Jon-d Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Har jo lest hundrevis av folk som lovpriser PortaPro'ene, men synes de ser direkte ukule ut! Har noen hørt UR40 i forhold til PP'ene? Eller bør jeg kanskje bla opp et par hundringser til å gå for Sennheiser 497? skal primært brukes til bærbar MP3 spiller, og vil gjerne slippe ekstra hodetelefonforsterker. Trenger derfor ingen tips om store fete hodetelefoner... Lenke til kommentar
amund Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Vil anbefale deg en titt i prisguiden. Der finner du mange erfaringer på begge produktene: - Portapro, http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=16357 - UR40, http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=16353 - Sennheiser HD497, http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=16363 Mvh, Amund Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Okay... Takk for det. Mener å ha lest at UR40'ene kan foldes sammen på et vis... Noen som vet noe om det, eller kanskje t.o.m. har et blde av hvordan de ser ut i sammenfoldet tilstand? Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) Er ikke sikker! men jeg anbefaler Porta Pro! Har sånne selv, og sinnsykt god lyd i de! eneste er at de lekker litt lyd, men ikke så altfor mye! Edit: fant bilde nå: Endret 3. mai 2004 av chosebakken Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Begge modellene er så billige at - hvorfor ikke kjøpe dem begge om du er sånn i tvil? Du kan bare ikke gå etter hva andre sier om slikt, for det er et altfor subjektivt emne til at det funker på den måten. Så enten gå i en butikk eller tre, eller bruk 14 dagers angreretten (som er ganske unik for norge, såvidt jeg vet). Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Om det kun er utsjånaden som stoppar deg fra å kjøpe PortaPro, kan du sjå på SportaPro. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Om det kun er utsjånaden som stoppar deg fra å kjøpe PortaPro, kan du sjå på SportaPro. SportaPro er jo enda styggere!! Nei, nå har jeg uansett bestilt meg en iHP-120 og et par UR40 så får jeg teste dem og om nødvendig sende tilbake... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 SportaPro er jo enda styggere!! Javel. Nei, nå har jeg uansett bestilt meg en iHP-120 og et par UR40 så får jeg teste dem og om nødvendig sende tilbake... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg lurer på å kjøpe Sennheiser HD497, men ser at blandt annet PortaPro går dypere ned i frekvens. Mennesker hører vel ikke lavere enn 20hz, men vil jeg merke forskjell. Jeg er ikke ute etter masse bass, men vil ha god balansert lyd, med mulighet for litt kraft noen som har forslag til andre hodetelefoner jeg kan kjøpe? Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg lurer på å kjøpe Sennheiser HD497, men ser at blandt annet PortaPro går dypere ned i frekvens. Mennesker hører vel ikke lavere enn 20hz, men vil jeg merke forskjell. Jeg er ikke ute etter masse bass, men vil ha god balansert lyd, med mulighet for litt kraft noen som har forslag til andre hodetelefoner jeg kan kjøpe? HD497 skal visst nok gi veldig god lyd. Sitat fra test av dem: "They’re also comfortable, lightweight, durable, and look good. Man, life is sweet for headphone geeks when we can put a five on a pair of budget headphones!" Du kan se resten av testen HER. Jeg hadde gått for dem om de hadde hatt en slags mulighet for å pakkes sammen... Et annet enda bedre alternativ er Grado SR60. De er overlegen i klassen (har hatt et par men mista dem ), men de er dessverre litt dyre i Norge og Grado ber butikker verden om "respektere deres distributør og forhandler territorium, og ikke selge over landegrenser..." De koster da typisk under 500,- i USA og drøye 1200,- her på berget! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Har tenkt på Grado SR60 også, men grunnet prisen slo jeg dette fra meg... Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Vel, da har jeg fått iHP-120'n og UR40'ene... For å si det sånn; man får ca hva man betaler for med UR40'ene Bassen er fast som gjørme og diskanten er ....vel.... bra er den ikke! Transparent er ikke ordet jeg leter etter i hvert fall! Jeg savner mine Grado SR60, og kommer til å skaffe meg noen i løpet av kun kort tid. De ser kanskje ut som om de er designet på 70-tallet (og er det vel egentlig og) men de lyder som en million dollar! Konklusjon; man får det man betaler for! Fornøyd med spiller'n da! Den er gull!! Ser noen testere sier menysystemet er vrient, men for meg som ikke er vant til noe annet gikk det veldig greit å finne ut av og er utrolig kjapt og smart når man vet hva man skal gjøre Double thumbs up! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg lurer på å kjøpe Sennheiser HD497, men ser at blandt annet PortaPro går dypere ned i frekvens. Mennesker hører vel ikke lavere enn 20hz, men vil jeg merke forskjell. Jeg er ikke ute etter masse bass, men vil ha god balansert lyd, med mulighet for litt kraft noen som har forslag til andre hodetelefoner jeg kan kjøpe? Prøv å få testa da, tall i en brosjyre sier ingenting om lyden, og spesielt når det gjelder frekvens området ville jeg tatt det med en klype salt. Eks: I gode gamle dager var Soundblaster lydkort 16 bit, 44.1 khz bla bla bla, det samme var Pro Tools som er profesjonelt harddisk innspillings system som koster fra ca 100 000 og oppover, gjett hvem som låt best... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå