Gjest medlem-23990 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 In the Style section last summer we profiled a Los Angeles writer named Micah Ian Wright, who'd just published a shrill antiwar poster book called "You Back the Attack! We'll Bomb Who We Want!" In his book, he described himself as a veteran of combat, a former Army Ranger whose experiences during the 1989 invasion of Panama turned him into a peacenik. In interviews with The Post and other media, he played up that background. Wright, it turns out, is a liar. He never served in the military -- and confessed that last week to his publisher, Seven Stories Press, after we insisted on evidence of his service. Pursuing a tip from real Rangers who'd never heard of Wright, we filed three Freedom of Information Act requests with separate Army commands -- and last month finally confirmed that Wright never served. Wow. For at det han sier skal høres litt mer troverdig ut, dikter han opp at han er en krigsveteran for å så stå imot krigen. Hvorfor?? Var ikke grunnlagene i boken hans nok kanskje? Lattis. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Wow. For at det han sier skal høres litt mer troverdig ut, dikter han opp at han er en krigsveteran for å så stå imot krigen. Hvorfor?? Var ikke grunnlagene i boken hans nok kanskje? Lattis. Virkelig ironisk blir det forsåvidt når øverskommanderende kan skilte med samme taktikk. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Virkelig ironisk blir det forsåvidt når øverskommanderende kan skilte med samme taktikk. Ja vel. Men så kommer faktaene! 1. Bush var en pilot, en god pilot. 2. Bush har aldri sagt at han er en krigsveteran. 3. Bush fløy inn på flåten i Irak i et fly, fordi han var engang en pilot. 4. Hvordan er dette samme taktikk som å gi seg ut for å være noe man aldri har vært? Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Har noen noensinne sagt at han er en GOD pilot? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Forsåvidt så har jeg aldri hørt om denne forfatteren, så jeg bryr meg skremmende lite om hvorvidt han har jugd på seg militærbakgrunn eller ei. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Av anti-krigsbøker kan jo Intet nytt fra Vestfronten anbefales. Samtidig er den litt deprimerende, for to tiår etter at den kom ut var vi i gang med andre omgang... Erich Maria Remarque mangler i alle fall ikke cred, allminnelige, tysk, vernepliktig fotsoldat låst fast i skyttergravenes helvete i fire år... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) han løy fordi det hjelper på troverdigheten når en krigsveteran går ut mot krig... Det hjelper på medfølelsen..."wow selv krigerene går ut mot krigen" lissom .... slik har det vel vært siden Vietnam veteraner gikk ut i protest mot krigen i vietnam... og fløy Bush flyet selv? jeg trodde det var en toseter elns? hentet fra artikkelen på CNN ABOARD THE USS ABRAHAM LINCOLN (CNN) -- When President Bush arrives Thursday aboard the aircraft carrier USS Abraham Lincoln, he will be sitting in the co-pilot's seat of a U.S. Navy aircraft. edit: det var en S3 Viking (4 seter), og det er IKKE merkelig at han ikke fly/landa selv, Land basert flyging vs. sjø basert carrier flyging er noe helt forskjellig, samme om han var flyvåpenets beste pilot, så hadde de ikke latt ham lande ett fly selv på en carrier... Endret 4. mai 2004 av MrLee Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Ja, jeg tror faktisk han har fått bemerkninger fra tjenesten for å ha vært en god pilot, ellers ville jeg ikke ha sagt det. Bush fløy ikke flyet selv nei, han fløy i flyet. Men som sagt var det mange antikrigsfolk som reagerte på dette og begynte å si at Bush latet som om han var en pilot eller noe. Litt latterlig siden han en gang var en pilot... Jeg bare lurer på hvorfor en antikrigsforfatter må lyge på seg en hel bakgrunn for å skrive en bok. Er ikke det han sier nok i seg selv? Tydeligvis ikke. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Seixon Skrevet 04/05/2004 : 20:53 Jeg bare lurer på hvorfor en antikrigsforfatter må lyge på seg en hel bakgrunn for å skrive en bok. Er ikke det han sier nok i seg selv? Tydeligvis ikke. Kanskje denne forfatteren er en dust? For å være ærlig kjenner jeg ikke så mye amerikansk anti-krigslitteratur, annet enn fra etter Borgerkrigen, selv om jeg vet det ble skrevet mye i kjølvannet av Vietnamkrigen, men om du hopper Atlanteren vil du finne bøker og filmer i bøtter og spann som sier noe om hva krig gjør med mennesker. Alle tyske etterkrigsforfattere skriver om krig og krigens påvirkning i en eller annen form, selv - eller kanskje særlig - når de ikke skildrer krig direkte. Günther Grass. Sigfried Lenz. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Hemingway var, på tross av hva mange kanskje tror, motsander av krig. Baldviking; har du lest noe av Günther Grass? Lurte på om jeg skulle prøve "I krabbegang"... Edit: Heinrich Böll hører vel til blant de forfatterne du nevnte Endret 4. mai 2004 av Antikapitalist Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Antikapitalist: Jeg har kun lest Blikktrommen. Ellers har jeg lest mest Sigfried Lenz. Han er veldig psykologiserende. Tysktime er god. Tett handling. Eksersersplass er helt motsatt. En murstein av en bok, uten mye direkte handling, men med veldig mørk tone som ligger under det hele. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Blikktrommen er jo kjent. Tror den er filmatisert til og med. Har ikke lest den, men sikkert verdt en titt. Blir litt off-topic nå, men - leser du mye? Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Blikktrommen er filmatisert. Handlingen foregår i Danzig, dagens Gdansk, som ble fristad etter første verdenskrig, men ønsket tilbakevending til Tyskland. Gjett om en viss fyr med bart fikk massiv støtte der? Hovedpersonen er en liten gutt. Filmen ses mye gjennom hans øyne. Litt gammel, men anbefales! Jeg leste mye da jeg var tenåring. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Vel, jeg håper ikke du sluttet i tenårene! Er glad i å lese selv, spesielt nå som jeg føler jeg er moden nok til å fordøye det meste. Har blitt mye norsk i det siste (Askildsen er en personlig favoritt), men prøver å få meg med noen internasjonale forfattere også; foreløpig har jeg stort sett begrenset meg til klassikerne. Skal ta en titt på Günther! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Ja, jeg tror faktisk han har fått bemerkninger fra tjenesten for å ha vært en god pilot, ellers ville jeg ikke ha sagt det. jeg sa ikke at han ikke var en god pilot, det har jeg ingen informasjon om, men at han ikke fløy selv... Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Bush så bare utrolig teit ut der han vagget seg frem med to beltestropper i skrittet og pilothjelmen under armen.. Han vil vel utgi seg for å være en krigsveteran, slik som vår venn Mr. Wright... for å få litt mer kred... Lenke til kommentar
Decline Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Siden alle plutselig har lest så mye, noen som har lest noe av Bjørneboe? Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Har lest en del av Bjørneboe ja. Noe spesielt du tenkte på? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Bush så bare utrolig teit ut der han vagget seg frem med to beltestropper i skrittet og pilothjelmen under armen.. Han vil vel utgi seg for å være en krigsveteran, slik som vår venn Mr. Wright... for å få litt mer kred... OK, det er nettopp dette jeg snakket om. Bush var en pilot før. Nå var han utstyrt som en pilot på flåten i Gulfen. Hvordan i all verden prøver han å gi seg ut for å være en krigsveteran??? Fordi han har pilotutstyr på seg? Latterlig sagt av deg, ikke minst viser det hvor vridd du er. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Har lest en del av Bjørneboe ja. Noe spesielt du tenkte på? Tja, har bare lest en bok da Stillheten. Synes ihvertfall dette var en meget bra bok. Om det ikke hadde vært for at jeg bor i Spania skulle jeg lest flere Men får ta med meg det jeg får plass til i sommer... Har du noen tips om bøker? Liker slike som stillheten, med tanker om verden, sosialsme osv osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå