cky_bob Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hva betyr egentlig trippelbånd eller dualbånd? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 forskjellige land bruker forskjellige frekvenser, trippel= stort sett alle land tror det er slik Lenke til kommentar
Habla Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Trippel= 3 Dual= 2 Jo flere bånd telefonen har jo flere steder kan du bruke den. Lenke til kommentar
GA Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Litt mere konkret: Her i Norge(og mesteparten av europa) bruker vi 2 stk GSM bånd til mobiltelefoni. Disse to båndene er 900 og 1800. 1800 båndet er bygd ut for å fjærne en del av belastningen på 900 nettet der dette er nødvendig. For å kunne utnytte disse nettene trenger man en DUAL BAND telefon. Alle (?) telefoner som selges i Norge har dette! I USA og ASIA bruker de derimot 1900 båndet til mobiltelefoni. For å kunne ringe i USA og ASIA må man derfor ha en TRI BAND telefon, som da støtter alle tre båndene... Håper dette klarnet litt opp i ting! Lenke til kommentar
Habla Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hvorfor never du ikke det fjerde båndet?? Lenke til kommentar
GA Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Fjerde båndet? Tenker du på det de bruker på Pagere i USA? Eller er det enda et bånd? P.S: Til mitt forsvar så spurte han ikke om noe fjerde bånd... Lenke til kommentar
cky_bob Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Fjerde båndet? Tenker du på det de bruker på Pagere i USA? Eller er det enda et bånd? P.S: Til mitt forsvar så spurte han ikke om noe fjerde bånd... ja, jeg spurte ikke om det fjerde. men finnes det fire bånd?? Lenke til kommentar
rivrusk Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hva med James Bånd? Sorry måtte bare! Lenke til kommentar
eblth Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 gps er et kartsystem, som viser ganske nøyaktig hvor du er via satelitter... (tror jeg ) Lenke til kommentar
levlex Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Man har i alt fire GSM-bånd i verden. Disse er GSM 850, 900, 1800 og 1900. Når man snakker om tripelbånd, snakker man om at en telefon støtter tre av disse båndene. I Norge har omtrent alle trippelbåndstelefoner båndene, 900, 1800 og 1900. 900 og 1800 brukes i Asia, Europa og tildels i midtøsten og Afrika, mens 1900 brukes i Nord-Amerika. 850-båndet brukes omtrent kun i Sør-Amerika, og foreløpig er det bare Motorola som har telefoner i Norge med støtte for alle fire båndene. I tillegg så kommer CDMA, TDMA og andre forskjellige frekvenser, men siden du ikke spurte om disse håper jeg at jeg slipper å ramse opp disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå