Gå til innhold

Identifisering av prosessoren i windows xp?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lenge overklokket min Athlon xp 2500 (barton), den har vært klokket til 2,08 ghz. Jeg klokket ved og øke multipliern, på mitt a7n8x deluxe kort. Den ble identifisert i windows og alle andre plasser som identifiserer prosessorer som en amd xp2800. Grunnet treg ram, har jeg ikke kunnet overklokket denne cpu'ens fsb tidligere.. Nå har jeg derimot fått meg ram som henger med i svingene.. Jeg klokket fsb fra 166 til 177. Dette sammens med en multiplier på 12,5 skulle føre til litt over 2,2 ghz. Dette gikk smertefritt, og jeg var fornøyd. Men prosessorern ble fortsatt gjenkjent som amd xp2800 og ikke 3200 som jeg hadde håpet på.. Noen som vet hvorfor? Jeg kunne av en eller merkelig grunn ikke velge 176 som fsb.. 175 eller 177. 176*12,5 ville tilsvart 2,2 ghz som er en xp3200.

Noen som har noen teorier?? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Biosen jeg har er nyeste ifra asus. Den teorien om at xp3200 kjører på 11*200 høres jo på en måte rimelig ut, men hvorfor er det da slik at den fortsatt blir idendifiserts om 2800 og ikke 3000.. Mon tro om windows tar utgangspunkt i multiplier. Tenker at siden det er multiplier på 12,5, da må det være en 2800.. og vis den komer ned på 11 så blir det en 2500. og med en gang du stiller fsb, så sliter den..

Lenke til kommentar
Biosen jeg har er nyeste ifra asus. Den teorien om at xp3200 kjører på 11*200 høres jo på en måte rimelig ut, men hvorfor er det da slik at den fortsatt blir idendifiserts om 2800 og ikke 3000.. Mon tro om windows tar utgangspunkt i multiplier. Tenker at siden det er multiplier på 12,5, da må det være en 2800.. og vis den komer ned på 11 så blir det en 2500. og med en gang du stiller fsb, så sliter den..

Tenker en data? :D

Er det virkelig så heftig at maskinen din kjenner igjen prosessoren som det den er overklokket til? Den yter jo like bra fordet(?)...

Lenke til kommentar

Hvis du setter fsb på 200 og multiplier på 11 så får du opplyst om at du har en

3200+, bruker du 12,5 som multiplier får du opplyst 2800+, uavhengig av MHZ.

Jeg bruker nå 11.5 som multiplier og får bare opplyst om at jeg har en AMD AthlonXP

prosessor..

Lenke til kommentar

Takker for svar, Det er egentlig ikke så viktig om den blir identifisert eller ikke.. Det var bare et spørsmål som jeg lurte på. Det er vel derfor slike forum er til, er det ikke. Skal prøve og senke multiplier for så og øke fsb etterhvert ;) har kun en silent twin kjøler, så vi får se..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...