Gå til innhold

Whitebox CL1557 og trådløst G-nettverk

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg fikk min Whitebox CL1557 her om dagen, etter enormt lang ventetid for å si det mildt.

Alt ser ut til å funke helt flott, bortsett fra det jeg trenger mest, nemlig det trådløse nettverkskortet som har forårsaket hele ventetiden til å begynne med, fordi Whitebox mente de måtte bytte ut nettverkskortene i alle maskinene før de sendte de ut, noe som tok godt over en måned.

Kortet, som skal være det ypperste av det ypperste (G-nettverk, 108 MB) tar rett og slett ikke inn signaler, selv om alt ser helt fint og flott ut i enhetsbehandling (med tanke på drivere og slikt.)

Da jeg ringte Whitebox om problemet forrige fredag, sa de at det var et velkjent problem hos flere andre med samme maskin. De sa også at det skulle komme en melding fra produsenten av kortet på Whitebox sine sider samme dag. Denne meldingen skulle inneholde retningslinjer for å få kortet til å fungere osv. Men... meldingen kom aldri på sidene til Whitebox, og jeg ringte de derfor i dag. Da kom de med forslaget om at jeg skulle slette kortet fra enhetsbehandling, for så installere det igjen. Jeg gjorde det, men det funker fortsatt ikke, og nå er deres kundeservice såklart stengt... Noen som har hatt samme problem, og som vet løsningen? Jeg trenger det sårt...da jeg har en oppgave som må gjøres hjemme, men jeg får ikke overført den til pc'en min, huff huff huff... ahhhh..

Some help please? Jeg har forresten Windows XP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg misstenker at alle med gigabyte 108mbitkort har dette problemet jeg, hvis ikke så får de som har et som fungerer rope ut! Jeg har også mottatt dette kortet, og jeg tror rett og slett ikke driverne til kortet fungerer som de skal. Jeg har nå prøvd det meste, og det fungerer rett og slett ikke...

Har også funnet ut hva slags chipsett dette kortet bruker og prøvd å få det til å fungere i linux, men akkurat det samme der, driverne lar seg installere, men kortet sender/mottar ikke data...

Noen som faktisk har fått dette kortet til å fungere eller??

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

jeg oxo har samme kortet, men får det ikke til å fungere har prøvd på en del da. eks instaler nye driver (siste var versjon 1.0) instalere noen andre driver ifra gb. alle driver instaleres og ser ut til å funke, men det gjør de ikke da.

har også prøvd å koble den til flere ap, da de har ap på skolen og at det er en del nabore som har det, men har ikke funnet noen da. har også instalert linux suse 9.1 men ikke noe trådløst nettverk i den helle som funker.

får bare håpe at de whitebox folka klarer å fikse dette, innen for rimlighetens tid.

ja, kan legge til om det er noen som klarer å forandre på bassen ved lyd? det er under xp, og lyden på laptopen er ikke akurat hva jeg hadde tenkt meg da.

jeg la også merke til at lydkortet ikke er støttet av linux, heller ikke er hovedkortet dette. før jeg kjøpte laptopen så sendte jeg de (whitebox) en mail, der hvor jeg spurte om laptopen er støttet av linux. jeg fikk en mail om at den var "linux-go" og ikke noe problemer ved dette. men dette er langt ifra "linux-go" endten kan de si at de ikke vet det, eller kan de bare la være å si det da

legger ved hele mailen for å vise dette.

"

Hei,

CL1557 er et meget godt kjøp av bærbar data. Denne har vi nå også akkurat vunnet best i test hos norges største datablad.

I denne sitter et trådløst nettverkskort av type G. Vi kjører mange forskjellige produsenter på denne og kan stort sett levere det som ønskes. Linux er "no problemo"

Det følger med fullt utstyr av strømadapter, mus osv. Bæreveske er tillegg. Dessverre kan du ikke velge bort enheter som 56k,firewire osv da dette er standard på maskinen. Aopen har 1557 på sine sider og du kan finne info også her. 10.800,-er eks mva og en av Europas beste prisen på denne modellen og desidert billigst i Norge. Denne har vi kampanje på nå og det som er helt avgjørende om vi klarer å holde denne prisen er verdens markedspriser på komponenter. Går disse opp må vi øke prisene, går de ned senker vi. Husk også at 10.800,-eks mva prisen er bunn av bunn pris på denne modellen.

Ta gjerne kontakt om du ønsker å bestille eller for mer info

Mvh

Whitebox

Pål

Salgsavd.

"

denne fikk jeg 29.03.04

suse linux 9.1 livecd http://store.suse.com/dr/sat4/ec_MAIN.Entr...RP=0&CACHE_ID=0

legg merke til at den har "Shipping May 8th" så den er velig ny. og da hadde jeg regnet med at dette hadde funkt.

Endret av tivolieselet
Lenke til kommentar

Jeg har fått alt til å funke i både 2.4 og 2.6 kjernen i gentoo

mandrake 10.0 funka også alt på(hadde noe prob med 3d støtte der men gadd ikke å se på det)

Jeg har vanlig G kortet og ikke 108..

B

Lenke til kommentar
må bare spørre om dere skrur på kortet ved å trykke på knappen øverst til venstre på tastaturet jeg... ellers får ikke jeg noe signal iallfall.

Er bare for at du har Intels Wireless kort det, tror det er få som har valgt det med sin 1557

B

Lenke til kommentar
må bare spørre om dere skrur på kortet ved å trykke på knappen øverst til venstre på tastaturet jeg... ellers får ikke jeg noe signal iallfall.

jo da, jeg har testet den med "Network Stumbler" også, der er den på og den søker men finner ingentinger. dersom kortet er av så vil den heller ikke søke da.

Lenke til kommentar
Ja, er bare gigabyte sitt 108mbitkort jeg sliter med..... B: bruker prism54drivere du vel?

mvh

greiguttn

om den var til meg så ja.. har ikke WEP støtte enda men..

B

WEP støttes av prism54driverne jo, jeg bruker wep med mitt 3com prismGtkort... wpa kan d godt være ikke støttes da men.....

"iwconfig eth1 essid "ssid" key s:asciikey" bruker jeg.....

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar
B

WEP støttes av prism54driverne jo, jeg bruker wep med mitt 3com prismGtkort... wpa kan d godt være ikke støttes da men.....

"iwconfig eth1 essid "ssid" key s:asciikey" bruker jeg.....

mvh

greiguttn

hmm.. funka gitt.. må ha lest feil en plass da:)

takker :thumbup:

Lenke til kommentar
det er ingen 3com kort som står i de da.. det er et gigabyte GN-WIAG.. skjønner ikke helt hvor den 3com saken kommer inn her da

Det forrige Gkortet som satt i cl1557 bruker et annet chipset, Prism GT. Det gjør også endel 3comkort, og siden B mente prism54driverne ikke støtter wep, så forklarte jeg ham hvordan han kan bruke wep med de driverne. Var ikke noe annet. ;)

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...