Gå til innhold

Hvor kraftig P4 prossessor?

Same-

Anbefalte innlegg

Hei

Hvor kraftig P4 prosessor trenger man for å tilsvare en AMD 64 3000+ og 3200+ i spill? Hvor mange mhz? Intel klokker jo så bra at jeg begynnte å tenke at det kanskje ikke er noe vanskelig og "klokke fra" AMD 64...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Hvor kraftig P4 prosessor trenger man for å tilsvare en AMD 64 3000+ og 3200+ i spill? Hvor mange mhz? Intel klokker jo så bra at jeg begynnte å tenke at det kanskje ikke er noe vanskelig og "klokke fra" AMD 64...

Vil tippe du trenger en P4 3200-3400Mhz for å ha gjevnt over like god ytelse som en Athlon64 3200+. Finnes selvfølgelig et og annet program som favoriserer den ene CPUen eller den andre.

(Forutsatt at begge bruker kvalitetsram/andre deler)

Lenke til kommentar

I enkelste tester så må det P4 3.8GHz for å slå en AMD64 3200+ i spill.

De hovedkortene som har PCI/AGP lås, så klokker AMD64 nesten like bra som P4. Husk at når AMD64 klokkes 400MHz, så må en P4 klokkes ca 600MHz for å få den samme ytelsen.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
De hovedkortene som har PCI/AGP lås, så klokker AMD64 nesten like bra som P4.

:wow: Jeg har fått intrykk av at P4 klokker veldig bra og at AMD 64 klokker litt dårlig. At noen ikke får AMD'ene over 2.2 ghz og sånn...

Lenke til kommentar

:wow:  Jeg har fått intrykk av at P4 klokker veldig bra og at AMD 64 klokker litt dårlig. At noen ikke får AMD'ene over 2.2 ghz og sånn...

Det er HK som ikke har AGP/PCI lås som klokker dårlig!

Så det har altså ikke noe med prosessoren å gjøre! Hvilke hovedkort har AGP/PCI lås da?

Lenke til kommentar

On topic:

Du trenger en P4 på rundt 3,2 ghz, du får sannsynligvis klokket en slik til 3,6-3,7 med ei god vifte, og da rævkjører den athlon 64en.

Off topic:

Athlon 64 klokkker gjevnt over til 2,3-2,4 med boxed vifte. Med en litt god vifte er ikke 2,5 helt umulig. Dette er hvis man ikke har noen andre ting enn prosessoren som flaskehals, desverre stoppes mange av mangel på agp/pci lock. Det problemet blir borte så snart nForce 3 250 kortene er på markedet. På 2,4 ghz er det ingen luftkjølte P4 cpuer som kan henge med og på 2,5 ser det enda bedre ut. Er man heldig å få den opp i 2,6 ghz også, så vil den ta rotta på alt som Intel kommer med det neste året (les: hele prescott serien).

Lenke til kommentar
On topic:

Du trenger en P4 på rundt 3,2 ghz, du får sannsynligvis klokket en slik til 3,6-3,7 med ei god vifte, og da rævkjører den athlon 64en.

Off topic:

Athlon 64 klokkker gjevnt over til 2,3-2,4 med boxed vifte. Med en litt god vifte er ikke 2,5 helt umulig. Dette er hvis man ikke har noen andre ting enn prosessoren som flaskehals, desverre stoppes mange av mangel på agp/pci lock. Det problemet blir borte så snart nForce 3 250 kortene er på markedet. På 2,4 ghz er det ingen luftkjølte P4 cpuer som kan henge med og på 2,5 ser det enda bedre ut. Er man heldig å få den opp i 2,6 ghz også, så vil den ta rotta på alt som Intel kommer med det neste året (les: hele prescott serien).

Jeg har fått min 3000+ til 2,25 MHz eller noe sånt.. Det er da med BOXED kjøling på et Gigabyte K8VT800 med OCZ Platinium Edition RAM.. Og den yter sinnsykt bra. :D Hvor bra i forhold til Intel skal jeg ikke uttale meg om, men det er vel noe slikt som du sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...