Octavian Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 DDR SDRAM - Hva er det? er det gamle sdram? DDR-DIMM - dette har jeg nå. hvis jeg kjøper et nytt HK. det støtter DDR SDRAM. kan jeg bruke DDR-DIMM i dette HKet? hvilke ram skal det egentlig ha`?? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 DDR-DIMM og DDR_SDRAM er to forskjellige navn på samme type brikker. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 DIMM = Dual Inline Memory Module - kan brukes enkeltvis, før hadde vi SIMM = Single....... - Måtte brukes parvis for å oppnå det antall bits som kreves (tips : Gjør ett søk på http://www.webopedia.com for mer fyldig informasjon) Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 DIMM er en forklaring på hva slags type minnemodul det er snakk om. SDRAM sier noe om hva slags type RAM-teknologi som brukes. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 DIMM står for, som nevnt, Dual Inline Memory Module. Det som menes her er at det er forskjellige ledere inn til brikken for lesing og skriving av data. Dette er en videreutvikling av det gamle SIMM (Single Inline Memory Module), hvor lesing og skriving gikk over de samme fysiske lederne. Det har INGENTING å si for oss i praksis, siden alle typer SDRAM/DDR-SDRAM er bygd opp som DIMM's. DDR-DIMM er bare en annen (unødvendig/tåpelig) måte å skrive DDR-SDRAM på. DDR-SDRAM er den korrekte måten å betegne brikkene på. Man pleier ikke å skrive ikke "1 liter vått vann" Det er på en måte unødvendig å fortelle at vannet faktisk er vått, siden alt vann stort sett er vått ;-) Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 DIMM = Dual Inline Memory Module - kan brukes enkeltvis, før hadde vi SIMM = Single....... - Måtte brukes parvis for å oppnå det antall bits som kreves (tips : Gjør ett søk på http://www.webopedia.com for mer fyldig informasjon) Det var bare i gamle dager at man brukte SIMM-brikker. Du må tilbake til EDO/Fast Page Mode ram, som man brukte til 486/Pentium og eldre for å finne maskiner som bruker det. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) ...Det var bare i gamle dager at man brukte SIMM-brikker. Du må tilbake til EDO/Fast Page Mode ram, som man brukte til 486/Pentium og eldre for å finne maskiner som bruker det. Ja, og det kom vel fram ut fra posten min ? ....før hadde vi SIMM = Single....... EDIT : Leif was here Endret 3. mai 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 ...Det var bare i gamle dager at man brukte SIMM-brikker. Du må tilbake til EDO/Fast Page Mode ram, som man brukte til 486/Pentium og eldre for å finne maskiner som bruker det. Ja, og det kom vel fram ut fra posten min ? Mja ... det gikk ann å bruke SIMM-brikker i single også. På enda eldre hovedkort ... vi snakker virkelig "old shit" her ;-) Men ellers er vi enige. (Burde kanskje fått det bedre fram i posten min) Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Mja ... det gikk ann å bruke SIMM-brikker i single også. På enda eldre hovedkort ... vi snakker virkelig "old shit" her ;-) Men ellers er vi enige. (Burde kanskje fått det bedre fram i posten min) http://www.webopedia.com/TERM/S/SIMM.html For modern Pentium microprocessors that have a 64-bit bus, you must use either DIMMs or pairs of SIMMs. Altså, parvis for pentium, og enkeltvis for eldre maskiner Har jo selv vært i besittelse av maskiner siden 286, men det er utrolig hva man glemmer på .... 10 år ?....... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Har jo selv vært i besittelse av maskiner siden 286, men det er utrolig hva man glemmer på .... 10 år ?....... Hehe ... husker man brukte Zip og Dip-minne til gamle Amiga'n. Sikkert state of the art minne det ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå