Gå til innhold

Hvordan åpne filer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
./navnpåfil.

evt chmod +x fil for å gjøre den kjørbar før du gjør dette.

Takk, men jeg kom på en på #alinux.no sa , sh <filnavn> men takk uansett :D:D:green:

Det går ut på det samme. Dersom du kjører et annet shell enn bash/sh så må du *kanskje* bruke sh, men er nok ikke så stort behov for det.

du kan nok også bare dobbeltklikke på fila (bare få opp egenskapene på den og se at den har "Execute"-rettigheter på brukeren først).

Lenke til kommentar

Jeg har et problem til !

når jeg logger på med "root" så får jeg bare "rød" bakgrund og ingen så kaldt skirvebord, eller hva det heter. Sånn at det kommer CD-rom & Trash og sånn på skrivebordet. Hvordan får jeg det til å komme opp? plis hjelp meg :)

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at bakgrunnen er rød. (Det kommer opp en melding som forteller de hvorfor vanligvis). ;)

Det beste er å logge seg inn som vanlig bruker. Hvis du trenger root-rettighetene blir du

1. Bedt om passordet

2. Du er i et skall (shell) og bruker su kommandoen for å bli root så lenge du skulle trenge det.

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at bakgrunnen er rød. (Det kommer opp en melding som forteller de hvorfor vanligvis). ;)

Det beste er å logge seg inn som vanlig bruker. Hvis du trenger root-rettighetene blir du

1. Bedt om passordet

2. Du er i et skall (shell) og bruker su kommandoen for å bli root så lenge du skulle trenge det.

Ja, sant det. Men er det mulig at det skal komme akkurat det samme som vanlig bruker på root?

EDIT : hlds_l_1120_full.bin: error reading meta data, Cannot allocate memory , vet du hvorfor dette kommer? :\

Endret av CountMind
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...