RiviEr Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg har problemer med og instalere ATI drivere uten at XP auto instalerer driverne ved oppstart. Når den gjør det ser jeg på maskin varen at under kjermkort er ALL-IN-WONDER RADEON 9800 SERIES og ALL-IN-WONDER RADEON 9800 SERIES SECONDARY disabler jeg den nederste får jeg nesten 50 x fps i spill. Men jeg vil gjerne boote opp xp uten at den setter opp drivere for meg, og instalere ATI`s siste drivere, og så få de ekstra tillegs menyene under propertied ved display. takk. Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 du skal vel normalt først installere driverne til Hardware og deretter sette hardwaren in i hovedkortet. du skal også kunne gå inn i enhetsbehandling (venstre klikk på min datamaskin) og derifra enten installere ny driver eller slette den nåværende. Lenke til kommentar
RiviEr Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 dette er ikke tilfellet jeg mener. Maskinware wizarden som popper opp ved opstart vil jeg deaktivere, slik at jeg kan instalere ATI driverne for seg selv. Det xp gjør nå er at når jeg har uinstalert alle drivere, jeg har til og med brukt spesial uninstalere. Booter pc`en. Med en gang jeg er i windows begynner xp og sette opp drivere. Jeg har ingen mulighet og velge avbryt eller stopp. Slik at når jeg så velger og instalere ATI drivere. Blir det kluss pga av at XP har rota det opp allerede. Evig runde med XP Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 ok , men ødelegger dette for noe da? jeg har selv hatt hardware hvor xp har oppfatta hva det er og installert drivere for det. MEN de driverne som du får med hardwaren går jo automatisk inn som de brukte driverne. Lenke til kommentar
RiviEr Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 ja det ødelegger. problemet er at man ikke får standard oppsettet til ATI , slik at jeg ikke kan velge agp mode, fast write etc. OG jeg vet at fast write og agp mode nå er deaktivert, siden fps i far cry er halvert siden jeg brukte win2k, og når jeg "forcer" med og instalere ATI setup oppå xp auto install. ser jeg at fast write og agp mode er greya pga av conflikter. så dette må jeg finne ut. Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Du vet at du kan endre disse tingene i bios? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 -Boot til "enable VGA mode" via win oppstart og F8 . -Avinstaller alle eksisterende grafikk drivere i vga safe/modus. -Deretter reinstallerer du AGP driveren fra chipset cd'n til hovedkortet . (sikkert denne som tuller til siden du ikke får kortet i AGP modus, vært borti det selv et par ganger ) -Reboot til vanlig windows , la hw wizarden finne den nye hw'en men trykk cancel på alle boxer med driver installasjon. Da har du et ikon nede i systray som sier hw er installert men ikke virker skikkelig . -Kjør da gjennom ATI setup.exe og reboot når programmet ber om det . ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå