Glenn71 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg er litt i villrede når det gjelder valg av kamera. Det jeg er ute etter er et kamera med litt mer zoom en det jeg har i dag. Kamera jeg har nå er Nikon Coolpix 3100, og jeg synes zoomen her blir for lite. Jeg vil ha en zoom som er rask og som kan zomme lenger en det jeg har nå, så jeg kan fotografere ungene mine når de er ute å leker uten at jeg må sitter helt ved siden av dem for å få bra bilde. Er det noen som vet de sterke og svake sidene ved disse to kameraene eller er det noen andre kamera i den samme prisklassen som er å anbefale isteden? Mvh Glenn Ove Bryni Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Du bør også vurdere Olympus C770 (eller andre i samme serien, C7x0), og eventuelt også Canon S1 IS. Jeg er veldig fornøyd med C730. Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg vurderer de samme alternativene selv. Panasonic er mye tyngre, har optisk bildestabilisator og er nesten 2000 kr dyrere. Bildestabilisatoren gjør at du kan utnytte hele zoomområdet uten å dra med deg stativ. Tyngden og prisen gjør at det er mye nærmere de billigste speilrefleksene, men linsa alene ville kostet "skjorta" til en speilrefleks. Hadde Panasonicen hatt mulighet for "RAW"-format og vært 200g lettere hadde jeg ikke vært i tvil. Heller ikke om den hadde krøpet under 5000kr. Det blir nok "vente og se" litt til for min del. Lenke til kommentar
Glenn71 Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg leste her på forumet at Minolta sitt kamera var raskere på autofokusen en Olympus sitt kamera. Og siden jeg kommer til å ta en del bilder av ungene mine så er det en fordel med rask zoom/autofokus. Mvh Glenn Lenke til kommentar
znapper Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 dcresource har bare review på Minolta Dimage z1 og den finner du her: http://www.dcresource.com/reviews/minolta/...iew/index.shtml Panasonic fz10 sin review finner du her: http://www.dcresource.com/reviews/panasoni...iew/index.shtml Ellers tror jeg det lønner seg å bruke google å lese et par-tre reviews på hvert kamera for å få syn på det fra flere vinkler. Da kan man jo lettere gjøre seg opp en mening selv. Lenke til kommentar
Glenn71 Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Da har jeg bestilt kamera fra USA. Det ble Panasoniq DMC -FC10-K og 256 SD brikke. Så nå bare venter jeg på å få tracking nummeret til Fedex. Mvh Glenn Lenke til kommentar
vannmelonen Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Hvordan gikk forsendelsen? Har du mottatt kameraet? Er du fornøyd? Hva måtte du betale totalt? Hvor bestilte du? Hehe- Mange spørsmål. Jeg har samme dilemma selv! Men Z2 er billigere dog.. . Vannmelonen Lenke til kommentar
Glenn71 Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Husker ikke hvor mye det kom på totalt men jeg fikk forsendelsen i løpet av 3 dager med Federal Express. Så bra service har dem på B&HPhoto. Jeg kommer garantert til å handle der igjen. Seriøs butikk, og rimelige i forhold til prisene her hjemme. Tror jeg sparte nesten 2000,- kroner på å handler via dem. Har sett kamera mitt i norge til 6700,- og da er det bare med en 16 mb brikke og der har man ikke plass til så mange bilder. Eneste jeg oppdaget når jeg kom inn i en kamera butikk med pakken min og skulle se etter en kamera veske så gikk alarmen når jeg skulle ut igjen, og det viste seg at det satte en alarm brikke både på kamera esken og minne brikken. Men det gikk greit. Har tatt over 1000 bilder med den alt og det blir kjempe fine bilder. Men det er litt vanskelig å fokusere når det er skumring, og det er noe som er litt dumt, men der har jeg et annet kamera som jeg kan bruke. Jeg har fotografert på 36x zoom uten stativ og det ble ganske bra. Digital zoom er jo ikke noe særlig å bruke hvis man skal få bra bilder men det er litt artig og prøve. 12x zoom fungerer perfekt uten støtte men man må være litt stødig på hendene fordet, men bildene blir veldig bra. Har brukt det en del når jeg har fotografert ungene mine ute under lek, og det blir så naturlige bilder. Slipper det gjøre seg til foran kamera ansiktet. Så det er absolut å anbefale å bestille fra USA. Men husk at man betaler ikke toll på kamera og kamera utstyr, men 24% mva. Og man beregner mva'en ut ifra frakten og prisen på varen. Og så blir det fortollings gebyr på en hundrelapp eller to. Men det er enkelt å fortolle det selv også hvis man bare leser en lett forklaring på tollvesenet. Mvh Glenn71 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå