Gå til innhold

Whitebox CL1557 og trådløst G-nettverk

Anbefalte innlegg

Det jeg ville frem til med tidligere innlegg er følgende, si at det har skjedd en glipp ved testing, noe WB innrømmet overfor meg. WB er sikkert en bitteliten organisasjon som har fått bra tilbakemelding på 1557 og enorm etterspørrsel. Da er det lett å la produksjonslinja gå på 300% (det blir lange ventelister og sen levereing), og når man da har giret så jævlig opp og som i dette tillfellet får et alvolig problem med samtlige distribuerte pcer så sier det seg selv at technical support er i dyp bæsj.

Så du som følger med hva som skjer via HW bør jo forstå hvorfor du ikke kommer gjennom på telefonen! De jobber sannsynligvis rævva av seg, like greit det, isede for at de skal gi falske forrhåpninger til de x antall hundre kjøpere. ;)

Jeg høres sikkert bitter, sur og grinete ut når jeg kritiserer Whitebox. Og kanskje fremstår jeg også som en ignorant jævel som ikke gidder å sette meg inn i Whiteboxs situasjon. Men det er ikke helt sant ;)

Jeg skjønner Whitebox har fått mange nye kunder og har leveringsproblemer og sannsynligvis store bemanningsproblemer. Og det kunne jeg meget godt ha levd med hvis jeg fikk beskjed før jeg bestilte den bærbare at jeg ikke ville få den før etter 4 uker (i stedet for å høre nesten hver dag: "den blir sendt i morgen"). Og når jeg fikk PC-en så hadde jeg vært like glad om jeg fikk en hyggelig telefon fra Whitebox som forklarte at WLAN-kortet ikke fungerte men at de ville fikse det innen en uke, hvis ikke så skulle jeg få tilsendt et nytt kort. :yes:

Men alle problemer Whitebox har av levering, bemanning og WLAN-feil, blir en direkte belastning for oss som kunde. Sånn skal det selvsagt ikke være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe fått det til nå da..

Howto.

1. last ned og bren ut de 3 cden ifra whitebox. det er bios oppdateringer der.

2. avinstalere den "lanch manager" saken...

3. reboot og det er oppe :)

men nå blir det bare å starte en ny tråd med cl 1557 og "lanch mangaer funker ikke " ;)

ps. du trenger ikke å reinstalere windows ;)

men hvordan få de knappene på siden til å fungere nå da.. og det lystet på skjerme med om det er trafikk eller ikke funker heller ikke da..

Grunnen til at jeg reinstallerte var for å finne feilkilden, går kjappere å reinstallere en nesten clean pc enn å avinstallere en og en applikasjon, dessuten er launchmanager den siste jeg ville ha testa.... Jeg kunne jo også venta til andre hadde testa og funnet ut at launchmanager var et problem, men da hadde vi vel enda venta på løsningen ;)

Hadde jeg orka å kjøre rescuecd og boota i linux etter biosoppdateringer, hadde jeg ganske fort sett at kortet funka, men det er for sent å tenke på nå gitt! hehe. ;)

Er bare glad vi er 5 steg nærmere løsning nå jeg... For min del holder det lenge at kortet fungerer i linux, kommer neppe til å bruke windows særlig.... :D

mvh

greigutten

nei,, da du trenger ikke å reinstalere xp, men det står det i den whitebox howtoen.. (siden det var snakket om at det skulle funke her på denne postet.)

"Etter kjøring av oppdateringsfrekvensen må du reinstallere OS for å aktivere trådløs tilkobling. Det er

meget viktig at driverene installeres i riktig rekkefølge når OS er lagt inn."

http://whitebox.no/%5CSupport%5CDrivere%5C...bo%5Cupdate.txt

det stemmer ikke, du tenger ikke å gjøre dette holder med å avinstalere den "lanch mangager saken"

jeg også får masse sann "frames recived with errors" den, men tror det kommer av at den ikke finner noe ap her,, men får teste den på ander nettverk over helgen da.

Lenke til kommentar

Tivoli: Er jo det jeg sier, jeg gjorde det for å feilsøke, siden det er kjappere enn å avinstallere en og en sak.... Var jo ikke før jeg testa launchmanager at jeg skjønte at det var den som fucket... Hadde tatt meg mye lengre tid å finne ut ved avinstallering....

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar
å så glad jeg blir når dette endelig fungerer! må bare få takke dere her på forumet.

Takk takk.

Hadde sinnsykt lite lyst til å reinstalle xp... og det slapp jeg jo :D

Versågod, hehe;)

Er selv ganske glad her jeg sitter og tester styrken på wepkryptering... ;)

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

Toppers at dere har funnet ut hvordan en skal få WLan til å virke!

Jeg har ikke installert launch man. i det hele tatt, så mitt kort virker faktisk uten noen ny bios..?

Må innrømme at eg er ganske grønn på dette med tråløst nettverk. Hva er wep? Hvordan legger jeg det inn?

mvh Martin

Lenke til kommentar

http://webopedia.com/TERM/W/WEP.html

Short for Wired Equivalent Privacy, a security protocol for wireless local area networks (WLANs) defined in the 802.11b standard. WEP is designed to provide the same level of security as that of a wired LAN. LANs are inherently more secure than WLANs because LANs are somewhat protected by the physicalities of their structure, having some or all part of the network inside a building that can be protected from unauthorized access. WLANs, which are over radio waves, do not have the same physical structure and therefore are more vulnerable to tampering. WEP aims to provide security by encrypting data over radio waves so that it is protected as it is transmitted from one end point to another. However, it has been found that WEP is not as secure as once believed. WEP is used at the two lowest layers of the OSI model - the data link and physical layers; it therefore does not offer end-to-end security.

Lenke til kommentar

Noen som har fått denne meldingsboksen fra G-EzLink Utility når man har startet opp maskinen: "The supplicant support has not been installed correctly. You need to run setup again to fix this problem. If instead you continue, 802.1x and WPA will be disabled."

Det florerer riktignok av drivere til Gigabytekortet og er ikke helt sikker på hva jeg installerte. Datoen på "Driver info" taben på G-EzLink Utility er i alle fall 15. des. 2003. Hva bruker dere? Det som kom med CDen?

Endret av LizardK
Lenke til kommentar
Noen som har fått denne meldingsboksen fra G-EzLink Utility når man har startet opp maskinen: "The supplicant support has not been installed correctly. You need to run setup again to fix this problem. If instead you continue, 802.1x and WPA will be disabled."

Det florerer riktignok av drivere til Gigabytekortet og er ikke helt sikker på hva jeg installerte. Datoen på "Driver info" taben på G-EzLink Utility er i alle fall 15. des. 2003. Hva bruker dere? Det som kom med CDen?

Er nok fordi du ikke har installert wpa på det trådløse kortet det.... Jeg bruker siste driver fra gigabytes side, men de har vel samme driver alle samma... Alle er datert 15 des...

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

Har jeg fortått det rett viss jeg vil fucke opp WLan viss jeg prøver å installere launch manager..

Det fungerer som jeg har det no. Har ikke gjort en eneste reinstallasjon. Bare aldri installert launch manager..

Martin

Lenke til kommentar
Har jeg fortått det rett viss jeg vil fucke opp WLan viss jeg prøver å installere launch manager..

Det fungerer som jeg har det no. Har ikke gjort en eneste reinstallasjon. Bare aldri installert launch manager..

Martin

Launchmangar fucker opp ja.....

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

Rådet til alle som allerede ikke har gjort det må dermed være å ikke prøve å installere launchmanager.

Jeg gjorde aldri det og mitt WLAN har fungert hele tiden. Ikke nødvendig med noen ny bios eller noe.

mvh Martin

Lenke til kommentar

Du måtte vel oppdatere bios tveitnes? Jeg prøvde å legge inn nyeste bios igjen, og da fungerer ikke kortet lengre..... Det fungerte aldri i linux med nyeste bios heller, men så fort jeg la inn 1557bios fra wb gikk kortet rett opp i bios....

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...