Benzo Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Forsøker å lage et wireless hjemmenettverk med DI-624+ koblet til Telenors ISDN/ADSL modem Alcatel Speed Touch Home. Dette modemet har fungert i flere år og fungerer utmerket inntil en D-link router settes mellom modem og PC. Det oppnås ingen kontakt mellom modem og router. Har korrekt oppsett i router - PPPoE med [email protected] og passord. Alle kabler er korrekt koplet og alle dioder på 624+ lyser korrekt. Har forsøkt med 2 ulike PC og med ulike LAN instillinger. Men problemet er ikke LAN, men at routeren ikke oppnår fysisk kontakt med modemet. Har lest D-links pressemelding om problemer med 624+ rev A3 med firmware i ver. 1.12. Min er rev A1, men jeg oppgraderte allikevel til ny firmware ver 1.18. Det løste IKKE problemet. Samme melding i routerens setupmeny "disconnected" og timeout ved forsøk på connect. Dette problemet skal kunne løses ved å sette en hub eller switch mellom Alcatel og D-Link. En slags "dummyhub" bare for å oppnå kontakt. Da skal angivelig router og modem starte å kommunisere uten videre. Har noen her erfart dette? Jeg har ingen hub liggende å slenge, så før jeg kjøper en... Har også lest at problemet er at Alcatel modemet har problemer med reversert polaritet. Man kan derfor lage seg en ethernetkabel som har en vanlig RJ45 kontakt i den ene enden og med reversert pinne 1/2 og 3/6 i andre enden. Flere har erfart at problemet løses med en slik kabel. Noen i dette forum som har erfart dette? D-Link har angivelig vedlagt en gul ethernet spesialkabel med alle nye D-link routere som skal benyttes ved kontaktproblemer. Denne fulgte ikke med min nyinnkjøpte DI-624+ Utrolig at dette ikke informeres om på D-link supportside. Telenor må ha sendt ut tusenvis av Alcatelmodem som ikke fungerer med 624+ Lenke til kommentar
Benzo Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Det virket! Fikk idag laget en ethernet kabel med reversert polaritet og DI-624+ fikk straks kontakt med Alcatel modemet. Etter et raskt oppsett i PPPoE og 2 min connection var jeg online. Utrolig at det kunne løses etter utrolig mange timer med testing og utprøving av ulike metoder! Og D-link har ingen informasjon om dette på sin supportside. De har heller ikke svart på epost angående dette problemet. Uansett hva du forsøker av ulike instillinger i dlink router setup vil D-Link DI-624+ altså aldri kommunisere med Telenors Alcatel Isdn/Adsl modem Speed Touch Home uten en hjemmelaget spesialkabel. Denne må forøvrig ikke forveksles med en krysset kabel. Det er kun ledningene som fører strøm som reverseres. Poster link til hvordan lage denne kabelen ved forespørsel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå