Gå til innhold

Regne ut en uke fram i tid

Anbefalte innlegg

Jeg har et upload script, og vil at alle bildene som er en uke eldre enn "dagens dato" skal slettes. Jeg vet hvordan jeg sletter filer osv. Men hvordan regner jeg ut en uke fram i tid, hvis jeg har lagret datoen på når bildet ble lastet opp i databasen? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lurer på om kanskje dette gjør det:

function delfile($dfile){
$time = filectime($dfile); 
   $time=time()-$time; 
$weeks=$time/604800; 
if(round($weeks) => 1){
 unlink($dfile);
}
}

skrevet "on the fly" og ikke testet så veit ikke om det funker...

ps: er trøtt nå så det kan være skrivefeil...

edit: la nå merke til at du har de i database, scriptet her sletter fila ikke felt i db (hvis det som sagt over funker da riktignok)...

Endret av magikern
Lenke til kommentar
edit: la nå merke til at du har de i database, scriptet her sletter fila ikke felt i db (hvis det som sagt over funker da riktignok)...

Jeg vet hvordan jeg sletter fra database osv. men trenger bare en måte å regne ut en uke tilbake i tid :)

Lenke til kommentar

Jeg vet hvordan jeg sletter fra database osv. men trenger bare en måte å regne ut en uke tilbake i tid :)

delete from bilder where to_days(now()) - to_days(dato) > 7

EDIT: merk, jeg går ut fra du var oppegående nok til å bruke typen "date" eller "datetime" (som er mysql sine datotyper) til å definere datokolonna.

Endret av Torbjørn
Lenke til kommentar
EDIT: merk, jeg går ut fra du var oppegående nok til å bruke typen "date" eller "datetime" (som er mysql sine datotyper) til å definere datokolonna.

*løste problemet*

EDIT: takk! :D

Endret av simenss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...