Gå til innhold

Vil 6800 ULTRA synke fort i pris?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gud for et dumt spørsmål. det har ikke kommet på markedet enda, og du forventer at folk her skal vite om det faller i pris fort? det er jo ingen som vet hva de forskjellige kortene kommer til å koste en gang.

Muligens.

Men regnet med at det dalet fortest i begynnelsen. Er uansett spent og se hva prisen blir.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Tror at prisen på nvidia sitt kort kommer til å dette avhengig av konkuransen di får fra ati. Viser det seg at ati kommer med et kort som yter ca likt så kommer det til å bli en priskrig...

Blir nye modeller innført faller jo di gammle i pris til et vist nivå (har sett for eksempel ati 9800 pro til 1786kr)...

Lenke til kommentar
512 mb kortet har ddr3 ram

er det ddr 2 ram på 256mb kortet da?

DDR1 om jeg ikke er altfor trøtt...

Ultra skal ha GDDR3.

Pro skal ha GDDR3

Non-ultra skal ha DDR1

Gankse uavhening av størrelsen så vift jeg vet. Hvis ikke jeg er for trøtt :sleep:

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Jeg tipper egentlig at det kommer mer an på ytelses forskjellene på x800 vs 6800 kortene. Dersom en av dem kommer svakere ut kan det være at prisene blir presset tidligere. Dersom 6800 Ultra er mye svakere enn x800 pro vil jeg tro at de vil slite med å ha høye priser lenge. Men det er jo vanskelig å spå.

Desverre er det utelukket for meg å kjøpe noen av disse på en lang, lang stund.. :(

Lenke til kommentar
det blir vist bare laget 10000 av geforce 6800 ultra,så det blir ikke så lett og få tak i.

http://www.theinquirer.net/?article=15659

så på linken din:

It seems that the next project for Nvidia and TSMC is to be Nvidia NV41. This is described as a 175 million transistor, 8x or 12x pipeline part set for announcement at E3 very soon .

nv 41,kommer hvis også billigere versjoner av kortet ut.

Lenke til kommentar
Personlig venter jeg på 512MB DDR Versjonen med ATI Express og saker..

PCI Express? :)

Som de andre her sier, det er nok usannsynlig at det skal droppe i pris sånn med en gang. ;)

*sjokkert* :scared: hvordan kan jeg finne på og si ATi Express :/

Blitt for mange ATi vs nVidia diskusjoner på forumet her, må ha blitt påvirket:)

Selvfølgelig mente jeg PCI Express:0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...