zuhr Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 zuhr: kan det stemme at det var etter du la inn driver for smbuss at kortet slutta å funke eller? mvh greiguttn enten usb drivern , skjermkortet eller sm bus kontrollern slutter det å fungere... Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 må si at jeg er så drita lei nå. Etter å fulgt hele den forbaska howtodoen til whitebox og reinstallert for ANDRE gang. SÅ funker forsatt ikke det teite wlan kortet. Etter man legger inn sm bus eller usb drivern evt skjermkort drivern, slutter kortet å fungere.Det funker fint med engang etter man har reinstallert, men poenget er vel at det skal fungere hele tiden. JAFF SÅ LEI! Sikker på det ikke er launchmanager som fucker? Den fucker hvertfall kortet mitt... mvh greiguttn Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) må si at jeg er så drita lei nå. Etter å fulgt hele den forbaska howtodoen til whitebox og reinstallert for ANDRE gang. SÅ funker forsatt ikke det teite wlan kortet. Etter man legger inn sm bus eller usb drivern evt skjermkort drivern, slutter kortet å fungere.Det funker fint med engang etter man har reinstallert, men poenget er vel at det skal fungere hele tiden. JAFF SÅ LEI! Sikker på det ikke er launchmanager som fucker? Den fucker hvertfall kortet mitt... mvh greiguttn skal jeg avinstallere den da? får å se om det fungerer heh prøver det nå. Restarte.. Endret 15. mai 2004 av zuhr Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) nå har jeg fjernet den. og jeg fikk opp wlanet, men sleit å koble til mot det. Men etter litt slit så er jeg på nett. Fungerer nå. Men nekter å tro at det vil fungere lenge hehe. Endret 15. mai 2004 av zuhr Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 slik borsett fra at det nå har trynet 3ganger på kort tid så "funker" ting Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) må si at jeg er så drita lei nå. Etter å fulgt hele den forbaska howtodoen til whitebox og reinstallert for ANDRE gang. SÅ funker forsatt ikke det teite wlan kortet. Etter man legger inn sm bus eller usb drivern evt skjermkort drivern, slutter kortet å fungere.Det funker fint med engang etter man har reinstallert, men poenget er vel at det skal fungere hele tiden. JAFF SÅ LEI! Sikker på det ikke er launchmanager som fucker? Den fucker hvertfall kortet mitt... mvh greiguttn skal jeg avinstallere den da? får å se om det fungerer heh prøver det nå. Restarte.. Da du hadde installert launchmngr, installerte du også avmanager og avmanager_patch?? Får du forresten sinnsykt mange "Frames recieved with errors"?? Jeg har 80k på en liten stund nå....... mvh greiguttn Endret 15. mai 2004 av greiguttn Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Da du hadde installert launchmngr, installerte du også avmanager og avmanager_patch?? Får du forresten sinnsykt mange "Frames recieved with errors"?? Jeg har 80k på en liten stund nå....... mvh greiguttn jeg hadde installert alle de ja børr jeg kanskje fjerne avmanager og patch saken også kanskje.. frames recived with error? tror ikke det men er så ustabilt her mister forbindelsen til wlanet.. så det er 4 gang den tryna nå. på 20min Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Prøv å drep "Wireless zero configuration" servicen hvis du kjører XP, kan hende at kortet ikke faller av nettet så ofte. Men husk å starte den igjen hvis du skal koble til et annet nett eller sette i nettverskabel. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Da du hadde installert launchmngr, installerte du også avmanager og avmanager_patch?? Får du forresten sinnsykt mange "Frames recieved with errors"?? Jeg har 80k på en liten stund nå....... mvh greiguttn jeg hadde installert alle de ja børr jeg kanskje fjerne avmanager og patch saken også kanskje.. frames recived with error? tror ikke det men er så ustabilt her mister forbindelsen til wlanet.. så det er 4 gang den tryna nå. på 20min Sjekk statistics i g-ezlink.... ingen pakker med error altså? mvh greiguttn Lenke til kommentar
LizardK Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hm, ser at det er kommet en ny driver til WLAN-kortet på Whiteboxs sider, wiag.zip 5/15/2004 12:47:38 PM. Er det samme driveren som vi fikk på CDen? http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...n%5CPro%2DTurbo Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hm, ser at det er kommet en ny driver til WLAN-kortet på Whiteboxs sider, wiag.zip 5/15/2004 12:47:38 PM. Er det samme driveren som vi fikk på CDen? http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...n%5CPro%2DTurbo nei, den der er nyere. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 hmm.. nå begynner jeg å bli rimlig trøtt av de whitebox folka.. etter lang venting og alt det der. så funker det ikke.. nå er det 3 eller 4 oppdatering de har lagt ut på den siden og som vi har fått mail om. virker det NEI.. er det verkelig nødvendig å måtte laste ned 3 patcher og brenne de på cder, for å patche maskinen, instalere mange driver og oppdateringer, for deretter å måtte reinstalere hele oset!!! FA\\\ utrolig lite gjenom tenkt av de whitebox folka, og hadde dette verket så hadde det vært en anen sak, men det gjør det ikke.. btw: er det noen som får tatt bort den under "control panel" "system" system og device manager.. under kortet på resources der er det en sann sak med at du kan velge en anen irq, men den "use automatic settings" går det ikke ann å velge bort her. Wireless Network Connection 23 ja, dette forteller vel litt om hvor bra kjøp det er ifra whitebox.. Lenke til kommentar
havarh Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Heisann, min første post på forumet her, kanskje den blir gledelig for noen. Jeg fikk wlankortet til å funke uten å installere Windows XP (ikke sp1) på nytt slik noen var inne på litt tidligere. Jeg gjorde følgende: 1. Fulgte oppskriften i update.txt på supportsiden til whitebox, dvs oppdaterte bios 3 ganger og skrudde maskinen av mellom hver gang. 2. Avinstallerte Launchmanager 3. Avinstallerte den gamle driveren til wlankortet 4. Restartet maskinen 5. Når maskinen kom opp, fant den kortet og begynte og mase om at driveren ikke var signert. Avbryt installasjonen. 6. Lastet ned nyeste driveren (15.05.04) fra supportsidene til whitbox og installerte denne (kjør setupfilen) 7. Deaktiverte WEP (også i routeren). Før jeg gjorde dette fikk jeg beskjed om at det var nettverkstilkobling tilgjengelig, men kortet nektet å koble seg opp mot denne. Nå har det tikket og gått i ca 30 minutter uten noe krøll. (forøvrig koster et Intel PROWireless 2200 i overkant av 600 kr hos PSData, så kan man jo skrive "Centrino" med sprittusj på maskinen sin også) PS. Litt offtopic dette, men både touchpaden og tastaturet på maskinen min låser seg når jeg prøver å vekke den fra standby-modus. Noen tips? Endret 15. mai 2004 av havarh Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 PS. Litt offtopic dette, men både touchpaden og tastaturet på maskinen min låser seg når jeg prøver å vekke den fra standby-modus. Noen tips? Sånn var min også, men etter at jeg reinstallerte xp for å få wlankort til å fungere, så fungerer det igjen. Aner ikke hva det kom av.... Bra du fikk til uten reinstall, det hadde sikkert jeg gjort også da, hvis det bare var launchmanager som fucket til. (Det var jo håpløst å vite HVA det er som fucker). Har forresten ikke hatt noen problemer med trådløst jeg heller, har ikke blitt kobla av en eneste gang, eneste er at jeg får opp en haug med "frames recieved with errors" i statistics, gjør du det havarh? Jeg bruker forresten wep, skjønner ikke hvorfor man ikke skal gjøre det... mvh greiguttn Lenke til kommentar
havarh Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) greiguttm: ja, jeg får også veldig mange frames received with errors, men jeg aner ikke hva dette skyldes. Dette er ikke noe jeg har sett data på før, så jeg vet liksom ikke om det er normalt eller ei. Skjønner ikke helt hvorfor WEP ikke skal fungere, men jeg hadde litt trøbbel med det på et tidligere kort også, så det kan være routeren min... Henger meg ikke så veldig mye opp i WEP siden jeg kun tillater autoriserte macadresser på nettverket mitt. Forøvrig er signalstyrken temmelig bra; bor i blokkleilighet og får inn signal fra alle kanter... Endret 15. mai 2004 av havarh Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 kan man ikke ha på wep så er jaggu hele poenget borte.. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Jeg bruker wep uten problemer, det vil jeg oppfordre alle andre til å gjøre også.... Greit nok at ingen andre kan bruke APet ditt, men det er (enda) enklere å sniffe trafikken din når du ikke bruker wep... Da kan alle sa alt du driver med på web, inkludert sniffe alle passordene dine(pop, imap, ftp osv). Wep er kjent for å være en svak algoritme, men det kreves fortsatt MYE data før man knekker wepn, ergo er det bedre enn ingen beskyttelse..! mvh greiguttn Endret 15. mai 2004 av greiguttn Lenke til kommentar
Congo_123 Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Nu har jeg fått mitt wlan til at virke , det eneste som ikke virker nu er launchmng og avmng. Så snart jeg installere launchmng, fucker wlanet help opp Der er vel ikke noen som har fått launchmng og wlan til at fungere samtidig, eller...... ?? OT: kan man ta tasterne av tastaturet og bytte rundt på dem ?? jeg er dansk men har norsk tastatur. Æ og Ø er byttet rundt. -- Congo -- Venter fortsat på den veske som wb har lovet mig. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 det jeg sliter med nå er wlanet mitt er ustabilt med giga kortet. Detter ut opptil flere ganger. Med 3com kortet mitt er det stabilt som bare det... Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 det jeg sliter med nå er wlanet mitt er ustabilt med giga kortet. Detter ut opptil flere ganger. Med 3com kortet mitt er det stabilt som bare det... Bruker du 802.1x ? Bruker du windows sin manager til å plotte inn wep, eller gigabyte sin? mvh greiguttn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå