. Nå skal kortet fungere som det skal. install fila finner du i innlegget over.. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hei Vi vil straks ha en klargjøring på oppdatering av det trådløse nettverkskortet på deres maskin. Oppdatering sendes automatisk på e-mail straks dette blir tilgjengelig. Med vennlig hilsen Whitebox Data Systems Måtte da straks være innen for en tid det oxo da.. men det er da bra at de har sluttet med "i morgen" eller den andre "det er sendt".. bare lurer på hva det er da.. tror vel egentlig ikke at det er bare whitebox som har rotet, gigabyte får vel ta en del av kaken de oxo da. whitebox har vel ikke så mye med netkortet å gjøre. er vel mere gigabyte som skal ta på seg skylden her. men er en smule dårlig oppfølging fra whitebox sin side om at ting fungerer. Noe det ikke gjorde/gjør. Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Er jo greit å slenge med et Wlan kort man vet virker da. Men i alle fall, nå er det kommet en Update.exe fil på whitebox sine sider, fikk også en mail fra dem med filen lagt ved som et vedlegg ( smart å legge ved exe filer i mail .. ...... ) men uansett, skal prøve update.exe nå! Håper det virker Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har nå oppdatert med de nye filene som ligger på siden til whitebox, den første var noe for skjermen virket det som, stod 15" TFT LCD og no greier, så kjørte jeg den andre cden som var en bios update. Startet XP opp og fikk beskjed om å installere touchpaden på nytt igjen, kanskje WLAN knappen kommer til å virke nå! Restarting *håpe* Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hmm, denne oppdateringen hjalp ingenting for meg, noen av dere andre som har prøvd ennda? Virket det for dere ? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 nei, det som var problemet med den ifra før av er at den blir deaktivert med en gang etter at du har aktivert den.. har oppdatert biosen og alt nå 2 ganger, første gangen fant den en ny hardaware, når jeg rebootet til windows. men den funker forsatt ikke. har prøvd på flere AP da det er noen naboer som også har AP men sann som http://www.stumbler.net/ den finner forsatt ikke noe. så det funker ikke. btw: gigabyte har oppdatert de driveren sine, http://www.giga-byte.com/Communication/Sup...ess_GN-WIAG.htm denne er oppdatert men den heller funger ikke. noen som har sendt en mail eller 4 til whitebox?? Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg GIDDER ikke prøve denne oppskriften hvis den ikke fungerer, er det virkelig mulig å legge ut en oppdatering som IKKE fungerer?? Kan noen gi tilbakemelding hvis de FÅR denne til å fungere?? mvh greiguttn Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 nei det var da 2 cder som måtte brennes da.. men hva gjør vi nå da.. Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Tror alle burde ta kontakt med whitebox og kreve å få et nettverks kort som faktisk virker, og som virker med LED og knapp på barebone, dette er noe som faktisk skal virke på en helt ny maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå