Gå til innhold

Garanti på Shuttle


Anbefalte innlegg

Sitter her med en Shuttle SN85G4, å jeg kjenner bare ved å ta på lokket og kjenne på lufta som blir blåst ut bak at det er ganske varmt der inn.

 

Så har jeg hørt om flere personer som har skjært bort gitteret bak på shuttelen sin. Jeg snakker da om det gitteret som sitter foran der hvor CPU-kjøleren sitter.

 

http://www.shuttle.com/hq/product/barebone...ure.asp?B_id=25

 

Det er det store gitteret som sitter midt på baksiden av boksen.

 

De har visstnok kunne senke tempraturen sin med opptil 10 grader på grunn av den økte luftutstrømningen.

 

Det er også mulig å bytte vifta som sitter i orginalt for å få bedre tempraturer inni boksen. Noen som har noen anbefalinger på hvilke vifte jeg burde bytte den ut med.

Vil denne bråke mere eller mindre enn den orginale, og vil den kjøre på den innebygde viftestyringa??

 

Noe jeg også lurte på, (er vel egentlig rimelig sikker men ønsker å høre flere meninger), er om jeg vil ødelegge garantien ved å fjerne dette gitteret?

 

Selv vil jeg mene at det ville fjerne garantien å gjøre et slikt inngrep, men hva tror dere, noen som vet nøyaktig. :dontgetit:

 

Edit: spørsmål om vifte, og redigering.

Endret av B-Man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra bildet kan det se ut som gitteret er en del av selve bakplata. Dvs. at du "ødelegger" bakplata om du fjerner det.

 

Jeg er ikke sikker men tror at problemer som ikke har noe med inngrepet å gjøre fortsatt dekkes av garantien.

 

PS. Er det noe garanti i det hele tatt på de der? (eller er det kun reklamasjon du prater om?)

Lenke til kommentar

jeg tror nok kanskje du vil fjerne garanti'en på shuttelen da... grunnen er at alu/stål biter kan komme i hovedkortet og skape kortslutning. Ikke så fett for shuttle hvis de må gi garanti over slike brukerfeil...

 

spør på sudhian forumene eller søk der:

www.sudhian.com > forums > SFF

Lenke til kommentar

Earendil:

Ja, at dem kanskje klarer å unngå å legge skylda på meg for noe som ikke har med det gitteret å gjøre hvis noe går i stykker, å så la det gå på garanti.

 

Klart enhver fornuftig person vil jo kunne si at om gitteret er der eller ikke, ikke vil ha noe å si for om BIOS på hk er gåen i en retursak. Men vil dem kunne godta det på garanti hos webshop eller Shuttle. Er jo det som er spørsmålet. :dontgetit:

 

Simen1

Prater vel om det at hvis noe blir ødelagt i Shuttl'en som ikke er forskyldt av meg (si PSU tar kvelden, uten at det er min feil, si feilproduksjon) at jeg får en ny, uten spørsmål. siden jeg ikke kunne noe for det som ble ødelagt. selv om jeg har fjernet gitteret. Altså at dem ikke vil legge skylden for noe annet som blir ødelagt på meg.

Lenke til kommentar

sparks

 

Men si i den situasjonen med PSU, hva tror du de vil si om reklamasjon/garanti på den, hvis jeg har fjernet gitteret. Vil de kunne godta at det var en dårlig PSU eller vil de bare si: synd, trist, leit, kjøp deg en ny.

 

Er det som er spørsmålet her.

Lenke til kommentar
Men si i den situasjonen med PSU, hva tror du de vil si om reklamasjon/garanti på den, hvis jeg har fjernet gitteret. Vil de kunne godta at det var en dårlig PSU eller vil de bare si: synd, trist, leit, kjøp deg en ny.

 

Er det som er spørsmålet her.

Hvis garantien går bort, så får du ingen nye deler gratis hvis noe går galt med PC'en din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...