Stig Jøran Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hei Jeg kjøpte meg et Gainward GeForce FX 5900 2.8 ns, for 2-3 måneder siden. Men i går så begynte vifta og lage en rar lyd, nermere bestemt motor lyd. Så jeg tok kortet ut og blåste det med luftkompressor og fikk ut alt støvet, satt det tilbake i pcen. Og lyden var der fortsatt Noen som har noe forslag til hva jeg bør gjøre? Lenke til kommentar
ekarlso Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 bytt til en zalman kjøler heller ^^ Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Tja vil helst ikke bytte kjøler... Men hvilken vil dere anbefale til mitt kort, hvis jeg må bytte? Lenke til kommentar
ekarlso Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 se på microplex der ligger det en under navnet zalman heatpipe et eller annet... siden du ha 5900 så vil jeg anbefale og kjøpe vifta også eller henge på ei kabbisvifte... bruker det selv på et 9600xt med en 92mm vifte som er litt lett Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Ingen andre som har noe forslag til ny kjøler løsning? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 ring og klag, får du medhold får du gratis vifte i posten Lenke til kommentar
kojak.exe Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 jeg hadde AKKURAT samme problem med mitt geforce ti4600, kjøpt som demovare på komplett.no. jeg gikk inn på sidene deres og fyllte ut søknad om å få sende i retur. den ble godkjent i løpet av en dag, og etter at jeg hadde sent kortet, og fulgt ALLE instrukser, tok det bare noen dager før jeg hadde et nytt (demo)geforce ti4600 deluxe i posten. kostet meg 170 spenn i post, for å sende det ut, men jeg fikk et kort som var mer verdt og som funker som juling:) så ikke bli sittende med kortet, da dette sikkert er et relativt vanlig problem, som de løser raskt og effektivt. reklamer på det, uansett hvor du har kjøpt det. (hvis ikke det er mer enn 2 år gammelt, da;)) gogogo Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hei Jeg kjøpte meg et Gainward GeForce FX 5900 2.8 ns, for 2-3 måneder siden. Men i går så begynte vifta og lage en rar lyd, nermere bestemt motor lyd. Så jeg tok kortet ut og blåste det med luftkompressor og fikk ut alt støvet, satt det tilbake i pcen. Og lyden var der fortsatt Noen som har noe forslag til hva jeg bør gjøre? Demonter vifta, fjern klistremerket på baksiden av motoren, og legg i en dråpe olje eller to i lagrene. Det vil høyst sannsynlig løse problemet. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Bruk gjerne "symaskin-olje". Spør moren din / besteboren din. Det er det beste man kan bruke til vifter, CRC er litt tynn og den damper fort vekk. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Bruk gjerne "symaskin-olje". Spør moren din / besteboren din. Det er det beste man kan bruke til vifter, CRC er litt tynn og den damper fort vekk. Helt klart, og sant nok. Er man så heldig å ha både bestemødre og symaskinolje innen rekkevidde, så go for it! Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Tror vifta roa seg litt. vil ikke sende inn før det er helt krise... Takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå