Vonbo Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 <option value="<?$rad['beskr','pkode','pris']?>"><?$rad['beskr','pkode','pris']?></option> PHPEdit klager på den første <?... og samme linje får feilmelding når jeg laster opp dokumentet. Noen som skjønner hvorfor det er slik? Takk. Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 ... får jeg be om en liten forklaring også? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 <?= er det samme som <?php echo Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 <?php echo "Short tags er ikke fint, sånn gjør man det"; ?> Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 vent nå litt.... et lite spørsmål: <?php $variabel; ?> ...gir ingen feilmelding, hvorfor gjør da <?$variabel?> det? Eller er fordi trådstarter bruker $rad['beskr','pkode','pris'] ? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Kanskje mangel på mellomrom mellom <? og $variabel? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 <? $variabel ?> Skal ikke funke. <?=$variabel?> Skal funke. <? er jo egentlig det samme som <?php og da må du ha med echo $variabel; Men for all del ikke bruk short tags, det blir bare vanskeligere å lese koden etter på. Og det er bedre å skrive mer kode og få en mer forståelig kode. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Det største argumentet for å ikke bruke short tags er vel at ikke alle servere har det enabeld. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Husker at jeg fant et slags DVD-Arkiv på sourceforge som brukte short-tags.. Største makket jeg har vært borti Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 <? $variabel ?> Skal ikke funke. <?=$variabel?> Skal funke.<? er jo egentlig det samme som <?php og da må du ha med echo $variabel; Men for all del ikke bruk short tags, det blir bare vanskeligere å lese koden etter på. Og det er bedre å skrive mer kode og få en mer forståelig kode. enig der, men man får vel ikke feilmelinger av $variabler som bare nevnes? synes igrunn det var litt interessant, for <? $variabel ?> gir ikke noe output, men den ødelegger vel heller ingen ting? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Tror du enten er nødt til å outputte eller tilordne. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Stemmer det at den ikke gir noen feilmelding. Litt merkelig egentlig, skulle fått en parse error der når man ikke bruker ; til å avslutte med. Men men, man bør selv klare å se at den lille kode biten er feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå