Gå til innhold

Whitebox CL1557 og trådløst G-nettverk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror ikke WB er så ille som enkelte her skal ha det til.
Jeg er nemlig overbevist om at de ikke er skyld i problemet selv.

1. Det er aopen som har levert gn-wiag kortet ferdig insallert, ikke WB.

2. Ringte support på WB og de sa ikke noen ting om at jeg skulle ringe igjen eller noe slikt, til gjenngjeld gikk vi gjennom alt oppsett og prøvde forskjellige bioser og bios config. Etter 1,5 timer i telefonen kom det er bud som hentet laptopen og tok den med tilbake til WB for en grundig gjennomgang.

Dette viser at WB går inn for å ordne opp i de ikke selvforskyldte problemene. Hadde de løyet om at de fikk det til hos seg selv tror jeg heller ikke at de hadde giddet å sitte 1,5timer i telefonen med meg.

Sier ikke Whitebox ikke burde testet pcen før de setter dem på produksjonslinja og sender dem land og strand rundt, men ikke glem at vi fikk disse pcene råbillig og at disse marginene må hentes et sted.
Lenke til kommentar

2. Ringte support på WB og de sa ikke noen ting om at jeg skulle ringe igjen eller noe slikt, til gjenngjeld gikk vi gjennom alt oppsett og prøvde forskjellige bioser og bios config. Etter 1,5 timer i telefonen kom det er bud som hentet laptopen og tok den med tilbake til WB for en grundig gjennomgang.

Dette viser at WB går inn for å ordne opp i de ikke selvforskyldte problemene. Hadde de løyet om at de fikk det til hos seg selv tror jeg heller ikke at de hadde giddet å sitte 1,5timer i telefonen med meg.

Sier ikke Whitebox ikke burde testet pcen før de setter dem på produksjonslinja og sender dem land og strand rundt, men ikke glem at vi fikk disse pcene råbillig og at disse marginene må hentes et sted.

mye du skriver er sant.. er mye leverandøren, men dem sier hele tiden at ting fungerer. Noe det ikke gjør...

du er klar over at det er 815 nr? =P blir fort dyrt det hehe :D

Lenke til kommentar
AAAAHHHHH, jeg sitter nå på lappis og surfer trådløst.... Det gikk rett opp i linux også, selv om madwifi ikke har offisiell støtte for Atheros 5213 enda, dette var en positiv overraskelse!!

mvh

greiguttn

er det stabilt a?

Lenke til kommentar
AAAAHHHHH, jeg sitter nå på lappis og surfer trådløst.... Det gikk rett opp i linux også, selv om madwifi ikke har offisiell støtte for Atheros 5213 enda, dette var en positiv overraskelse!!

mvh

greiguttn

hvilken distro er det da?? jeg bruker mandrake cooker med 2.6.6 kernel og der funket den ikke da..

Lenke til kommentar

Vel, hvis du sikter til meg kan jeg begrunne litt av mine påstander:

1. De har direkte LØYET i mail ved å si at gn-wiagkortet fungerer. De sa jeg bare kunne installere driver på nytt, så skulle det fungere. Det sier seg vel selv at er en usannhet?

2. De skrev i "howtoen" sien at man BARE trengte å slenge inn bios, vga, så bios igjen. Da skulle alt fungere. 5 dager senere blir dette revidert til at man må installere os på nytt. (Noe de muligens så vi har diskutert her på forumet).

Men nå viser det seg jo at det bare var launchsaken som fucket opp kortet da....

Jeg mener ikke at mine anklager mot wb var helt på jordet etter at de tok en hvit løgn to-tre ganger på rad, men jeg var kanskje litt kvass.... Jeg skrev senere at jeg beklaget, men at de burde være ærlige, og dette mener jeg fortsatt: SI TING SOM DE ER...

Forresten så er det vel wb som slenger i gn-wiagkortene selv?

Jeg er rimelig fornøyd med handelen jeg har gjort, kunne bare ønske de kunne innrømme det når de har problemer..... Det var ikke noe stort problem for meg at kortet ikke fungerte idet jeg fikk pcen, men jeg synes det er på kanten å ikke teste kortet før de sender det ut....

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

mye du skriver er sant.. er mye leverandøren, men dem sier hele tiden at ting fungerer. Noe det ikke gjør...

du er klar over at det er 815 nr? =P blir fort dyrt det hehe :D

dersom det er 815 nr, noe som de har, og de ikke oppgir at det er en ane pris enn lokaltakst så kan de heller ikke ta mere.

men whitebox har en del skyld i dette og, det er meget lite bra den måten som de har teklet dette problemet.

de er ansvarlige for det de selger, og dersom det ikke funker, så er det til de vi skal henvende oss. så whitebox,, FY

Lenke til kommentar

mvh

greiguttn

hvilken distro er det da?? jeg bruker mandrake cooker med 2.6.6 kernel og der funket den ikke da..

Jeg bruker debian, kernel 2.6.5.. Du må jo selvfølgelig kompilere drivere da...

Link til drivere: Madwifi

Har ikke surfet så mye, men regner med et er like stabilt som i win, og der er alt helt stabilt...

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

hehe fått det til nå da..

Howto.

1. last ned og bren ut de 3 cden ifra whitebox. det er bios oppdateringer der.

2. avinstalere den "lanch manager" saken...

3. reboot og det er oppe :)

men nå blir det bare å starte en ny tråd med cl 1557 og "lanch mangaer funker ikke " ;)

ps. du trenger ikke å reinstalere windows ;)

men hvordan få de knappene på siden til å fungere nå da.. og det lystet på skjerme med om det er trafikk eller ikke funker heller ikke da..

Lenke til kommentar
jaja, de er så absolutt ansvarlige! De kunne også vært mer ydmyke i starten, men jeg tror faktisk at de fikk det til selv. Mtp at det har vist seg at antallet drivere kan være beskrantningen.

Vi får heller vi gi dem over helga med å forske på pc`n min som hvertfall ikke fungerte. Så publiserer de sikkert ingen "løsninger" før de har fått den til å fungere.

Regner ikke med at det er noen ekstra kostnad ved det 815 nummeret. Er det det og jeg ikke har fått det opplyst, blir det nok en tur til Hønefoss for å holde et brutalt kurs i etikk ;-)
Lenke til kommentar
Så vidt meg bekjent er da vel 815nr det samme som lokaltakst........ Stemmer ikke det?

mvh

greiguttn

jo det skal være lokaltakst dersom de ikke har opplyst noe anent.

og på min siste regning ifra chess har jeg for en periode av

220304 til 290404

spsialnummer (8xx) antall 10 samtalevarighet 00:33:57 beløp inkl. mva 157,95

det er eneste whitebox jeg har ringt til.

btw: er det noen som har fått sanne nyttige programmer som netstubler eller noen andre til å funke da??

Lenke til kommentar
btw: er det noen som har fått sanne nyttige programmer som netstubler eller noen andre til å funke da??

Networkstumbler funker fint hos meg, kismet også....

Forresten: mobil blir vel noe annet, da koster 815nr litt mer... tror jeg da...

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

1. Det spiller ingen rolle om det er Aopen eller Whitebox som har stappet kortet i PCen.

2. Ut i fra de alle andre her på forumet har erfart, er det ekstremt vanskelig å nå frem til Whitebox på telefon. Fredag fikk jeg ikke svar i det hele tatt. At Whitebox forskjellsbehandler folk definitivt ikke noe pluss! Jeg har i alle fall ikke fått noe tilbud om at de kan hente PC-en min med et bud og fikse den… Det er helt feil det du sier at Whitebox ikke er skyld i problemet. Selvsagt er det ikke Whitebox som lager PC-en, ei heller WLAN-kortet, og det spiller ingen rolle om Whitebox har stappet kortet i maskinen eller Aopen. Men Whitebox har solgt maskinen til oss og da er det også de som står ansvarlig for maskinen. Det er jo helt absurd om jeg skal begynne å ringe Gigabyte og spørre hvorfor WLAN-kortet ikke fungerte på den PC-en jeg nettopp har kjøpt.

Whitebox har direkte løyet til meg om både dette kortet og om leveringstida på PCen (se mine kommentarer tidligere på forumet. Og ut i fra det jeg har lest på de andre trådene her på forumet så er det en gjennomgående trend at Whitebox lyver så det suser.

Når det gjelder WLAN kortet har de opptrett under en hver kritikk. Bare les gjennom denne tråden fra begynnelse til slutt. Det er faktisk folk på dette forumet som først har fått WLAN-et til å funke, ikke ved å følge install.txt som Whitebox hadde skrevet, for den fungerte ikke, men ved å prøve å feile. Og merkelig nok ble install.txt oppdatert med info om at man måtte installere OS på nytt, ei god stund etter at folk på forumet her hadde funnet det ut… Mon tro om Whitebox sitter å leser denne tråden akkurat nå…

Hadde Whitebox ytt litt service hadde de sagt i fra til ALLE som fikk Gigabyte-kortet om at det var en feil og sendt et erstatningskort til oss til de evt. fant ut av feilen.

Lenke til kommentar

men nå blir det bare å starte en ny tråd med cl 1557 og "lanch mangaer funker ikke " ;)

Jeg er også oppe med mitt WLAN. Fulgte samme metode. Ingen reinstallasjon av OS :D

Får masse "Frames Received With Errors".

Fra statics i "G-EzLink Utility":

Total bytes: 46000

Fremes Xmit ok: 1000

Frames Received With Errors: 45000

Nesten alt er det feil på. Vet ikke helt hva det betyr i praksis siden jeg ikke har tilgang til noen av WLAN-nettene her.

Lenke til kommentar

Har gjort Whitebox oppmerksom på tråden, vi får håpe det hjelper dem.. :thumbs:

Det jeg ville frem til med tidligere innlegg er følgende, si at det har skjedd en glipp ved testing, noe WB innrømmet overfor meg. WB er sikkert en bitteliten organisasjon som har fått bra tilbakemelding på 1557 og enorm etterspørrsel. Da er det lett å la produksjonslinja gå på 300% (det blir lange ventelister og sen levereing), og når man da har giret så jævlig opp og som i dette tillfellet får et alvolig problem med samtlige distribuerte pcer så sier det seg selv at technical support er i dyp bæsj.

Så du som følger med hva som skjer via HW bør jo forstå hvorfor du ikke kommer gjennom på telefonen! De jobber sannsynligvis rævva av seg, like greit det, isede for at de skal gi falske forrhåpninger til de x antall hundre kjøpere. ;)

Forskjellsbehandle kunder? synes ikke det, du har en pc hjemme nå, ikke sant? Min pc er hos WB for at de skal kunne finne den samme feilen som du har!

Men kundebehandlingsmessige har nok WB gjort noen brølere.

Det er billigere å beholde gamle kunder enn å skaffe nye, tror nok de fleste hadde kunnet leve et par uker om de hadde WB hadde lagt seg flate og sagt at de jobber med problemet, men de nesten arrogante mailene til kompetente it folk om at det ikke er noe problem, er under enhver kritikk.

Lenke til kommentar
hehe fått det til nå da..

Howto.

ps. du trenger ikke å reinstalere windows ;)

men hvordan få de knappene på siden til å fungere nå da.. og det lystet på skjerme med om det er trafikk eller ikke funker heller ikke da..

Grunnen til at jeg reinstallerte var for å finne feilkilden, går kjappere å reinstallere en nesten clean pc enn å avinstallere en og en applikasjon, dessuten er launchmanager den siste jeg ville ha testa.... Jeg kunne jo også venta til andre hadde testa og funnet ut at launchmanager var et problem, men da hadde vi vel enda venta på løsningen ;)

Hadde jeg orka å kjøre rescuecd og boota i linux etter biosoppdateringer, hadde jeg ganske fort sett at kortet funka, men det er for sent å tenke på nå gitt! hehe. ;)

Er bare glad vi er 5 steg nærmere løsning nå jeg... For min del holder det lenge at kortet fungerer i linux, kommer neppe til å bruke windows særlig.... :D

mvh

greigutten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...