Gå til innhold

Whitebox CL1557 og trådløst G-nettverk


Anbefalte innlegg

jeg snakket nettopp med whitebox nå da, han på salg sa at alt de selger funker osv.. men når jeg nevnte gigabyte så ble det andre toner. jeg ble oversotte til suport, og sa at det skulle komme en driver oppdatering i morgen. de sa videre at det bare trengtes en driver oppdatering og ikke noe utskiftinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja,, jeg vudere stert å heve kjøpet, siden de leverte den alt for sent og at det heller ikke fungere.

det som er merkelig er at den ikke funger med linux heller da.. noe som kan komme av at det er en hardaware feil en eller anen plass.. og at de kanskje må ta inn alle de laptopen for å skifte ut kortet..

 

 

men jeg ser på

http://whitebox.no/default.asp?Action=Supp...CCL+1557%5CWlan

og der er det ikke kommet noen nye driver heller da..

 

og

http://www.giga-byte.com/Communication/Sup...ess_GN-WIAG.htm

her er det også bare versjon 1.0.

 

noen som vet noe mer eller som har vudert å heve kjøpet eller.no ??

jeg betaler ikke 14k for noen som ikke funker da.

Lenke til kommentar
Godt å vite at jeg ikke er den eneste som sliter med Gigabyte WLAN kortet til Whitebox. Vi får bare ringe, sende e-poster og mase på Whitebox så mye vi klarer. Det er fullstendig uholdbart å levere så mange PC-er med et WLAN-kort som er defekt, å så ikke gidde å gjøre noe med det. :angry: Endret av LizardK
Lenke til kommentar

Fikk tilsendt min CL1557 ca. 2 uker tilbake etter lang ventetid. Driver på WLan :hmm: virker ikke. Har ringt flere ggr., samt sendt mail. Fikk i dag beskjed om "det var en bryter som skulle settes annerledes" på selve driverkortet. Ba dem sende meg bruksanvisning på mail, samt legge ut info om dette på wb sitt nettsted. Ja, - det skulle bli gjort, men ingenting har skjedd. .... Bryter som skal skrus i annen stilling?!... Er dette tull? Kun prat for å forhale tid? ????????

Lenke til kommentar

Til meg skrev de i mail at jeg bare trengte å installere driver på nytt, noe jeg selvfølgelig har gjort endel ganger, har prøvd drivere fra cd, whitebox sin side og giga-byte sin side, men alt til ingen nytte. Alle disse var vel versjon 1.0 (3.0.43 eller noe sånt ?) av driverne, men mener å huske at instfiler ikke var like store. Uansett gjorde jeg nå et desperat på å få shitkortet til å funke! ;)

 

Svakt at de sier forskjellige ting til forskjellige kunder. Det MÅ da gå an å bare være ærlige???

 

Jeg hadde faktisk foretrukket det gamle kortet dem brukte før, da hadde jeg hvertfall hatt støtte både i windows og linux! (I motsetning til kort som hverken funker i windows eller linux!)

 

Har også prøvd å få kortet opp i linux ja, men også dette til ingen nytte. (Kortet bruker chip som er støttet i linux, men mulig det mangler noe støtte for dette kortet, jeg aner virkelig ikke). Driverne ble også her installert uten problemer, men kortet virker rett og slett ikke. Merkelige greier.

 

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

off.. jeg har problemer med å utnytte min bærbare da dette trådløse nettkortet ikke funger. jeg kan ikke bruke den alle plasser på skolen, og hjemme må jeg sitte inne.. og det er ganske varmt og kjekt på verandaen da.

 

jeg synes at det er meget merklig oppførsel ifra whitebox, da de først ikke klarer å levere et produkt til avtalt til. noe som vi kunder får "oppreising" for, dette er deler som ikke fungere. nå er det over en uke siden de "hadde kontaktet" gigabyte, og dette problemet. og jeg har enda ikke hørt noe ifra de.

 

 

det kan være at de vet, at de må ta tilbake alle solgte pcer med dette kortet for deretter å fikse noe inni maskinen. dersom vi åpner maskinen og "fikser" dette så mister vi fort garantien. og de har sikkert mye å gjøre nå, så de venter på en stund der de har tid før de vil komme med en løsning.

 

 

er det noen som har kontaktet gigabyte for å spøre de om hva som er problemet ??

 

 

 

hvor lenge skal vi vente med dette problemet før vi eventuelt hever kjøpet eller kontakter tv2 hjelper deg da??

Lenke til kommentar

Jeg har kontaktet gigabyte et partre ganger. Første gang fikk jeg svar etter noen dager, hvor de oppga hvilke chipper som benyttes på kortene dems. (Noe kundebehandleren sleit litt med å finne ut, hehe)

 

Etter mail nr 2 hvor jeg spurte om noen andre har hatt problemer med dette kortet glemte de helt å svare på alle windowsspørsmålene mine, og svarte kun at kortet ikke er støttet i linux.

 

Mail 3 har jeg enda ikke fått svar på, der gjentar jeg spørsmålene om noen har problemer med driverne, men har som sagt ikke fått svar enda. Det har nå gått endel dager siden jeg sendte mail nr 3, kan kanskje tyde på at det er mange som har problemer......

 

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar
...hvor lenge skal vi vente med dette problemet før vi eventuelt hever kjøpet eller kontakter tv2 hjelper deg da??

For å være helt ærlig så har jeg ikke mye til overs til Whitebox lengre. Jeg trodde ikke på alle de negative fortellingene om Whitebox her på forumet før jeg bestilte min cl 1557 for over en måned siden. Jeg fikk PC-en på mandag etter utallige telefonsamtaler, e-poster og lovnader fra Whitebox om at PC-en var på vei eller at den ville bli sendt ut i morgen, og at jeg var prioritert osv osv. Skikkelig ille er det at jeg trengte den bærbare i jobbsammenheng og har egentlig ikke kunne vente på den, men har blitt forledet av formaninger om at ”den blir sendt i morgen”.

 

Dråpen som gjør at begeret renner over er at WLAN-kortet ikke fungerer når jeg får PC-en. Ikke bare det, de vet om at den ikke fungerer, men yter ikke det minimum av service og forteller oss at det er en feil i alle kortene. Nei, man skal sitte å slite og bli frustrert over at man ikke får kortet til å fungere. Gud vet hvor mange det er som ikke har funnet dette forumet her.

 

 

 

Ja, Whitebox bryter kjøpsloven. Hvis vi er flere om slår oss sammen så blir det enklere å klage dem inn for Forbrukerrådet evt. finne en løsning med Whitebox:

http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjo...on_view.pt#feil

 

Feil og mangler ved varen

 

Kjøperen kan kreve at varen har de egenskaper som ble lovet da varen ble kjøpt, eller som framgår av annonser for varen, varens emballasje e.l.

 

Heving, omlevering, retting, prisavslag, erstatning

 

Mangler ved varen gir kjøperen rett til å kreve prisavslag, eller retting for selgerens regning.

 

Forsinkelse

 

Ved forsinkelse vil kjøperen kunne kreve erstatning. Kjøpet kan heves hvis forsinkelsen er et vesentlig kontraktbrudd, eller hvis kjøperen etter det avtalte leveringstidspunkt har gitt selgeren en tilleggsfrist, og den er blitt oversittet. Mens denne tilleggsfristen løper har kjøperen ikke rett til å heve kjøpet.

Lenke til kommentar

ja, jeg også ventet da lenge.. mange telefoner og noen mailer og de kjndte historiene da. men de har gitt oss (meg og en del andre) en "takk for at dere ventet" dette var bedre trådløst og en dvd brenner isteden for cd brenner. men når den gaven ikke fungere så blir det noe annent.

 

dersom du ringer til salgs avdelingen deres å spør om alle cl1557 og om trådløst der fungere, så fikk jeg som svar at "selfølgelig er alt vi selger testet og det funker".

 

jeg fortalte på forje fredag at jeg var drit lei og sa at jeg ville heve kjøpet dersom de ikke fikk dette fikset innen for "rimlighetens tid", noe som de har rett til. da sa de at det "bare er wlan som ikke funger, og dette er en så liten del av pcen".

 

 

Koker det hos folk når de blir lurt og de ikke får varer som funger!!

Lenke til kommentar

??? akkurat som at wlan er en helt bagatellmessig del av maskinen, og noe de fleste ikke har bruk for ellerno? hallo? de fleste kjøper seg jo bærbar nettopp for å kunne utnytte det trådløse nettverket hjemme eller på skolen... mange som like godt kunne brukt sin stasjonære om wlan-kortet ikke fungerer.

Lenke til kommentar

funket hos meg. (har bare 11Mbps router så jeg har ikke testet max fart)

bruker ikke noe kryptering eller wep eller no sånn

 

edit: etter at jeg lastet ned sevicepack 1 til xp kommer det opp et vindu med at jeg må installere driveren til wlan kortet på ny for å få wep, men det har jeg ikke grot ennå. funker allikevel

Endret av snoopafella
Lenke til kommentar
funket hos meg. (har bare 11Mbps router så jeg har ikke testet max fart)

Hvilket WLAN kort har du da, og når kjøpte du din Whitebox cl 1557? Det Gigabyte 108 MBIT WLAN kortet vi prater om er bare levert med Whitebox's bærbare de siste par ukene.

Lenke til kommentar

sitter her å sliter med samme kort som alle. Noen som har fått det til å fungere enda eller?

 

sendte mail til support:

 

"Hei

 

Hvis du har et G trådløst nettverkskort skal det ikke være noe problem å

koble til denne basestasjonen. Sjekk om det er noen sperring som f.eks. wep

koding eller mac filthering er aktivert på basestasjonen. "

 

sendte på en ny mail til de:

http://www.zuhr.org/~zuhr/mail.txt

Endret av zuhr
Lenke til kommentar
men de har gitt oss (meg og en del andre) en "takk for at dere ventet" dette var bedre trådløst og en dvd brenner isteden for cd brenner. men når den gaven ikke fungere så blir det noe annent.

Hm, jeg måtte betale for DVD-brenneren og eneste påskjønnelse jeg fikk for å holde ut med all ventingen og alle usannhetene deres var at WLAN-kortet mitt ikke fungerte :roll:

 

Jeg skal ringe Whitebox på mandag, hvis de ikke kommer opp med en løsning, så tar vi saken opp med forbrukerrådet. :yes:

 

Vi får bare ta vare på alle e-poster vi har fått og sendt til Whitebox. Kanskje det er en ide å ta opp telefonsamtalen med dem på mandag? i tilfelle det er noe jeg kan bruke mot dem?

Lenke til kommentar

Har ringt Whitebox support. De erkjente problemet med Gigabytekortet og sa de bare ventet på en oppdatering fra produsenten. De bedyret at en softwareoppdatering ville komme innen onsdag. De var imidlertid innstilt på å sende ut det originale WLAN-kortet, men jeg sa jeg kunne vente to dager hvis han garanterte oppdateringen var på plass til onsdag. Det gjorde han.

Endret av LizardK
Lenke til kommentar

Det der er liksom første bud innen kundebehandling, å aldri garantere noe som helst. Spesielt ikke når du ikke selv har mulighet for å ha kontroll, slik at det er mulig å garantere det. Alt som kommer fra en annen leverandør, eller blir gjort av andre er umulig å garantere, uansett om de har garantert ovenfor deg. Man sier derfor "vi håper at", "vi skal prøve alt vi kan å få til at", "mest sannsynlig så"... og dette bommer whitebox på gang på gang, noe som virker mot den hensikten de tror det virker... amatørmessig.

Lenke til kommentar
jeg ble oversotte til suport, og sa at det skulle komme en driver oppdatering i morgen. de sa videre at det bare trengtes en driver oppdatering og ikke noe utskiftinger.

Jøss, de har jo sagt det samme til deg som til meg - en uke etterpå. Gisp! :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...