Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ngt brukerstøtte? HAH!


Anbefalte innlegg

Er vel bare Catch som skilter med lav ping i sine produkter av alle ADSL leverandørene på markedet. Så hvis folk svirrer rundt og tror at de automatisk har krav på sinnsykt bra ping bare de skaffer seg ADSL så tar de desverre feil. Og dette er meget tydelig i det svaret Ikon har fått av NGT.

 

 

:(

Jo sant nok det.. men det er visse forventninger man kan finne seg i.. Og det er maks 60 i ping (counter-strike) og at pingen holder seg STABIL (noe som jeg har oppfattet at det er hele saken her).

 

Tror det er viktig for NGT at vi gir dem en massiv klagemelding. Jeg har telenor ADSL 2048/256Kbit linje og der får jeg da stabilt ikke mer enn 43 i ping med normale rates (ikke hax rates for da ligger det på 14 :D).. Uansett leverandør så skal man kunne forvente seg maksimal stabilt nett mot internett!!.

 

 

NGT sucks :thumbdown:

Telenor = Nice etter oppgradering av hastighet :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kundebehandlern er vel sikkert dritt lei skrikunger som klager over CS pingen sin..

Skulle akkuratt til å si det, og jeg må si at det var et bra svar på mailen din.

NGT fundementalisme, også kjent under navnet ngtisme :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hehe.. Jeg må si at dette svaret han fikk fra ngt var ganske arrogant, men likevel et slags svar.. Er ingen unnskyldning at de er lei av folk som klager over pingen heller for det er vanlig folkeskikk og oppføre seg som normale..

Lenke til kommentar

Svaret fra NGT holder ikke mål, det er vel de fleste enige om. Men å dømme hele NGT nord og ned bare fordi man er "uheldig" med en kundebehandler er jo helt idiotisk. De som jobber der, er ikke en gjeng hjernevaskede roboter som alle svarer på samme vis, og med samme mentale kapasitet. Klart man kan komme borti sånne som han/hun der.

 

Synes overhodet ikke dette gjenspeiler de erfaringer jeg selv har hatt med selskapet i flere år nå. Prøv et svar tilbake i en god tone, så får du sikkert en bedre tilbakemelding.

 

Det er jo ikke akkurat sånn at jeg anser hele Statoil for å være komplette idioter og udugelige nissefjanter bare fordi berta på bensinstasjonen hadde sennep på pølsa i stedet for ketchup. :roll:

Lenke til kommentar

trist å se at dem svarer kundene sine slikt, jeg har egentlig ikke hatt noen sånne opplevelser fra NGT før og er alt i alt veldig fornøyd... jeg sikker på at kundebehandleren enten hadde en ekstremt dårlig dag eller så var det en drittsekk som ikke fortjener jobben...

Lenke til kommentar

Om man har rett på lav ping eller ei er ikke noe poeng her. Det jeg reagerer på er at man blir behandlet skikkelig, og ikke som en drittunge.

 

Kundebehandleren kunne heller sympatisert med kunden, sagt at man desverre ikke har noen garanti for god ping, og så opplyst om noen tiltak som muligens kunne virket.

 

Når det er sagt så har jeg selv opplevd store svingninger i ping når jeg spiller f.eks SOF2 på nett. Logger meg inn på en server som står oppført med rundt 60 i ping, og når jeg kommer inn så er jeg oppe i 150-200! Nå er det ikke så ofte da, men synes ikke det er særlig morsomt uansett.

 

Uansett......som en nevnte tidligere så skal man ikke gre alle over en kam. Å si at NGT suger fordi man traff på "feil" kundebehandler er ikke helt rett. Dersom du tar en telefon og snakker med en annen så er jeg sikker på at han/hun vil være høfligere. Om dem kan hjelpe deg er en annen ting.....

Lenke til kommentar
NGT fundementalisme, også kjent under navnet ngtisme :thumbdown:

Hehe genialt sagt..

 

Selv om pingen med nextgentel er høy er ikke det hovedproblemet, det store problemet er spikes som enkelte nextgentel kunder har opplevd i et par mnd nå. Fikk omtrent samme svar, det er ingen spikes, problemet ligger hos deg, selv etter å ha byttet router + oppgradert firmware så var problemet der fortsatt.

 

Nå har jeg ikke Nextgentel lengre, sitter å venter på bbk :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg fikk svar fra ngt uten noen som helst form for tilbakemelding fra min side så jeg tipper det er noen ngt folk som leser disse forumene. Da kan jeg vel liksågodt gi det svaret jeg ønsket å gi også, men ikke orker å vente i 2-3 uker på svar.

 

1. Svaret jeg fikk på den første mailen oppfattet jeg som: Vi har ikke teknologien til å gi deg bedre ping, derfor får du ikke dette. Det er ingenting feil med utstyret ditt eller linjene våre, teknologien vår er desværre ikke god nok til å kunne gi like god ping som de andre leverandørene leverer. Vi har heller ikke kapasitet i utstyret vårt til å kunne gi deg like god ping(som er den VIRKELIGE hastigheten på nettverk/internett, mbit og den slags er jo bare kapasitet/båndbredden, så teoretisk, hvis dere reklamerer med ordet "hastighet" så skal jeg kunne kreve dette av dere egentlig? Bare kverrulerer litt..) som dere tilbyr til feks. min far som bor 100 meter unna meg, dvs. samme by.

 

 

2. Hensikten med min hendvendelse var ikke å kreve at dere fiksa pingen min sånn magisk, men heller å se litt nøyere på det. Prøve å finne ut hva som egentlig forårsaker det. Herregud, ring meg, overvåk linja mens jeg spiller feks. Tar 10 minutter så har du bøttevis med spikes og ping økninger. Kan det være noe med ruteren min? Jeg har hørt flere som sier dette.

Jeg har hatt dette problemet fra dag 1. Jeg har kontaktet dere 3-4 ganger nå, ingen har forsøkt å finne ut hva som er galt.

 

3. Vær ærlige med meg, jeg NEKTER å tro at dere ikke vet hva som er galt, for da hadde det vært VIRKELIG krise. Værste som finns er å kjøpe en tjeneste av noen som ikke har oversikt over sitt eget produkt.

 

 

 

Sånn, hvis dere ngt folk leser dette så vær så snill å enten ta litt tak eller ta kontakt med meg igjen, Jeg har ventet totalt i 6-9 uker på dere bare på mine ping hendvendelser, må jeg virkelig måtte vente 2-3 uker til?

 

 

Så over til rosen:

 

Viser til tidligere utsendt epost vedrørende dine problemer med høye ping tider.

 

Vi beklager på det sterkeste ordlyden og innholdet i svaret fra vår side. Intensjonen bak svaret du har mottatt fra oss, var å presisere at våre produkter ikke har noen garanti forbundet med responstider i nettet. Svarets form og innhold er ikke samsvarende med den kundeservice vi har til hensikt å yte, eller den generelle oppfatning av høflig og informativ kundekommunikasjon.

 

NextGenTel foretar fortløpende vurderinger av ulike kvalitetsmål i eget nett og din tilbakemelding tas videre i slike vurderinger. På det nåværende tidspunkt kan vi dessverre ikke gi noen garanti for når responstiden mot servere utenfor NextGenTels nett vil bedres.

 

 

Med vennlig hilsen

 

Kenneth Kallestad

Customer Relations

NextGenTel AS

 

Dette var emailen jeg fikk fra ngt nå nettopp. Bra at noen tar litt tak iallefall, det skal dere ha. Men ta nå litt tak i den faktiske saken og da hmmm? Jeg forventer ikke at alt skal bli rosenrødt, men iallefall prøv. Eneste jeg forlanger er at dere prøver, ikke mere.

 

 

 

Jo sant nok det.. men det er visse forventninger man kan finne seg i.. Og det er maks 60 i ping (counter-strike) og at pingen holder seg STABIL (noe som jeg har oppfattet at det er hele saken her).

 

Vel, jeg har aldri under 80 i ping på en server hvor andre med ngt ligger på 40.. jeg har vel ca. 2-3 små spikes på 150-200 ping i minuttet og iallefall 1 freezelag spike hvert 5 minutt.

Lenke til kommentar

Akkurat fått NGT i Kristiansand, og bortsett fra den usannsynlig dustete routern som man må bruke, er jeg veldig fornøyd med både ping og hastighet...

 

Bortsett fra routern er vel det eneste jeg har å klage på at det ikke er regnet med overhead i upstream, bare downstream (har 1600/512, routern viser 1984/512) - slik at virkelig upstream blir en del lavere.

Lenke til kommentar

Jeg har lurt litt på om det er ruteren min, men jeg får ikke opp noe om at jeg kan oppgradere ruteren min på endring.nextgentel.no(jeg har den netopia 4542). Kan dette være fordi jeg har en switch mellom ruter og pc? Jeg bare lurer, for det ser ut som om det er så mange som har oppdatert ruteren sin og jeg har ikke fått opp noe sånt.

Lenke til kommentar

Usedvanlig uhøffelig men morsomt svar for oss som ikke har problemet.

 

Kjipt å bli behandlet slik, men etter den andre mailen som kom å dømme kan det virke som noen har fått en aldri så liten ripe i lakken her. Det er heller ikke utenkelig at noen andre la merke til svaret i systemene deres og reagerte på det selv..

 

Problemet med ping problemer er som regel pga. en pvp med stygg overbooking, et par uvanlig harde brukere på pvp'en eller kuk i en eller annen computer mellom deg og ngt.

 

Selvom dette ikke har noen direkte relevans til NGT's normale produkter; www.jara.no står så mye bra info der at man skulle tro telenor hadde klassifisert det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...