Aleksander_den_store Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg skal kjøpe en termalright kjøleribbe til CPU en og lurer på å kjøpe en enermax vifte med regulerbar motstand til den. Men det jeg lurer på er om det er så lurt siden den har regulerbar motstand, er det mulig at viften klikker lettere da? og hvilken vei bør jeg sette viften, slik at den suger luft fra cpuen eller slik at den blåser på cpuen? Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 viften skal blåse ned på ribbene.. tror nok du kan bruke vilke som helst vifte bare den har nok turtall til å kjøle og diameteren stemmer Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 er det mulig at viften klikker lettere da? og hvilken vei bør jeg sette viften, slik at den suger luft fra cpuen eller slik at den blåser på cpuen? Blåse på ribba. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Har brukt sånn Enermax UC-8 før jeg på Volcano 7 . Funker fint det . Prøv å få tak i 90mm UC-9 , den flytter mere luft . (Hvis heatsinken du tenker på støtter 90mm da selvfølgelig) .... Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg har hatt tre 80mm og ei 120mm Enermax i ca et år, "klikker" de får du jo igjen på garantien(slå på shutdown i BIOS ved for høy temp ). Har ikke vert noe trøbbel med mine ihvertfall. Angående det med hvilken vei CPU vifta skal blåse så har jeg eksprimentert litt angående dette og en Swiftech MCX4000B med 80mm Enermax vifte. Hvis jeg lagde trakt ut bak så lønte det seg at den sugde varm luft ifra ribba. Uten trakta ble det ingen forskjell på temperatur i heletatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå