eirikJO Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg har følgende script: <?php if ($submit) { if (!$navn) { echo ("Du må fylle ut feltene merket med *"); } else { $sendto = "[email protected]"; // Skriv inn din e-mail. $subject = "Subject"; // Her velger du tittel. $message = " Navn: $navn Din melding: $tekst "; $headers = "Fra: $navn\r\n"; mail($sendto, $subject, $message, $headers); echo ("<b>Din tekst er sendt.<b>"); } } ?> Og følgende form: <form action="mailsend.php" method="post"> <table width="38%" border="0" class="border"> <tr> <td height="23" colspan="4"> <font size="3"> Send oss en mail </font> </td> </tr> <tr> <td width="90">*Navn:</td> <td colspan="4"> <input type="text" size="25" maxlength="35" name="navn"> </td> </tr> <tr> <td width="90" height="81"> Din melding:<br> </td> <td height="81" colspan="4"> <textarea type="textarea" name="tekst" rows="5" cols="65"></textarea> </td> </tr> <tr> <td width="90"></td> <td width="105"> <input type="submit" name="submit" value="Send"> </td> <td width="244"> <input type="reset" value="Slett" name="reset"> </td> </tr> </table> </form> Hvordan få dette scriptet til å godta et f.eks. bilde? Jeg har ikke noe problem med å lage en "browse" knapp i formen, men å få scriptet til å sende bilde er værre... Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 I korte trekk er dette hva du trenger: <form ENCTYPE="multipart/form-data"> <input type="file" name="nyttbilde"> is_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['nyttbilde']['tmp_name']) er greia at bildet skal bli et vedlegg? Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Ja, netttopp. Ett vedlegg. Hvis det er lettere å sende det på en annen måte enn vedlegg så tar jeg imot det også med takk:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå