tveitnes Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Du måtte vel oppdatere bios tveitnes? Jeg prøvde å legge inn nyeste bios igjen, og da fungerer ikke kortet lengre..... Det fungerte aldri i linux med nyeste bios heller, men så fort jeg la inn 1557bios fra wb gikk kortet rett opp i bios.... mvh greiguttn Jeg har ikke gjort noe som helst med bios jeg... Bruker den som kom med maskinen i utgangspunktet. No skal det sies at jeg fikk maskinen den 15. mai, så WB kan ha innstallert en anne bios på min maskin enn det som var på de som først ble sendt ut.. Mvh Martin Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 fikk mail ifra whitebox nå.. "Hei Prøv å avinstaller launch manager. Hjelper ikke dette er det nødvendig med en reinstallasjon av OS. Med vennlig hilsen Whitebox Data Systems Anders support " btw: jeg har instalert de biosene som de sendte ut, de er vel eldre bioser enn det som egentlig var? skal jeg oppdatere igjen da eller? Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 fikk mail ifra whitebox nå.. "Hei Prøv å avinstaller launch manager. Hjelper ikke dette er det nødvendig med en reinstallasjon av OS. Med vennlig hilsen Whitebox Data Systems Anders support " btw: jeg har instalert de biosene som de sendte ut, de er vel eldre bioser enn det som egentlig var? skal jeg oppdatere igjen da eller? Jeg må hvertfall ikke legge inn noe ny bios etter oppdateringen fra wb, da faller kortet ut igjen.... Vi får håpe de ordner dette i nyere bios igjen, kjipt å bruke en gammel... Særlig når cpu ikke blir gjenkjent riktig engang...! mvh greiguttn Lenke til kommentar
6502 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Kan man kjøpe Intel wireless -g kort i utlandet (usa) eller er de laget for andre frekvensbånd der enn her på berget..?!?! Forresten, "bare" kr. 286,- på Mamoz.no.. og da virker sannsynligvis led og knapp på venstre side... Endret 19. mai 2004 av 6502 Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Kan man kjøpe Intel wireless -g kort i utlandet (usa) eller er de laget for andre frekvensbånd der enn her på berget..?!?! Forresten, "bare" kr. 286,- på Mamoz.no.. og da virker sannsynligvis led og knapp på venstre side... Nåvel, mange punkter som snakker imot å kjøpe seg et nytt wlankort, bare få som snakker for.... Imot: 1.Man har kjøpt seg en maskin med wlan og forventer da å få et fullt fungerende wlankort. 2. Wlankortet er av 108mbit, noe som er minimum 2X så kjapt som 54mbit... 3. Diode og knapp vil mest sansynlig fungere så fort bios/launchmanager støtter dette. 4. Trenger man egentlig den knappen? (Denne er på kanten, vet det) 5. Hvorfor bytte ut et kort med et brikkesett som støttes i linux mot ett som ikke gjør det? 6. INTEL, hvem liker egentlig intel? MÅ jo ikke støtte de mer enn man må... (Denne er også på kanten, vet det også) For: 1. Diode og knapp vil fungere NÅ... (Hvis det er noe som ser er feil/ser dumt ut/er provoserende er det bare fordi jeg hadde min siste eksamen idag, og er på god veil til å bli full) mvh greiguttn Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Kan man kjøpe Intel wireless -g kort i utlandet (usa) eller er de laget for andre frekvensbånd der enn her på berget..?!?! Forresten, "bare" kr. 286,- på Mamoz.no.. og da virker sannsynligvis led og knapp på venstre side... 260kr for det på http://www.telebutikken.no/ nesten så en vurderer å oppgradere fra b Lenke til kommentar
tveitnes Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Kan man kjøpe Intel wireless -g kort i utlandet (usa) eller er de laget for andre frekvensbånd der enn her på berget..?!?! Forresten, "bare" kr. 286,- på Mamoz.no.. og da virker sannsynligvis led og knapp på venstre side... Nåvel, mange punkter som snakker imot å kjøpe seg et nytt wlankort, bare få som snakker for.... Imot: 1.Man har kjøpt seg en maskin med wlan og forventer da å få et fullt fungerende wlankort. 2. Wlankortet er av 108mbit, noe som er minimum 2X så kjapt som 54mbit... 3. Diode og knapp vil mest sansynlig fungere så fort bios/launchmanager støtter dette. 4. Trenger man egentlig den knappen? (Denne er på kanten, vet det) 5. Hvorfor bytte ut et kort med et brikkesett som støttes i linux mot ett som ikke gjør det? 6. INTEL, hvem liker egentlig intel? MÅ jo ikke støtte de mer enn man må... (Denne er også på kanten, vet det også) For: 1. Diode og knapp vil fungere NÅ... (Hvis det er noe som ser er feil/ser dumt ut/er provoserende er det bare fordi jeg hadde min siste eksamen idag, og er på god veil til å bli full) mvh greiguttn Ja, virker diode og knapp NÅ?? martin Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Kan man kjøpe Intel wireless -g kort i utlandet (usa) eller er de laget for andre frekvensbånd der enn her på berget..?!?! Forresten, "bare" kr. 286,- på Mamoz.no.. og da virker sannsynligvis led og knapp på venstre side... Nåvel, mange punkter som snakker imot å kjøpe seg et nytt wlankort, bare få som snakker for.... Imot: 1.Man har kjøpt seg en maskin med wlan og forventer da å få et fullt fungerende wlankort. 2. Wlankortet er av 108mbit, noe som er minimum 2X så kjapt som 54mbit... 3. Diode og knapp vil mest sansynlig fungere så fort bios/launchmanager støtter dette. 4. Trenger man egentlig den knappen? (Denne er på kanten, vet det) 5. Hvorfor bytte ut et kort med et brikkesett som støttes i linux mot ett som ikke gjør det? 6. INTEL, hvem liker egentlig intel? MÅ jo ikke støtte de mer enn man må... (Denne er også på kanten, vet det også) For: 1. Diode og knapp vil fungere NÅ... (Hvis det er noe som ser er feil/ser dumt ut/er provoserende er det bare fordi jeg hadde min siste eksamen idag, og er på god veil til å bli full) mvh greiguttn Ja, virker diode og knapp NÅ?? martin Nei, så derfor sa jeg at dette må være eneste FOR å kjøpe et nytt kort... mvh greiguttn Lenke til kommentar
6502 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg kjøpte cl1557 så tidlig at jeg fikk broadcom wlan kort. Men jeg er langt på vei villig til å bruke kr. 260,- for at knappen og led'en skal virke 108Mbit støttes vel ikke av en 54mbit router? (Jeg har Asus wl500-g) Lenke til kommentar
tveitnes Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 108Mbit støttes vel ikke av en 54mbit router? (Jeg har Asus wl500-g) Mitt kort støtter både 11 54 og 108 MB... Martin Lenke til kommentar
havarh Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Har noen prøvd å oppdatere bios med filene fra aopen sine hjemmesider http://download.aopen.com.tw/downloads/def...tionfun=typefun (velg 1557-G)? Fungerte trådløskortet fortsatt etterpå? I denne zipfila ligger det 3 filer. Hvordan oppdaterer man bios ved hjelp av disse? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 vel, jeg bare lurer på om det er noe av dere som har oppdatert noen andre saker på laptopen da.. har fått med en "dvd +rw rw8165" og er den 4x ?? og evetult om dere har oppdatert den, siden den takler ikke alle dvd plater som jeg har.. noen står den bare å spinner på. btw: er det noen som har hørt noe mere om de knappene og det lyset,, og bios oppdateringer?? Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) hva slags lys? Endret 20. mai 2004 av zuhr Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Du måtte vel oppdatere bios tveitnes? Jeg prøvde å legge inn nyeste bios igjen, og da fungerer ikke kortet lengre..... Det fungerte aldri i linux med nyeste bios heller, men så fort jeg la inn 1557bios fra wb gikk kortet rett opp i bios.... mvh greiguttn Jeg har ikke gjort noe som helst med bios jeg... Bruker den som kom med maskinen i utgangspunktet. No skal det sies at jeg fikk maskinen den 15. mai, så WB kan ha innstallert en anne bios på min maskin enn det som var på de som først ble sendt ut.. Mvh Martin Hvilken versjon av bios har du da? (Trykk F2 under boot for å komme inn i bios for å sjekke) mvh greiguttn Lenke til kommentar
LizardK Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Noen som har spurt Whitebox om det kommer en oppdatering for Lanch Manager? Trur nemlig neppe Whitebox ordner en oppdatering fra produsenten sånn helt av seg selv... Lenke til kommentar
snoopafella Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (snoopafella @ 14/05/2004 : 19:35) installerte windows (uten sp1), la inn drivere fra medfølgende cd, skrudde av wep og kryptering som en eller annen nevnte tidlig i denne tråden og alt virket. (har en d-link 614+ hvis det noen lurer (routeren i den er ustabil, så jeg bruker den bare som aksesspunkt)) la inn sp1 til windows og det kommer opp et vindu som sier at jeg må installere driveren på ny hvis jeg vil ha wep (eller kryptering husker ikke) når jeg starter opp, men det funker ennå selv om jeg ikke har lagt inn driveren på ny. Du har ikke flashet bios eller noe, det bare funket med en gang? Vet du om wb selv har gjort dette på pcen du har? Hvorfor skru av wep, fungerer det ikke med? Jeg får også opp sånn boks med at jeg må installere wep, hvis jeg avinstallerer dette, men kortet virker ikke aktivt allikevel.... fann.... Jeg får kanskje prøve å legge inn xp på nytt, uten sp1(hvis jeg har cd uten sp1 på da). mvh greiguttn har ikke fulgt med i dennne tråden i dat siste.. Jeg har ikke flashet bios nei. fullt mulig at wb har flashet den, men jeg tviler på det siden de sikkert har hatt en del å gjøre i det siste med alle som har ventet på disse pc`ene. Funker sikkert med wep, jeg skrur det av fordi aksesspunktet mitt er tregt nok som det er. Bare nevnte det tilfelle det hadde no å si.. Tror w-lan driveren var det første jeg la inn etter windows var ferdig installert. Lenke til kommentar
tveitnes Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Du måtte vel oppdatere bios tveitnes? Jeg prøvde å legge inn nyeste bios igjen, og da fungerer ikke kortet lengre..... Det fungerte aldri i linux med nyeste bios heller, men så fort jeg la inn 1557bios fra wb gikk kortet rett opp i bios.... mvh greiguttn Jeg har ikke gjort noe som helst med bios jeg... Bruker den som kom med maskinen i utgangspunktet. No skal det sies at jeg fikk maskinen den 15. mai, så WB kan ha innstallert en anne bios på min maskin enn det som var på de som først ble sendt ut.. Mvh Martin Hvilken versjon av bios har du da? (Trykk F2 under boot for å komme inn i bios for å sjekke) mvh greiguttn Jeg har en bios versjon som heter - R01-A0W Martin Lenke til kommentar
qazar Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hei, Mitt trådløse nettverkskort fungere ikke.har gjort som det er blitt forklart i postene. Det med å oppdatere biosen, men det funker fremdelses ikke. Kan noen av dere fortelle meg hva dere gjorde for å få den til å fungere? Ville vært veldig glad hvis dere kunne si meg det... Lenke til kommentar
Congo_123 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hei, Mitt trådløse nettverkskort fungere ikke.har gjort som det er blitt forklart i postene. Det med å oppdatere biosen, men det funker fremdelses ikke. Kan noen av dere fortelle meg hva dere gjorde for å få den til å fungere? Ville vært veldig glad hvis dere kunne si meg det... Har du avinstalleret Launch Manager ? - Congo - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå