Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvilket anti-virus program som blir oppdatert oftest og som har best "detection rate"? Hørt at AVG var veldig gode på det, så av anti-virus program trenger jeg det beste jeg får tak i!

PS: må kunne scanne email`s via Outlook :)

Lenke til kommentar

hvorfor ikke fortsette med å bruke avg?

jeg bruker det og det er bra oppdatrert

03,05.04 er siste update på avg.

norton er ikke så bra,jeg hadde det først ,helt til jeg fikk ett virus

som slettet norton programmet.

eneste antivirus prog som kan bli slettet av ett virus

Lenke til kommentar

Denne da:

Fw kan sikkert disables eller unngå v/custom install .

Exclusive offer for Microsoft customers. Free 12-month software subscription to CA's eTrust EZ Armor-LE Antivirus and Firewall security suite. Valid for new users only. Limit 1 per household. Not to be combined with any other offer. Customers may elect to upgrade to eTrust EZ Armor with enhanced firewall functionality. Annual subscriptions can be renewed after first year at current renewal rate.

http://www.my-etrust.com/microsoft/registe...16CCB89CBF66B3E

Lenke til kommentar
f-secure er ræva ,update 1 gang i året,er min erfaring

Har F-Secure på mange av maskinene på universitetet. Syns den har kjappe oppdateringer jeg, oftere enn Norton ihvertfall.

F-Secure er egentlig en kombinasjon av 3 forskjellige AV-scannere i ett produkt: AVP (Kaspersky), F-PROT (Frisk), i tillegg til en ren heuristisk scanner. Av disse separate enginene må jeg si AVP er veldig rask med oppdateringer (gjerne daglig).

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Trend oppdaterer ofte og etter behov. Da Netsky herjet på det værste kom det 1-2 oppdateringer om dagen.

Pc-cillin har eget valg for å disable brannmuren. Siste PC World Norge tester brannmur og anti-virus. CA eTrust Antivirus + CA EZ Firewall 3.7 vant testen og fikk dermed "best i test". PC-Cillin Internet security fikk "mest for pengene" og kom på en tredjeplass rent poengmessig.

Lenke til kommentar
Denne da:

Fw kan sikkert disables eller unngå v/custom install .

Exclusive offer for Microsoft customers. Free 12-month software subscription to CA's eTrust EZ Armor-LE Antivirus and Firewall security suite. Valid for new users only. Limit 1 per household. Not to be combined with any other offer. Customers may elect to upgrade to eTrust EZ Armor with enhanced firewall functionality. Annual subscriptions can be renewed after first year at current renewal rate.

http://www.my-etrust.com/microsoft/registe...16CCB89CBF66B3E

Jeg har veldig gode erfaringer med etrust. Veldig enkel å konfigurere i tillegg til at den ikke blander seg for mye i annen programvare (norton). Ellers har jeg hatt mye erfaring med norman som i og for seg er ok. Likevel er etrust etter mitt syn ett helt greit valg. :)

Lenke til kommentar

Prøver CA Ez-trust antivirus nå ,siden jeg sto bak anbefalingen (installert u/firewallen ,har hw firewall)

Ser veldig bra ut , kjørt med det par dager .(brukte AVG6.0 free før).

:thumbup:

Ikke merket at det bruker mere ressurser enn avg .

Tror nok jeg fortsetter å ha det , iallefall de neste 12 mnd som

gir gratis aut. support/oppdatering .

....

Lenke til kommentar

jeg kunne også tenkt meg å bytte Virus prog. har seff Norton jeg å. nå har jeg NIS 2003 på min master pc. ser at den bruker endel resurser ja. særlig under oppstart. skal bytte snart.

prøvde BitDefender på laptoppen, som jeg da har forsatt med. denne er ikke særlig lett å konfiguere faktisk, særlig hvis du skal på internet og koble til nettverk.

Lenke til kommentar

Brukt symantech fra ca. 1997 til begynnelsen av 2003 .

Ble alt for mye dill dall i norton pakkene til slutt syns jeg .

Engelskspråklige kaller det "resource hog" idag .

Men for all del utover det er det bra programmer .

Grunnet en eldre PIII/800mhz laptop med 384MB minne og xp på,

som brukes i arbeidsammenheng gikk jeg over til AVG på den .

Angret ikke et sekund .

Må alltid tune systemer av den kapasiteten max for å oppleve

ytelse som ikke føles hindret av "tung" software .

Etter dette ble symantech hevet ut fra hjemmemaskin også

til fordel for AVG og nå altså CA ez-trust .

...

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt et par VELDIG virus-fokuserte arbeidsdager nå og jeg benyttet anledningen til å teste Symantec vs trend micro. :devil:

Symantec fant 1 virus som han ikke kunne slette, isolere eller renske. Trend Micro fant 4 virus på 54 filer. 3 filer ble rensket, resten ble jeg spurt om jeg ville slette og det gikk uten problemer! :thumbs:

Det er opplevelser som dette hvor jeg blir sikker på hva jeg foretrekker. Det blir nok Trend Micro som vant! (igjen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...