Gå til innhold

It-ansvarlige på skoler - Hvordan er din ?

scoot

Anbefalte innlegg

JEg lurer på hvordan deres it ansvarlige er ? min er litt merkelig!

Noen er flinke, andre stae, og noen helt borte..

Min er en sær blanding av sur gammel mann, sta som en geit.. Og kan egentlig lite!

( her edit`et jeg da jeg bæsja på leggen :)

Hvordan er deres IT ansvarlig?

EDIT: Omformulerte spørsmålet.. Så vi kan holde oss Ontopic!

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JEg bLir så oppgitt, han kan jo ikkenoe.. Han påstår pc`r blir ødelagt av og dra ut strømmen etc.. LOL..

:hmm:

Pc`er kan faktisk bli ødelagt av å dra ut strømmen av den uten videre..

Etter mengder med strøm brudd på TG så kom det med en gang jeg boota windows at det var en hardware feil, på en blå bakgrund.

Fikk ikke retta det hva en jeg gjorde. Var like føre jeg henta haggla og gikk amokk på TG folka siden de ga meg så dårlig strøm.

Funka heldigvis etter at jeg reinstalerte windows. Har ikke merka no gærent heller. Lucky TG Crew.

Lenke til kommentar
jeg vil si at jeg kan litt om PC, og i dag måtte jeg le.. vi har fått nye maskiner på skolen.. ( dell MX ) eller noe.. Og jeg satt og skrev bokomtale, så kommer han.. "hvorfor sitter du her, alene uten oppsyn".. "jeg skriver".. "hvem har sendt deg hit"

Til slutt spør jeg: "hva kan jeg gjøre med maskinene?Dra ut TP kabelen så den blir ødelagt".. "ja, blant annet"..

JEg bLir så oppgitt, han kan jo ikkenoe.. Han påstår pc`r blir ødelagt av og dra ut strømmen etc.. LOL..

Bare det at du skriver "jeg vil si at jeg kan litt om PC" er imponerende i seg selv. Hvorfor skulle han i heletatt gidde å gi en begrunnelse til ditt nesevise spørsmål? På en skole kan det foregå mye tyveri, og jeg ville heller ikke latt hvilken som helst elev sitte på et datarom uten oppsyn. Dersom du drar ut strømmen på den måten kan systemfiler lett bli korrupte. I tillegg vil jeg tro at hardwaren heller ikke liker godt at du bare river ut kabelen. Jeg skjønner ikke hvorfor man egetnlig skal forvente at en IT-ansvarlig på en barneskole/ungdomskole skal være så 1337-complete. Som Thompzen her nevnte, IT-ansvarlig er gjerne en lærer samtidig. Dersom det er en dedikert 100% IT-ansvarlig-stilling så ville man gjerne kunne stilt høyere krav. Samtidig så er det ikke sikkert at det er nødvendig at personen kan SÅ mye at han kan mye mer enn alle elevene sine til sammen. Jeg går ut i fra at man lønner personen etter kunnskaper og utdannelser, så man får vel hva man betaler for.

IT-ansvarlig på barne/ungdomskolen jeg gikk på kunne svært lite. Kan ikke si at noen tok skade ut av det, selv om vi også gjorde en del narr av henne

IT-ansvarlig på VGS kunne mye, men det hadde vel også noe med at han også var lærer innen IKT-faget.

Lenke til kommentar

Vi har en It-ansvarlig som er kun It avsvarlig og ikke ansatt som lærer, tror egentlig han er leid inn fra et datafirma som heter Enter. Tror han er veldig flink og jeg tror det er lurt å ha en som er 100% dataasvarlig, det er jo endel dataer på skolen.

Lenke til kommentar
Oops bæsja seg på leggen nå scoot  :D

Jau, må si meg enig. :blush: .. Men funderer fortsatt på hvorfor ikke noen av pc`ne mine er ødelagt.. Eg dreit på leggen, og inrømmer det.. MEN, det er problemet hans. han klarer ikke inrømme feil! :dontgetit:

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...