Gå til innhold

ddr sdram - ddr-dimm. Hva er hva`?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DIMM står for, som nevnt, Dual Inline Memory Module. Det som menes her er at det er forskjellige ledere inn til brikken for lesing og skriving av data. Dette er en videreutvikling av det gamle SIMM (Single Inline Memory Module), hvor lesing og skriving gikk over de samme fysiske lederne.

Det har INGENTING å si for oss i praksis, siden alle typer SDRAM/DDR-SDRAM er bygd opp som DIMM's.

DDR-DIMM er bare en annen (unødvendig/tåpelig) måte å skrive DDR-SDRAM på. DDR-SDRAM er den korrekte måten å betegne brikkene på.

Man pleier ikke å skrive ikke "1 liter vått vann" Det er på en måte unødvendig å fortelle at vannet faktisk er vått, siden alt vann stort sett er vått ;-)

Lenke til kommentar
DIMM = Dual Inline Memory Module - kan brukes enkeltvis, før hadde vi

SIMM = Single....... - Måtte brukes parvis for å oppnå det antall bits som kreves

(tips : Gjør ett søk på http://www.webopedia.com for mer fyldig informasjon)

Det var bare i gamle dager at man brukte SIMM-brikker. Du må tilbake til EDO/Fast Page Mode ram, som man brukte til 486/Pentium og eldre for å finne maskiner som bruker det.

Lenke til kommentar
...Det var bare i gamle dager at man brukte SIMM-brikker. Du må tilbake til EDO/Fast Page Mode ram, som man brukte til 486/Pentium og eldre for å finne maskiner som bruker det.

Ja, og det kom vel fram ut fra posten min ?

....før hadde vi

SIMM = Single.......

EDIT : Leif was here

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar
...Det var bare i gamle dager at man brukte SIMM-brikker. Du må tilbake til EDO/Fast Page Mode ram, som man brukte til 486/Pentium og eldre for å finne maskiner som bruker det.

Ja, og det kom vel fram ut fra posten min ?

Mja ... det gikk ann å bruke SIMM-brikker i single også. På enda eldre hovedkort ... vi snakker virkelig "old shit" her ;-)

Men ellers er vi enige. (Burde kanskje fått det bedre fram i posten min)

Lenke til kommentar
Mja ... det gikk ann å bruke SIMM-brikker i single også. På enda eldre hovedkort ... vi snakker virkelig "old shit" her ;-)

Men ellers er vi enige. (Burde kanskje fått det bedre fram i posten min)

http://www.webopedia.com/TERM/S/SIMM.html

For modern Pentium microprocessors that have a 64-bit bus, you must use either DIMMs or pairs of SIMMs.

Altså, parvis for pentium, og enkeltvis for eldre maskiner :blush:

Har jo selv vært i besittelse av maskiner siden 286, men det er utrolig hva man glemmer på .... 10 år ?.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...