Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken sub ?


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter 2 stk lettdrevne suber som passer til 8.5 liter eller 0.3 cb ft. Vet den utgående 8" serien til RF hadde passet rett inn her. skal drive de med lightning audio monoblokk 1x250 watt rms.. :ermm:

 

 

Har tenkt på denne punch suben http://www.rockfordfosgate.com/products/ez...ch%20Subwoofers

Den krever riktignok 0.35 cb ft (10 liter)... En jeg snakket med på bilradiospesialisten sa jeg ikke skulle ta de tallene så høytidelig og at det egentlig var snakk om samme suben, og at det ville spille bra om jeg brukte litt demping i kassen.

:thumbup: or :thumbdown: ?

 

 

Evt noen som har suber å anbefale? OBS! makspris 800 kr pr stk...

Hvordan regner man egentlig ut hvor stor kasse det bør være til en sub ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er på utkikk etter 2 stk lettdrevne suber som passer til 8.5 liter eller 0.3 cb ft. Vet den utgående 8" serien til RF hadde passet rett inn her. skal drive de med lightning audio monoblokk 1x250 watt rms.. :ermm:

 

 

Har tenkt på denne punch suben http://www.rockfordfosgate.com/products/ez...ch%20Subwoofers

Den krever riktignok 0.35 cb ft (10 liter)... En jeg snakket med på bilradiospesialisten sa jeg ikke skulle ta de tallene så høytidelig og at det egentlig var snakk om samme suben, og at det ville spille bra om jeg brukte litt demping i kassen.

:thumbup: or :thumbdown: ?

 

 

Evt noen som har suber å anbefale? OBS! makspris 800 kr pr stk...

Hvordan regner man egentlig ut hvor stor kasse det bør være til en sub ?

www.dynable.com

 

dynabel 8" DY 9208 trur jeg du fint kan bruke, selv om dem anbefaller 11L.

 

 

 

Kasse volum regnes ut fra spesifikasjonene til ellementet.

 

Kan gjøres for hand, eller med pc prog.

 

De fleste har anbefallinger, men det betyr ikke at dem spiller dårlige i andre volumer.

 

En kan få bedre resultat som passer din egen musikk stil og smak, ved å regne ut kasse selv. (men du kan fort bomme)

 

 

Horror

Lenke til kommentar

Er det mulig å få tak i et slikt program til å regne ut volum ?

Er redd jeg vil få "stram papp lyd" ved å bruke for liten kasse, og vil at 8" skal gi en så "varm og dyp" bass som mulig... trokke det er plass til mer enn 10 liter der bak, med mindre jeg oppererer bena, med sag? :)

Lenke til kommentar
Er det mulig å få tak i et slikt program til å regne ut volum ?

Er redd jeg vil få "stram papp lyd" ved å bruke for liten kasse, og vil at 8" skal gi en så "varm og dyp" bass som mulig... trokke det er plass til mer enn 10 liter der bak, med mindre jeg oppererer bena, med sag? :)

under 11L og 8"bass, så vil du få stram bass. Så sant dem ikke spiller mot sete rygg.

 

 

Prog, for utregning kan finnes på nett, men vet ikke hvor. (kan også brukes via nett)

 

Jeg har prog. på min maskin, men har prøvd å dele den men går ikke.

For stor fil å sende på mail etter som jeg har modem.

 

Men om jeg får vite alle spesifikasjoner, eller hvilke sub. det er, så kan jeg regne ut.

 

 

Eneste sub på 8" som spiller mykt og fint, som du ønsker i så liten kasse er Boston PRO 8".

 

Horror.

Lenke til kommentar
hehe den koster jo skjorta ? :D

enn rf sine gamle 8" suber, de er jo anbefalt for 8.5 liter?

Skal innrømme at jeg ALDRI har hatt noen inntresse for RF.

Derfor heller aldri satt meg inn i dem sine subber. Sorry.

 

 

De jeg foretrekker er: Boston PRO, Serwin Vega, JBL, Seas Lotus, Peerless, Dynabel, Infinity, Alpine, Phonix Gold, Clarion og Focal.

 

 

Det lille jeg har hørt av RF, har vært hard lyd type. Dette kan sikkert løses med bedre tuning av kasser, men av en grunn så har ikke jeg giddi å sett noe mer på disse.

 

 

Horror.

Lenke til kommentar
hehe den koster jo skjorta ? :D

enn rf sine gamle 8" suber, de er jo anbefalt for 8.5 liter?

Skal innrømme at jeg ALDRI har hatt noen inntresse for RF.

Derfor heller aldri satt meg inn i dem sine subber. Sorry.

 

 

De jeg foretrekker er: Boston PRO, Serwin Vega, JBL, Seas Lotus, Peerless, Dynabel, Infinity, Alpine, Phonix Gold, Clarion og Focal.

 

 

Det lille jeg har hørt av RF, har vært hard lyd type. Dette kan sikkert løses med bedre tuning av kasser, men av en grunn så har ikke jeg giddi å sett noe mer på disse.

 

 

Horror.

er ikke vega! kjent for hard bass? eller er det mye bass kanskje? :)

Hvor får man tak i boston pro 8" ? vet de har hatt en som er beregnet til 8.5 liter.. Men den koster vist sinnsykt mye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...