jfo Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Er det noen som har tips til en "god" PS-bok....er mange på markedet, tar helt knekken på meg. Har EOS 300D, tenker å behandle RAW-bilder. Vet PS har en elektronisk hjelp, men liker ikke den...trenger noe som er step-by-step, men som likevel er avansert....... takknemlig for svar.... Lenke til kommentar
FrankL Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hei Jfo Det finnes mange bra sider, som gir steg for steg hjelp. Her har du linker til noen gode norske PS sider. Ellers kan jeg anbefale å kjøpe boken Adobe Photoshop, klasserom i en bok. Veldig bra, tar deg gjennom det mest grunnleggende og litt avanserte teknikker for å få deg i gang. All the best FrankL http://www.hah.net/p5/ http://www.kreativphotoshop.no/ http://www.haraldbjellvag.com/ Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Selv kjøpte jeg The Photoshop Bible. Det er en forferdelig tykk bok. Men jeg er av den disiplinerte typen og leste den fra perm til perm. Det har jeg ikke angret på. Lærte å bruke programmet på en HELT annen måte etterpå. Det eneste jeg lurer på er om jeg ikke kunne ha nådd like langt ved å følge "tutorials" som jeg vet finnes på nettet. Men jeg fikser ikke det med å følge opplæring fra dataskjerm. Smak og behag... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Real World Photoshop er også gode bøker. Enklere "kom-i-gang" bøker er Classrom in a book. Photoshop Bible er som nevnt veldig bra, men fungere mere som et oppslags- verk enn en lærebok, man må nesten vite hva man vil ha frem/gjøre. Om man ikkje som Dykkern leser perm-til-perm, respekt Lenke til kommentar
Fjatle Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 --The Photoshop Book For Digital Photographers-- av Scott Kelby er veldig veldig bra! Jeg har boka til Ps 7.0, men det er gitt ut for CS.. Det er ingen bok om hvordan hvert eneste filter fungerer, hvor du må finne ut hvordan du faktisk bruker det selv, men step-by-step til hvordan gjøre forskjellige ting fra: farge korreksjon, USM, manipulering, og.... ja, det aller meste!! Du slipper å tenke selv, men du lærer alikevel veldig mye.. Mannen er faktisk veldig morsom da han er så veldig klar over at han er en foto nerd.. Etter å ha lest boka + at jeg bruker den som oppslagsverk, finner jeg de ALLER fleste tutorials som ubruklige da de ikke viser de beste måtene å gjøre de forskjellige metodene på.. Anbefales veldig! Lenke til kommentar
jfo Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 takk for hjelpen... ambisiøs som jeg er kjøpte jeg photoshop bible for for 1 time siden... gleder meg til å lese litt... Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 takk for hjelpen... ambisiøs som jeg er kjøpte jeg photoshop bible for for 1 time siden... gleder meg til å lese litt... Bestilte den jeg å... Over 600 kr jo... Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Nei, nei, nei.... Kjøp denne typen bøker på Amazon til 27 USD + frakt. Ikke moms, ikke toll, kjapt levert (<1 uke). Jeg har bare god erfaring med dem. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Nei, nei, nei.... Kjøp denne typen bøker på Amazon til 27 USD + frakt. Ikke moms, ikke toll, kjapt levert (<1 uke). Jeg har bare god erfaring med dem. Men kjøpte den ikke der Lenke til kommentar
jfo Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Til opplysning; photoshop 7.0 bible kjøpte jeg i norsk bokhandel til 398,-...riktignok paperback, men det går fint... er i ferd med å lese den fra A til Å...er bra skrevet, og gir svært nyttig informasjon. ANBEFALES Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Her er masse PS bøker: http://www.datajungelen.no/boeker/Adobe/PhotoshopCS.html Lurt å stå på nyhetsbrevet her, mange gode tilbud til tider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå