CastorFiber Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) - Du glemte to yndlingssysler: Stjele musekuler, samt tømme cola i skriverene. Etterpå kan man whine høyt om at utstyret ikke virker, det "suuuger" og IT- folka ikke har peiling... ( Husker en som var svært fortørnet over at han fikk en PC uten CD- ROM, og klagde og bar seg i det vide og brede. Jeg spurte hva han skulle bruke maskinen til, og svaret var at han skulle skrive en tekst...) Endret 4. mai 2004 av CastorFiber Lenke til kommentar
scoot Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) - Du glemte to yndlingssysler: Stjele musekuler, samt tømme cola i skriverene. Etterpå kan man whine høyt om at utstyret ikke virker, det "suuuger" og IT- folka ikke har peiling... ( Husker en som var svært fortørnet over at han fikk en PC uten CD- ROM, og klagde og bar seg i det vide og brede. Jeg spurte hva han skulle bruke maskinen til, og svaret var at han skulle skrive en tekst...) Uff, det kan være vanskelig. Men når jeg starten posten siktet jeg ikke direkte til dere Lærer, jeg ville egentlig bare forhøre meg om hvor mye dumt de kan ha gjort ( f.eks og skru opp kabinettet fordi han mistet en fil ( som skrevet tidligere )) Men spørsmålet mitt kom ut feil.. ( dreit meg ut litt ) Men uansett, jeg mener han har for lite og gjøre når han syker når vi skriver ut noe .. Kommunen har dårlig råd ? JA! BTW, de nye pc`ne vi fikk på høsten, er nok ikke my og skryte av. HAlve timen går til og slå den på Men holder til skolebruk da Endret 4. mai 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Vel for det første er jeg ikke lærer, og for det andre kan jeg trøste deg med at lærerne gjør like mye dumt- men som oftest uten å ville ødelegge med vilje. Det gjelder forresten andre yrkesgrupper også. En morsom erfaring på den siden er hun som ville legge ut en Powerpoint- presentasjon på nettet, og så hadde hun tatt bilder av skjermen med digitalkamera, og ville ha hjelp til å overføre bildene til hjemmesidene.. Det jeg ville kritisere er de som tror de kan alt bare fordi de har snekret et par PC-er, lagt inn en piratkopi av XP og overklokket maskinen litt..- ogja, glemte "montert kald katode.." Derfor tror de at alle over 30 ikke har peil i det hele tatt, og burde gå og grave seg ned. Når de ikke får leke seg som de vil med skolens maskiner blir de sure, og ødelegger ved å sabotere maskinene på forskjellige måter. Hvem går dette ut over? Jo, elevene selv, ved at budskjettet (det lille som er) forsvinner til mus og andre ting, og tiden til de IT- ansatte brukes opp til å rette opp latterlige fjortis- stunts. Det du vil påpeke om at IT- anvarlig på skolen ikke kan nok, er greit nok. Mange kan ikke mye, men de gjør så godt de kan, og fortjener respekt for det. Ikke tror jeg at de har behov for å være med i en sånn " Jeg bestemmer, fordi jeg kan mest" - konkurranse heller. Mange bruker faktisk en god del av fritiden sin på å ordne opp i sånne problemer som jeg beskriver. Hvis man heller forsøkte å spille på lag, så kanskje man kunne lære litt om IT drift på skolen i stedet for? Lære litt om å ta hensyn til den vanlige brukers behov, og sette opp maskinene til en standard som så mange som mulig kan bruke, i stedet for å demonstrere hax0r skillz slik at neste man som skal bruke maskinen ikke skjønner noe.. Forøvrig har jeg ikke noe problem med å skjønne din frustrasjon over budsjett. Jobber i et privat firma nå, og her er det ikke noe luksus, men i det minste penger til å kjøpe ting vi trenger. Endret 4. mai 2004 av CastorFiber Lenke til kommentar
scoot Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Vel for det første er jeg ikke lærer, og for det andre kan jeg trøste deg med at lærerne gjør like mye dumt- men som oftest uten å ville ødelegge med vilje. Det gjelder forresten andre yrkesgrupper også. En morsom erfaring på den siden er hun som ville legge ut en Powerpoint- presentasjon på nettet, og så hadde hun tatt bilder av skjermen med digitalkamera, og ville ha hjelp til å overføre bildene til hjemmesidene.. LOL! jaja, hørtes ut som du var lærer seh.. Mange andre som gjør dumme ting, men i denne sammenheng tenkte jeg på IT-lærere, da jeg måtte flire litt av han.. Virker som han er livredd for disse Dell MX maskinene ( desktop`n heter MX? ) Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) min er helt komplett n00b, han bare surrer rundt og "fixer" pcene. en gang da han skulle skifte diskettstasjonn måtte jeg gjøre det for han for når han skulle prøve så stappet han et skruhjern inni selve diskettåpningen og raslet rundt som en forbanna tulling mens maskina var på, så ut som om han var mere interrisert i å ødelegge alt som heter lesehoder og elektronik. Endret 4. mai 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Vedder på at min kan omtrent mer enn alle her tilsammen. Seriøst. Halla Sosohal, husker du meg eller =) Vet ikke helt om hvordan vår IT ansvarlig er på skolen, men jeg vet at nettverket vårt er så ustabilt at vi ikke kan lagre ting på server osv. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Tro meg - jeg jobber selv med sånne ting (ikke på en skole sa, og brukerene våre forstår til en viss grad de ikke skal klå på maskinene) Når dere "smartinger" tror dere er så ekstremt gode, bruker break for å komme bla inn i dos (på tynnklienter som er mye brukt på skolene) gjør dere bare ting værre. F.eks HVA skal dere inn over alt på pc'en? Jo for å breafe. Trur dere vi ikke veit dere går inn på de plassene? Dere skal se. lar brukeren hendene være langt borte fra tinga dere ikke skal røre så blir det 50% færre problemer med maskinene.... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 ....men når man sitter på pentium1, 4MB Ram og 2MB skjermkort så er det kanskje bra at utstyret blir ødelagt, for da fatter kanskje staten at skolen vår trenger nytt datautstyr. Til neste år skal jeg lære IKT fra bøker som ble laget i 1992. Sier vel litt... Lenke til kommentar
scoot Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 ....men når man sitter på pentium1, 4MB Ram og 2MB skjermkort så er det kanskje bra at utstyret blir ødelagt, for da fatter kanskje staten at skolen vår trenger nytt datautstyr. Til neste år skal jeg lære IKT fra bøker som ble laget i 1992. Sier vel litt... .. omtrent det vi sitter med.. Og til allyse, vi prøver ikke og ødelegge noe som helst.. du som misforstår! Lenke til kommentar
tøs Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Sc0oT du syntes kanskje at lærerne gjør mye dumt. Men generelt sett er det vell brukerne som står for de dummeste tingene, som feks deg og dine klassekamerater. Jeg jobber ikke på noen skole, men det hender mennesker på min jobb ringer inn fordi maskinen er "død", men i virkeligheten er det slik at skjermen bare ikke er skrudd på. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg er elev på Jessheim VGS, og IT-folkene her er flinke karer:-) Jeg HATER fjortiser som syns det er tøft å herpe datautstyr! Det plager meg, for da får ikke skolene råd til nyere og bedre datamaskiner. Såklart en fjortis syns det er tøft å "bryte" seg inn på datamaskiner, og herje med configs. Det har IT-folkene her fikset ved at de har satt såpass begrensede rettigheter at jeg ikke engang kan endre oppløsning og bakgrunn! De har stengt portene som brukes til f.eks MSN, osv. Flinke folk, som drifter ett datasystem og nettverk som faktisk FUNKER GODT! Honnør til IT-folkene på Jessheim VGS! Lenke til kommentar
tøs Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Det er ikke noe stort problem å lage et netverk til skolen som sperre for det meste, med høy sikkerhet, slik at de fleste dritungene ikke klare å fucke opp systemet, men slik koster penger og ikke minst tid. (administrereog sette opp). Lenke til kommentar
Purify Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Vår IT-ansvarlig er så lur at han måtte ha hjelp av meg til å sette opp nettverket.. Det er faktisk helt sant, believe it or not. Han hadde koblet massevis av porter feil, glemte å montere splitter osv. Så datakyndig er han. Tror han er lærer på Toppen, som er der de med funkjsonshemminger oppholder seg/får spesialundervisning. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 LES FØR DERE SKRIVER! JEG SIER jo at VI IKKE ØDeLEGGER NOE.. så vær så snill.. Litt on topic! Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 tja... Min er gammel og virker ikke som om han har så mye peiling men vil gjerne ha det til å høres sånn ut....... Når det printeren står å går, kan jeg med 2 tastetrykk finne ut hvem det er som skriver ut Det var komisk å høre, for han lesper...... BTW: Har noen ett bra spørsmål jeg kan drite han ut på? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 tja... Min er gammel og virker ikke som om han har så mye peiling men vil gjerne ha det til å høres sånn ut....... Når det printeren står å går, kan jeg med 2 tastetrykk finne ut hvem det er som skriver ut Det var komisk å høre, for han lesper...... BTW: Har noen ett bra spørsmål jeg kan drite han ut på? "hvordan finner du det ut" om han svarer feil er det jo litt lol Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 hehe.. Ja, men det er jo bare å dobbelklikke på Skriverikonet på Startlinja..... Noen som har ett bra spørsmål? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 hehe.. Ja, men det er jo bare å dobbelklikke på Skriverikonet på Startlinja..... Noen som har ett bra spørsmål? Hvordan booter jeg med Linux ? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hva kreves av en it-ansvarlig, hvilken kunnskap må hun/han ha?? (minimum) Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Vel etter min erfaring er det den læreren som klarer å legge papir i skriveren og bytte batteri i fjernkontrollen til videospilleren som får jobben, uansett om vedkommende har lyst på jobben eller ikke... Bare tuller, men tror det varierer veldig fra skole til skole. I første rekker er jo jobben å holde rede på hva man har av utstyr, og kjøpe inn toner og blekkpatroner. Det er de fleste steder ikke lagt opp ti at vedkommende skal ha kompetanse til å fikse problemer osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå