wolf5 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg har et lite LAN hvor alle maskinene har Windows XP. Problemet mitt er at når jeg nå oppretter en ny share på den ene maskinen min så vises den for de andre PCene i nettet, men de har ingen tilgang til å se innholdet. Når jeg velger egenskaper på deling så viser det at gruppen "Alle" har tilgang til sharet (mener jeg la til en spesifik bruker i tillegg og prøvde å mappe opp disken fra en annen maskin med denne brukeren). Har kun sett dette problemet på denne ene PCen da den har de fleste sharene i LANet. De gamle sharene mine fungerer delvis. Noen fungerer helt fint mens andre gjerne lister første nivået under sharet, men dypere enn første nivå er ikke tilgjengelig. Alle diskene mine er partisjonert med NTFS. Tidligere har jeg erfart at noen filer i et share har vært utilgjengelig for de andre maskinene. Dette har skjedd de gangene jeg har flyttet noen filer fra samme partisjon utenfor sharet til under share-katalogen. Jeg sitter og spekulerer i om det er noen skjulte attributter jeg ikke ser. Når man flytter filer fra en annen partisjon skjer det en reel kopiering og attributten blir satt korrekt. Jeg tror at når man flytter filer fra samme partisjon så er det kun en reallokering i "FAT"'en. Dermed settes gjerne ikke de rette attributtene? Noen som har erfaring med dette problemet?? (dette problemet skjedde nylig etter noe hardware trøbbel. måtte ta ut alle enhetene i maskinen og plugge dem på plass igjen) (Jeg har slått av opsjonen for enkel fildeling) -Wolf5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå