Gå til innhold

VISA reservasjon fra play.com

Anbefalte innlegg

Noen som vet om play.com pleier å gjøre en VISA reservasjon for å sjekke om det er dekning på kontoen/se om kortet er gyldig? Ser det er lagt inn to reservasjoner på kr 50 i tillegg til summen på selve CD'en.

(Vet slik sjekk er lovlig og at summen ikke er trukket fra min konto, og at reservasjonen, etter all sannsynlighet, forsvinner snart..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet ikke hva slags side play.com er, men alle mine utenlandshandler har gjort en reservasjon på kontoen min. Dette er fordi betalingssystemet til play.com ber VISA om å reservere pengene på kontoen din, til betalingen er i boks, slik at du ikke får brukt pengene. De kan ikke trekke pengene umiddelbart, da det omtrent alltid er forskjellige banker, men også fordi det er i utlandet, derfor gjør de en reservasjon, slik at du ikke bruker de pengene mens transaksjonen pågår.

Lenke til kommentar
De kan ikke trekke pengene umiddelbart, da det omtrent alltid er forskjellige banker, men også fordi det er i utlandet, derfor gjør de en reservasjon, slik at du ikke bruker de pengene mens transaksjonen pågår.

Her tar du feil. De kan trekke pengene umiddelbart. Bestiller du hotell via f.eks www.expedia.com, så går pengene ut av kontoen i det øyeblikket du trykker bekreft. Det har ingen betydning om dette er forskjellige banker, da dette går via VISA.

Lenke til kommentar
jeg vet ikke hva slags side play.com er, men alle mine utenlandshandler har gjort en reservasjon på kontoen min. Dette er fordi betalingssystemet til play.com ber VISA om å reservere pengene på kontoen din, til betalingen er i boks, slik at du ikke får brukt pengene. De kan ikke trekke pengene umiddelbart, da det omtrent alltid er forskjellige banker, men også fordi det er i utlandet, derfor gjør de en reservasjon, slik at du ikke bruker de pengene mens transaksjonen pågår.

Ser skjesp allerede har forklart omkring lovnader ved trekking. Vet om dette med reservasjon. Men tingen er at summene er på kr 50 x 2. Noe som ikke tilsvarer noen av ordrene. Men det er sikkert bare førstegangs sjekk av dekning og gyldighet.

Får se hva som skjer når nettbanken oppdaterer seg. Skal legge inn en post når den tid kommer "for later reference".

Lenke til kommentar
Har aldri lagt merke til dette. Kanskje det bare er noe de gjør første gang du handler der.

De gjorde ikke det hos meg. Handlet for første gang der før helgen.

Men jeg tviler sterkt på at det er noe å frykte... Play.com er visst flinke de :thumbs:

Lenke til kommentar

Får du problemer, svarer kundesupporten deg så å si øyeblikkelig. De har utelukkende gitt meg topp kundeservice hver gang jeg har vært i kontakt med dem.

Tjenesten er så god at jeg frykter det ikke vil vare i all evighet, er nesten for godt til å være sant! :thumbup:

Du får filmene / spillene / CDene ca 4 dager etter bestilling. Det kan du ikke si om alle webshopene i norge. Du kan bestille et større antall om du vil, det blir sendt separat. Men alle her vet det nå antar jeg :green:

Endret av Hidden
Lenke til kommentar
Har aldri lagt merke til dette. Kanskje det bare er noe de gjør første gang du handler der.

De gjorde ikke det hos meg. Handlet for første gang der før helgen.

Men jeg tviler sterkt på at det er noe å frykte... Play.com er visst flinke de :thumbs:

Fikk i går filmene mine og korrekt beløp trukket fra konto. Ingen problemer :thumbs:

Så bare kjør på med Play.com.... det skal jeg

Lenke til kommentar

reservasjonen forsvant uten mer info. må ha vært en helt legal sjekk da. så ingen fare.

har forøvrig fått varene. (Gikk tre-fire virkedager)

Føyer meg inn i rekken blant de som anbefaler play.com! :thumbs:

Lenke til kommentar
Noen som vet om play.com pleier å gjøre en VISA reservasjon for å sjekke om det er dekning på kontoen/se om kortet er gyldig? Ser det er lagt inn to reservasjoner på kr 50 i tillegg til summen på selve CD'en.

(Vet slik sjekk er lovlig og at summen ikke er trukket fra min konto, og at reservasjonen, etter all sannsynlighet, forsvinner snart..)

Jeg må bare spørre, siden jeg jobber med slikt og får slike problemstillinger stadig; Du har ikke brukt kortet ditt på andre ting samme periode? Det skal nemlig strengt tatt ikke være mulig å belaste annet beløp enn du har autorisert.

[Edit: Og hvis beløpet er 50 kr flatt er det 99 % sannsynlig at det ikke er play, da de fakturerer i GBP, og det skal veldig mye til at kursomregning til NOK blir nøyaktig 50 uansett hva slags beløp de reserverer.]

Endret av KriB
Lenke til kommentar

Jeg må bare spørre, siden jeg jobber med slikt og får slike problemstillinger stadig; Du har ikke brukt kortet ditt på andre ting samme periode? Det skal nemlig strengt tatt ikke være mulig å belaste annet beløp enn du har autorisert.

[Edit: Og hvis beløpet er 50 kr flatt er det 99 % sannsynlig at det ikke er play, da de fakturerer i GBP, og det skal veldig mye til at kursomregning til NOK blir nøyaktig 50 uansett hva slags beløp de reserverer.]

Det er meget mulig. Kan ha vært noe mobilhandel greie. Der har jeg annen bruker enn meg selv. Forhørte meg jo om dette og det var nok sannsynligvis tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...