Arsenal_RULES Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Har et lite problem, å lurer på om dere trofaste gamere, kan nevne alle skandinaviske spillutgivere dere kommer på??? Tusen takk på forhånd Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) De som man skulle tro var skandinaviske er her allikevel hoder i andre land som hjelper til. Vi har jo disse som produsere BF2 i sverige, de som har mekka hitman serien og funcom. Alle disse er nok ikke så skandinaviske som vi skulle tro allikevel. i tillegg til dette så er det jo er hav av skandinaviske barnespill som jeg ikke har oversikt over.. Hva skal du bruke denn oversikten til? MazeKing Endret 3. mai 2004 av Mazeking Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Dice,Funcom,Interloop,Remedy Det er bare Funcom av disse som er spillutgiver. Resten er spillutviklere, en ganske vesentlig forskjell. Jeg er ikke helt sikker på hva Arsenal er ute etter. En oversikt over Skandinaviske utgivere, distributører eller utviklere? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 IO Interactive, de står bak Hitman-serien. Mediamobsters, de står bak Gangland. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Dice,Funcom,Interloop,Remedy Det er bare Funcom av disse som er spillutgiver. Resten er spillutviklere, en ganske vesentlig forskjell. Jeg er ikke helt sikker på hva Arsenal er ute etter. En oversikt over Skandinaviske utgivere, distributører eller utviklere? sikkert utviklere...distributører må da vel være ganske så uinteressant? Lenke til kommentar
Döden Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Dice,Funcom,Interloop,Remedy Det er bare Funcom av disse som er spillutgiver. Resten er spillutviklere, en ganske vesentlig forskjell. Jeg er ikke helt sikker på hva Arsenal er ute etter. En oversikt over Skandinaviske utgivere, distributører eller utviklere? Hva legger du egentlig i definisjonen spillutgiver siden du ikke kaller Funcom en spillutviklere ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 spill utgiver = EA, EIDOS, atair, selskaper som står for selve organiseringen av utgivlesen av spill, ikke selve spill design og slikt. spill utvikler = blizzard, valve, iD software, og feks. Dice, funcom, Interloop (sikker på at det ikke er innerloop?) og remedy.. f.eks. så utviklet Dice Battlefield1942, men det var EA games som gav det ut. remedy laget Max payne, men det var rockstargames som gav det ut Det finnes selvsagt selskap som både utvikler og gir ut spill selv, noe jeg tror funcom gjør.. andre som gjør det er EA games (EA-pacific utvilker, moderselskapet gir ut, i.e. C&C generals)) UBI og LucasArts både utvilker og gir ut spill selv Lenke til kommentar
Döden Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 spill utgiver = EA, EIDOS, atair, selskaper som står for selve organiseringen av utgivlesen av spill, ikke selve spill design og slikt. spill utvikler = blizzard, valve, iD software, og feks. Dice, funcom, Interloop (sikker på at det ikke er innerloop?) og remedy.. f.eks. så utviklet Dice Battlefield1942, men det var EA games som gav det ut. remedy laget Max payne, men det var rockstargames som gav det ut Det finnes selvsagt selskap som både utvikler og gir ut spill selv, noe jeg tror funcom gjør.. andre som gjør det er EA games (EA-pacific utvilker, moderselskapet gir ut, i.e. C&C generals)) UBI og LucasArts både utvilker og gir ut spill selv Hehe. Er fullstending klar over dette. Men en flott liste for de som ikke er klar over det indeed. Egentlig uttalelsen til godest "Pastorene" jeg egentlig lurte på. Lenke til kommentar
TST Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Dice,Funcom,Interloop,Remedy Det er bare Funcom av disse som er spillutgiver. Resten er spillutviklere, en ganske vesentlig forskjell. Jeg er ikke helt sikker på hva Arsenal er ute etter. En oversikt over Skandinaviske utgivere, distributører eller utviklere? Hva legger du egentlig i definisjonen spillutgiver siden du ikke kaller Funcom en spillutviklere ? Det var nok bare en skrivefeil fra Pastoren sin side. Funcom er både utgiver og utvikler. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Dice,Funcom,Interloop,Remedy Det er bare Funcom av disse som er spillutgiver. Resten er spillutviklere, en ganske vesentlig forskjell. Jeg er ikke helt sikker på hva Arsenal er ute etter. En oversikt over Skandinaviske utgivere, distributører eller utviklere? Hva legger du egentlig i definisjonen spillutgiver siden du ikke kaller Funcom en spillutviklere ? Av de på den listen er det kun Funcom som både utvikler og utgir spill, og som dermed kan defineres som spillutgiver (i tillegg til spillutvikler). Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Takk for svarene... Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 [pirke]Det heter Innerloop. Ikke Interloop.[/pirke] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå