Gå til innhold

Tele2 binding


Anbefalte innlegg

Har nå hatt tele2 abn. i 12mnd, men idet jeg skulle kjøpe ny telefon kom jeg på at jeg har 18mnd. binding.

 

Alle operatører kjører nå 12mnd bindig, inkludert tele2, men hvordan er det med gamle abbonenter med 18? Kan jeg få tele2 til å sette bindingen ned til 12mnd? Det er snakk om utstyrsendring på eksisterende abn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i og med at nedsetting av bindingstid ikke har tilbakevirkende effekt er det lite poeng i å tru at henholdsvis tele2 og telenor for den saks skyld vil gjøre unntak her.. så det blir nok som nevnt at man må evnt betale dette berømmelige gebyret på ca 1500 kr, og da vil det nok i de fleste tilfeller ikke lønne seg.

 

torbjørn

Lenke til kommentar

Du vil ikke få kunne redusert bindingstiden nei, da vedtaket som ble gjort i stortinget ikke har tilbakevirkende kraft (dette ble spesifisert av de som lagde loven).

 

Så om du vil, så kan du betale gebyret som er på 1500,-, men da er jeg litt usikker på om tele2 ønsker deg tilbake som kunde..da dette taper de penger på.

Lenke til kommentar

Du får ikke redusert bindingstid, men hadde du kjøpt samme varen i dag hadde det vært bare 12mnd. Hadde sikkert kostet litt mere nå.

 

Bindingstid er teit og bør unngås, det er det samme som å handle på avbetaling og det blir dyrere enn å kjøpe varen uten binding.

Lenke til kommentar

Eh..nei?

 

T610 selges nå til 1,- hos oss med netcom active talk, 99,- med tele2 el telenor.

Uten abo får du den til 2449,-. Et år med 149,- i måneden = 1788 + 1 = 1789,-

 

X600 koster 299,- med alle 3, uten abo koster den 2899,-

299,- + 1788 = 2087,-

 

Osv osv..

 

La oss si du skulle hatt en x600 til full pris og brukt feks chess king. Det hadde kostet deg nesten 3700,- før du i det hele tatt hadde begynt å ringe.

 

Det betyr at du må sende langt over 5000 meldinger i løpet av året for at det skal lønne seg, da der er den eneste store forskjellen mellom netcom active talk og chess king.

 

Derfor er jeg tilhenger av bindingstid, da det gir deg en vare som om det skulle vært på avbetaling, men rentefritt og du får varen billigere. I tillegg så får du en pen frynsegode som heter billig ringetid ;)

Lenke til kommentar
Eh..nei?

 

T610 selges nå til 1,- hos oss med netcom active talk, 99,- med tele2 el telenor.

Uten abo får du den til 2449,-. Et år med 149,- i måneden = 1788 + 1 = 1789,-

 

X600 koster 299,- med alle 3, uten abo koster den 2899,-

299,- + 1788 = 2087,-

 

Osv osv..

 

La oss si du skulle hatt en x600 til full pris og brukt feks chess king. Det hadde kostet deg nesten 3700,- før du i det hele tatt hadde begynt å ringe.

 

Det betyr at du må sende langt over 5000 meldinger i løpet av året for at det skal lønne seg, da der er den eneste store forskjellen mellom netcom active talk og chess king.

 

Derfor er jeg tilhenger av bindingstid, da det gir deg en vare som om det skulle vært på avbetaling, men rentefritt og du får varen billigere. I tillegg så får du en pen frynsegode som heter billig ringetid ;)

riktig, hadde tenkt til å kjøpe n6230 med privat+ hadde spart 300kr-400kr men ville vente til k700 kom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...