tigerlily Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Heisan! Har fått i oppgave å lage kalender for stedet jeg bor, eller fornye den vi allerede har. Hva synes dere om forslagene? Jeg ser selv at det er noen som er ubrukelige (Bare til å flytte dersom emnet ikke passer inn her...) Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Du kunne prøvd å laget et mere spennende kalendarie, dette var veldig standard for å si det slik. Ser ut som det er mal du bære har forandret litt på, ser at forholdene er like. Synes at den for januar er den som fungere best, men marger etc bør strammes opp. nå kan man få inntrykk av at "veke" og "søndag" er på vei ut av arket, slik "tipping" er ikkje veldig bra. Ville også brukt andre fonter, Gill Sans og AvantGarde fungere fint til dette bruket. Men absolutt et godt utgangspunkt, litt kjedelig. Lenke til kommentar
tigerlily Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Heisann, takk for tilbakemelding Jepp, jeg vet at lay-outen er kjedelig, A4 og altfor vanlig, men saken er den at kalenderen skal passe til _alle_ målgrupper, både folk på 10 år, og 85. Den må da være oversiktlig og ryddig. Takk kritikk, skal laste ned fontene du nevnte Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Heisann, takk for tilbakemelding Jepp, jeg vet at lay-outen er kjedelig, A4 og altfor vanlig, men saken er den at kalenderen skal passe til _alle_ målgrupper, både folk på 10 år, og 85. Den må da være oversiktlig og ryddig. Takk kritikk, skal laste ned fontene du nevnte Selv om målgruppen er 10 til 85 år er det ikkje noe i veien å være litt kreativ på utformingen, det er der mye essensen i grafisk design ligger. Fontene vil du ikkje finne gratis, dessverre: http://www.luth.no/ Lenke til kommentar
uranus Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Syntes det var helt greit jeg. Men ja, ville prøvd å gjort no "unikt" da... Hvis du har tid, så prøv å gjøre et eller annet unikt med det... (har dessverre ingen forslag å gi) Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 August og Mai <3 Hehe, jeg likte dem jeg -- Legg mer vekt på bildene, er dem som er hovedpoenget på sidene. Kan du få noen knall bilder så går resten av seg selv, da kan du gjerne (og helst) kjøre et nøytralt herlig design som August :] Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 jeg syntes det var veldig fine bilder jeg. Seriøst: ta en titt på Lillehammers lokal-kalender. Det er det verste søppelet jeg har sett hva angår fotomessig. Ikke for å støte fotografene. Men det er altså bilder der som ser ut som de er tatt av absolutte amatører, i tillegg er dem kjedelige og grå, og viser i stedet for den fine naturen heller masse skitne bybilder (av OL-symboler selvfølgelig og ikke de delene av byen som er interessante). Eller det var i hvert fall sånn på fjorårets... Har ikke fått noen nye enda.. Lenke til kommentar
tigerlily Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Heisann! oi, har ikke vært her på en stund! Takk for tilbakemeldinger. Kalenderen er nå trykt og har vært i salg siden første november. Kalenderen ble som forslaget med fire bilder på, men bare med et bilde, samme fonten og med en dekorramme rundt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå