Gå til innhold

hjelp meg litt med og få dama mi tilbake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bare til informasjon:

jenten er klammeform, som elever har lov til å bruke, men ikke lærere eller læreverk.

Er en form som kom for å skape tilnærming mellom dialekter elns. Det er derimot ikke "ekte" bokmål..

Lenke til kommentar

Et par synspunkter :

* Jeg synes hun jenta de krever sinnsykt mye uten å gi av seg selv. Det er et par ting du må finne ut på egenhånd, men det må hun også.

* Setter hun krav til deg, kan du sette krav til hun også.

* Hva du skal finne ut av, som du ikke vet, og som er årsaken til denne tråden, kan vel ingen av oss hjelpe deg med siden vi bare vet...ingenting.

* Eneste tips jeg kan gi er "enten eller", dvs få ordnet opp relativt kjapt, eller meng deg med kameratene dine (men ikke mas om dama, da blir de dritt lei, tru meg) og hun vil være "glemt", i den grad hun kan bli.

gi oss svaret på denne tråden uansett hvordan det går ?

Lenke til kommentar

Da dropper vi norskundervisningen.

Er du sjalu? Det var jeg også en stund, inntil jeg fant ut at dersom jeg ikke tok meg selv KRAFTIG i nakken, ville jeg støte henne fra meg. Sjalusi er vanskelig - men det er DITT problem som DU må løse. Du må kunne stole på henne - hvis ikke vil dine mistanker før eller siden bli virkelige. Og da er det din egen feil at så skjer.

Det beste vil kanskje være å ta en prat under 4 øyne med henne, fortelle henne hvordan du har følt og si at du skal forsøke å forandre deg. Ikke _lov_ at du skal gjøre det - bare lov at du skal forsøke. Så risikerer du ikke å såre henne fordi du kanskje ikke klarer å skjerpe deg. Og ikke glem å be om unnskyldning for din oppførsel.

Du bør også si til henne at du ønsker å arbeide med forholdet deres og deg selv, men hun må være villig til å støtte deg. Om hun forlanger at bare du skal gjøre jobben, forstår hun ikke hva et forhold er. Man er ALLTID sammen om ting - selv om det er den ene som har hovedoppgaven. Dessuten må man alltid være villig til å inngå kompromisser - det er ikke alltid at man får det slik man selv ønsker, og må gi litt etter for at den andre skal gi etter. Og så blir man forhåpentligvis enige til slutt.

Ser at noen foreslår "enten eller". Jeg tror ikke du er i en posisjon til å gjøre det der. Jeg tror jeg kan garantere deg at dersom du gir henne et ultimatum (sånt gjør man ALDRI i et forhold), sier hun takk og kjøss meg i brunøyet. Vi menn er greie slik - kvinner er som oftest litt mer kompliserte.

Finn ut om hun er interessert i å jobbe med forholdet. Hvis ikke, gjør det slutt og kom over henne så kjapt du kan. Min forlovede og jeg har hatt mer problemer enn de langt fleste par opplever (vi ble tvunget til å slå opp mot vår vilje), så jeg VET hvor tøft det kan være.

At hun sier at hun ikke elsker deg slik hun gjorde for 1 måned siden tolker jeg dithen at hun er lei av hvordan du har vært mot henne. Det betyr neppe at hun ikke er glad i deg - men du må nok jobbe litt for å få tilbake det dere hadde.

Lykke til - men husk at hun ikke kan forlange at bare du skal gjøre jobben. Er hun interessert i et forhold, får hun gjøre sin del. Hvis ikke er det dødfødt...

Lenke til kommentar
Ser at noen foreslår "enten eller". Jeg tror ikke du er i en posisjon til å gjøre det der. Jeg tror jeg kan garantere deg at dersom du gir henne et ultimatum (sånt gjør man ALDRI i et forhold), sier hun takk og kjøss meg i brunøyet. Vi menn er greie slik - kvinner er som oftest litt mer kompliserte.

Finn ut om hun er interessert i å jobbe med forholdet. Hvis ikke, gjør det slutt og kom over henne så kjapt du kan. Min forlovede og jeg har hatt mer problemer enn de langt fleste par opplever (vi ble tvunget til å slå opp mot vår vilje), så jeg VET hvor tøft det kan være.

"Enten eller" er ikke nødvendigvis et ultimatum, men akkurat hva du beskriver i avsnittet under

Lenke til kommentar
Vell, hjelper kanskje ikke så mye, men det er som sagt flere fiske i havet.

Vel, hva skal man med fisk i havet da! Det er jenta han snakker om. :p

Mitt tips: Gi henne tid til å tenke, og ikke kontakt henne så altfor ofte for kanskje hun etterhvert begynner å savne deg og vil ha deg tilbake...

Men som sagt, det er nok av jenter ute i verden selv om man ikke vil tro det når man er oppslukt i ei jente. Du kommer 98% sjangse for å møte ei annen ei som du kommer tl å få følelser for, og dere kommer til å få det bra ;)

Lenke til kommentar

hehe...... alle dere er morsome! Greit at norsken min er litt ræva, men forstår det nesten 100%. Hva betyr ultimatum?

Greit at det finnes flere fisker der ute, men er det lett og få den som " veier " mest da? og den beste som jeg passer meg? Neppe....

men det jeg har funnet ut nå er at hu blir sjalu hvis jeg drar på fester og sånt.

og hu blir sur når jeg sier at jeg skal på fest!

vet ikke helt hvorfor, hvis hu ikke elsker meg som før.

noe svar på det eller?

Lenke til kommentar

noen ganger får det meg til og tenke, leker hu kostbar? tester hu meg ut og sånt?

skal jeg leke kostbar tilbake, eller skal jeg late som ingen ting? og bli med på leken hennes....?

kanskje hu er sånn for at hu vil ha bevis på at jeg elsker henne og at jeg kan forandre meg for hu.

Lenke til kommentar

syntes det er veldig mange her som er ekkel og kjefter på vedkommende, ha litt medfølelse da. den han elsker har tenkt å gå ifra han...... det er jo helt forferdelig. hva med å gi noen gode tips?, det er mange som gjør det og det er bra men mange som sier "haha, har du driti deg slik ut kan du bare glemme hu og sånn", hva er det for noe da?

selv har jeg ingen tips til deg men lykke til, håper dere finner tonen igen......

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

"Ultimatum" betyr i denne sammenhengen å sette helt klare og faste premisser for at forholdet skal vare eller ikke. Det var forresten akkurat det Arbeiderpartiet gjorde for noen stortingsperioder siden ved å si at hvis de ikke får minst 36,9% oppslutning så gidder de ikke å være i regjering.. og gjett hva som skjedde.. Her sitter vi med Krf og de andre småpartiene i regjering. :roll:

Henrik2k: Jeg synes ikke folk her er spesielt ekkel mot tritran. De gir mange kloke ord og gode råd. Hovedsakelig går rådene ut på å ha en seriøs samtale med henne og finne ut hva dere vil med forholdet og hvordan dere kan få det til å fungere eller om dere skal gjøre det slutt. Et forhold krever også at begge er interresert i det. Hvis den ene parten (ho) ikke ønsker å fortsette så er det faktisk fint lite å gjøre enn å innse at det er slutt og komme over det.

Det er ikke lett for nybegynnere (17 åringer) å finne ut av alle ting som gjør at et forhold skal fungere. De fleste erfarer og finner ut slike ting i løpet av en rekke forhold i tenårene og 20-årene. Først etter mange mindre forhold mener jeg man er har erfart nok til og moden for å ta steget å gifte seg, få unger og satse på å være sammen resten av livet. Det finnes sikkert hjelp å få av de som har erfaring fra før, kanskje til og med en bok om "hvordan få forholdet til å fungere" eller noe sånnt. Innholdet krever nok en god del tankearbeid så det er neppe slukt på en rask gjennomlesing en kveld eller to, men det er sikkert lurt å lese for å få med seg de viktigste retningslinjene man bør følge i et forhold.

Uansett: Håper dere får pratet ut skikkelig og at det ordner seg. Hold oss oppdatert da.

Lenke til kommentar
men det jeg har funnet ut nå er at hu blir sjalu hvis jeg drar på fester og sånt.

og hu blir sur når jeg sier at jeg skal på fest!

Du sa at ditt problem var at du ble drittsekk når du var sjalu. Hvordan oppfører hun seg når hun er sjalu? Kan kanskje ta litt etter hun så har du et problem mindre?

Satte problemstilling litt på kanten..

Endret av dub
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...