Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ngt brukerstøtte? HAH!

Anbefalte innlegg

Jaja, etter 2 ukers ventetid fikk jeg da svar på min forespørsel på om det var noe galt hos meg. Her har dere min mail til dem:

Oppkobling:  adsl 

Ruter:  netopia 

Jeg har problemer med min ping. Problemet er at forbindelsen fryser for en kort tid(under 1 sekund) ca. hvert 5 minutt. Dette er særdeles problematisk når man spiller online spill. Jeg har testet dette på 3 forskjellige pcer hjemme hos meg, så jeg er rimelig sikker på at det ikke er noe galt med mitt utstyr. Min far som også har linje fra dere har ingen problemer, dog han har en annen ruter enn meg.

Joda, jeg fikk svar. Om det hjalp noe er en heelt annen sak!

Dette er desverre noe vi ikke kan gjøre noe med. Vi selger tjenester som ADSL. Vi selger ikke lav ping. Vi beklager.

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

Dette er kanskje den mest provoserende tilbakemeldingen jeg har fått fra dem hittil og jeg har fått en del dårlige tilbakemeldinger. Det er FREKT å bare fraskrive seg alt ansvar uten å komme med noen som helst form for hjelp eller forståelse!

De gidder ikke engang å hjelpe meg med å sjekke om ruteren trenger oppdatering/konfigurasjon! Amatører hele gjengen!!!

(sorry for en del usakeligheter, men jeg måtte få ut litt aggresjon)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må nok bare si at jeg desverre også har fått tilsvarende svar fra dem. Det er synd at det (forhåpentligvis) er noen få sure kundebehandlere som skal ødelegge helhetsinntrykket, for jeg vet at det er kundebehandlere hos NGT som er positivt innstillt til å yte service.

Lenke til kommentar

Dette er et av di dårligste svarene jeg noen gang har hørt.

Man trenger en noenlunde normal responstid når man bruker adsl, man forventer ikke modem latencies eller lignende.

Du får ta kontakt med dem per telefonsamtale og prøv å få snakke med noen som har noe ansvar der og for all del hold en hyggelig tone. Er du frustrert så ta deg noen runder med et eller annet spill eller skrik høyt ute!!!

Tror det finns en veiledning på hvordan responstidene bør være på adsl, skal se om jeg finner den.

Lenke til kommentar

Dette fant jeg som kan være interesant for deg:

What is "Interleaved Mode?"

DMT ADSL (one of the two principal forms of ADSL, the other being CAP) can commonly be configured to operate in two different modes:

Interleaved Mode

Data is spread out during ADSL transmission. This improves the ability to correct errors due to noise pulses, and can thus make the connection more reliable. However, interleaving increases latency (delay). The amount of interleaving determines the amount of spread and hence the amount of latency. Interleaved Mode is required with G.lite (because more adverse line conditions are expected).

Fast (or FastPath) Mode

Lower latency than Interleaved Mode, but more vulnerable to errors due to noise pulses.

If your "ping" time to the closest/first node (often called a "gateway") is less than 30 ms, your DMT ADSL is probably configured for Fast Mode. Otherwise, unless the physical distance to that closest/first node is unusually far, your DMT ADSL is probably configured for Interleaved Mode. (See "How to find out what's slowing you down")

For most uses the difference in latency is usually not significant, and the increase in reliability can be useful or even vital. However, the difference in latency can be important for fans of real-time gaming over the Internet. If you fall into that category; are on DMT and aren't on G.lite; aren't unusually far from the closest node; and experience latency to the closest node of more than about 30 ms, you may be able to persuade your provider to switch you from Interleaved Mode to Fast Mode if such a switch is possible. (It may not be.)

Du finner siden her : http://cable-dsl.home.att.net/#Interleaved

Lenke til kommentar

dette høres ut som nextgentel ja... ikke akuratt kundeservice i stjerne klasse...

jeg holder på å få lagt om linja mi til telenor...

Jeg har kranglet med nextgentel om hastigheten min lenge, men det er jo ikke villige til å gjøre noe med det.

Jeg skal liksom ha Bravo hastighet... men på en god dag så får jeg 32/384

og da kunne jeg ringt opp med isdn og og hatt det raskere

Lenke til kommentar

Ta det der til en avis, f.eks. Bergens Tidende.

Det blir for dumt om NGT skal benekte problemet, eller bare drite i det som de faktisk gjør her. De burde vel få med i annonsene sine at de ikke har lav ping for de som spiller, og at kunder må regne med heftige pingpeaks hvert 5.minutt.

Det gjelder ikke bare i CS.

Ellers ser det faktisk ut til å ha blitt en tanke bedre de siste par dagene. Mulig jeg kun har vært heldig...

Lenke til kommentar

Hva i huleste var det for et svar å få fra en proffesjonell aktør på markedet? Hadde jeg fått en slik mail så hadde jeg vært på telefonen før du kunne sagt "møkkamail"!

Håper virkelig at du tar dette opp videre med NGT og spør dem om dem virkelig vil stå for dette svaret, eller om dem har tenkt å yte den servicen som du har rett på!

Det er mulig det er mange som klager over pingen men isåfall så viser det jo at denne er problematisk....ikke sant? Hva med å heller lage et standardsvar der man skriver ned hva man skal sjekke og hvor man kan finne oppdateringer ++. Etter man har gått gjennom dette uten at det hjelper så kan man igjen kontakte dem.

Det er etter min mening en mye bedre måte å gjøre det på. Griet nok at ikke alle synes det like morsomt å få en mail med spørsmål som "Har du skrudd på modemet?", "Er datamaskinen din på?", "Er du sikker på at du har koplet nettverkskabelen til ruteren, og ikke kassettspilleren din?"......Men når man har gjort dette og kan bekrefte det så er det lettere for en på supporten og luke ut en del vanlige feilkilder.

Det svaret som Ikon fikk her er ren og skjær latskap!

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar
Kundebehandlern er vel sikkert dritt lei skrikunger som klager over CS pingen sin..

Skulle akkuratt til å si det, og jeg må si at det var et bra svar på mailen din.

Må innrømme at jeg er uenig med dere her. Selv om dere ikke har samme behov som trådstarter skulle det være unødvendig å sympatisere med en slik uheldig holdning overfor kunder.

Jeg har også, som jeg har nevnt før, dårlig erfaring med kundebehandler apparatet til NGT. Mitt møte med dem var skuffende på mange måter, spesielt da jeg hadde anbefalt både kunder og omgangskrets generelt å velge NGT fremfor andre leverandører.

Syns det er synd at NGT kaster vekk en glimrende mulighet til å få en mer fornøyd kundebase da de slik jeg forstår lever en bra tjeneste til en grei pris.

Håper noen fra NGT leser disse trådene og tar det til seg istedet for å arrogant hevde at de ikke gjør noe galt.

Lenke til kommentar

Er vel bare Catch som skilter med lav ping i sine produkter av alle ADSL leverandørene på markedet. Så hvis folk svirrer rundt og tror at de automatisk har krav på sinnsykt bra ping bare de skaffer seg ADSL så tar de desverre feil. Og dette er meget tydelig i det svaret Ikon har fått av NGT.

:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...