sagandre Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hei Jeg skal koble opp 2 pc`er med deling av internett. Den ene skal brukes til nedlasting 24t i døgnet og den andre skal jeg ha til normal bruk. Jeg har trådløst bredbånds internett som går via til en satelitt. Da må jeg avhengig i å ha en ip-adresse for å koble meg opp til internett. Jeg må også i tillegg ha en ip-adresse for å kunne jobbe med begge pc`ène. Eneste jeg har av utstyr er en switsh! Det jeg da lurer på er, kan jeg bruke switshen til å koble opp internett på begge marskinene og at jeg kan jobbe med begge samtidig??? Trenger jeg no mer utstyr??? Noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre? MVH Stian Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 nei, du kan ikke koble begge pc'ene til internett igjennom en switch. du må enten kjøre internetten igjennom den ene pc'n til den andre (da trenger den ene pc'n to nettverkskort). eller kjøpe en ruter som begge kobles til. ' lykke til Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 kjøp en router, selvom det er litt dyrere enn å bare kjøre internetten mellom en pc så får du hvertfall brukt internett på begge pcene uavhengig av hverandre.. Komplett har noen ganske billige routere.. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Krezzo Skrevet 03/05/2004 : 14:48 nei, du kan ikke koble begge pc'ene til internett igjennom en switch. du må enten kjøre internetten igjennom den ene pc'n til den andre (da trenger den ene pc'n to nettverkskort). eller kjøpe en ruter som begge kobles til. ' lykke til Hæ? en svitsj vil jo gjøre samme jobben som en ruter, bare bedre. Jeg bruker svitsj til å dele internettkobling selv. Lenke til kommentar
xico Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) Krezzo Skrevet 03/05/2004 : 14:48 nei, du kan ikke koble begge pc'ene til internett igjennom en switch. du må enten kjøre internetten igjennom den ene pc'n til den andre (da trenger den ene pc'n to nettverkskort). eller kjøpe en ruter som begge kobles til. ' lykke til Hæ? en svitsj vil jo gjøre samme jobben som en ruter, bare bedre. Jeg bruker svitsj til å dele internettkobling selv. men da har du nok en isp som gir ut flere ip adresser du lille venn eller kanskje et modem som egentli er en ruter Endret 3. mai 2004 av xico Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 xico Skrevet 03/05/2004 : 15:04 QUOTE (Lex-Icon @ 03/05/2004 : 14:00) QUOTE Krezzo Skrevet 03/05/2004 : 14:48 nei, du kan ikke koble begge pc'ene til internett igjennom en switch. du må enten kjøre internetten igjennom den ene pc'n til den andre (da trenger den ene pc'n to nettverkskort). eller kjøpe en ruter som begge kobles til. ' lykke til Hæ? en svitsj vil jo gjøre samme jobben som en ruter, bare bedre. Jeg bruker svitsj til å dele internettkobling selv. men da har du nok en isp som gir ut flere ip adresser du lille venn eller kanskje et modem som egentli er en ruter Javel, hvis du sier det så. Jeg har ikke satelitt, men jeg trodde du kunne bruke en svitsj på de samme områder som du kan bruke en ruter (men kanskje jeg blander ruter med hub? ). Modemet er jeg ganske sikker på at det er et modem og ikke ruter. Isp er bluecom og før jeg satte opp mini-nettverk mellom meg og min lillesøsters pc hadde jeg fast ip og den samme ip'n har jeg nå. Vet ikke hvordan det er med henne da... Lenke til kommentar
notarget Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Kjøp en brukbar dlink ruter, har en selv. Der er det fire porter pluss en printerport. Så her kan personer sitte på internett og printe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå