Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel - ikke helt bra

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet hjem fra England i September ifjor og bestilt ADSL fra Kvalito IT. Det var jo ikke et særlig godt valg.

Etter at Kvalito gikk konkurs i Februar så bestemte jeg meg for å skifte til Nextgentel og bestilte et abonnement i midten av Mars. Jeg fikk en installasjonsdato den 15 April og avtalte med MTULink at de skulle avslutte sin service på samme dato.

Nextgentel skjøv så datoen til den 19 April uten noen forklaring men 4 dager uten internet var vel OK. Da jeg ringte den 19 April så fikk jeg beskjed om at det var skjedd en feil og at den nye datoen var den 5 Mai.

Jeg tok kontakt med Nextgentel først på telefon hvor jeg ikke fikk noen forklaring på hva som var skjedd og siden via Nextgentel's kontaktskjema. Jeg sendte tre forespørser i løpet av de neste dagene men har ikke fått noe svar, eller noen bekreftelse på at forespørslene var motatt. Jeg har alltid vært høflig når jeg har kontaktet Nextgentel, jeg arbeidet i IT bransjen i England og vet hvor vanskelig jobben er.

Idag ringte jeg for a sjekke status og fikk beskjed om at de ikke kunne levere ADSL allikevel på grunn av kapasitetsproblemer i sentralen. Jeg måtte betale en årsleie på forskudd forde jeg her flyttet hjem så nylig men den vil bli refundert.

Jeg er ganske oppgitt over at det har tatt Nextgentel 7 uker for å finne ut at de ikke kan levere ADSL og at de ikke svarer på rimelige forespørsler.

Er det noen andre som har hatt lignende opplevelser med Nextgentel eller kan gi meg råd om hva jeg bør gjøre nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har hatt et identisk problem - jeg visste at det kunne oppstå problemer og nevnte dette i alle samtaler forut for flytting

men de sa at alt så bra ut og dette skulle gå fint. jeg fikk dato for oppkobling og lurte på om ikke jeg kunne avtale nærmere tidspunkt, men dette var ikke mulig, så jeg måtte pent være hjemme fra jobb en dag. Montør skulle komme mellom 08 og 16.

montør skulle ringe på mobilen dagen i forveien for å avtale nærmere eller tidlig samme dag.

Dagen kom og timene gikk - ingen montør ringte på telefonen (som var avtalt) og ingen ringte på døren.

jeg ringte selv til nextgentel i 14-tiden (og måtte slite meg gjennom den etter hvert forhatte pausesangen dems) og fikk til slutt svart at nei, det var kapasitetsproblemer på nettet, de kunne ikke levere.

når jeg så hintet frampå at det var litt kjedelig å være hjemme fra jobb en hel dag pga dette og spurte om hvor lenge de hadde visst dette uten å si fra til meg, så sa de at montøren hadde vel nettopp funnet det ut... Tynt, men jeg lot det ligge.

Jeg hadde heldigvis ikk betalt noe forskudd på flyttingen, så de kansellerte bare neste regning uten problemer.

Så nå har jeg bestilt fra Telenor istedet, uten bindingstid, i håp om at de vil gjøre nødendige utbedringer i forbindelse med bestillingen - for så å kansellere dem og gå tilbake til NGT.

Lenke til kommentar

Problemet har blitt tatt opp en drøss avganger i tidligere lignende tråder...Nextgentel sender sin forspørel til Jara (Telenor) som behandler saken, sjekker kapasitet, linjeføring etc, leier montør, som igjen er entrepenørene til telenor).......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...